Intensiteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intensiteit

Eey jongens,

Zoals jullie weten train ik nu via een andere manier waarin de intensiteit echt de dikke key is tot een succesvolle training. gewicht maakt in de dit geval niet uit.

Hoe zorgen jullie voor maximiale intensiteit?

ik, weinig rust veel sets en niet bang zijn om te falen

en altijd gaan tot je niet meer kunt en 1 extra rep er uit proberen te persen

Go Hard Or Go Home!
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Soms een training van 2.5 omdat ik al het gewicht wil pullen wat eraan hangt en dus extra rust pak
      Andere keer hetzelfde in een uurtje wegens tijdgebrek lekker pompen

Afwisseling dus
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

met elke oefening/set/rep tot het uiterste gaan zorgt voor intensiteit genoeg , meer moet je niet hebben.

gister walking lunges gedaan op het einde van onze been training, 3x de parking van de sportschool op en af zonder te stoppen met dumbell van 16 kilo in beide handen... jezus dat was intensiteit..... de terug weg is zo slopend.... echt kapot gaan. , dat is dus mijn intensiteit.
        Beest in opleiding

Comment

ik zorg voor voldoende intensiteit door voldoende gewicht te nemen. het gewicht dat je pakt is toch wel een van de belangrijkere intensiteit factoren.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            ik zorg voor voldoende intensiteit door voldoende gewicht te nemen. het gewicht dat je pakt is toch wel een van de belangrijkere intensiteit factoren.
            klopt , maar om nou te zeggen dat heel je training om je gewicht intensiteit gaat ben ik het niet mee eens. want bij de isolatie oef kijk ik dus echt niet naar het gewicht., want dat is iedere training anders, hangt ervan af hoe gek je hebt gedaan op je grote oefeningen. ik zie dan dat ik de 10 12ste herhaling met veel pijn heb afgewerkt, met veel gewicht of niet.
            Beest in opleiding

Comment

Als ik na mijn 3e setje nog niet echt kapot ben nog een setje pakken, minder rust tussen setjes pakken, supersets doen.

Tijdens mijn laatste rugtraining was de intensiteit echt hoog, dit hoop ik iedere training te halen.

Comment

Oefening beheerst en rustig (vertragend) uitvoeren. Vooral bij biceps is dit erg lekker.

Comment

Originally posted by TrainInsane View Post
                  klopt , maar om nou te zeggen dat heel je training om je gewicht intensiteit gaat ben ik het niet mee eens. want bij de isolatie oef kijk ik dus echt niet naar het gewicht., want dat is iedere training anders, hangt ervan af hoe gek je hebt gedaan op je grote oefeningen. ik zie dan dat ik de 10 12ste herhaling met veel pijn heb afgewerkt, met veel gewicht of niet.
                  dat heb ik ook nooit geschreven.
                  er staat enkel dat ik zorg voor voldoende gewicht. de ene keer kan 10 kilo op een bepaalde oefening voldoende zijn, de andere keer 14 kilo.

Tevens staat er dat gewicht een belangrijke factor speelt bij de intensiteit.
                  als ik echter 2 kilo neem (tewijl ik normaal 25 kilo kan), dan is de kans groot dat dit niet voldoende is om aan de intensiteit te komen, ongeacht de andere intensiteitstechnieken en/of wat ik voorheen gedaan heb.

Het juiste gewicht (ongeacht van hoeveel dit is), is de sleutelfactor in het bereiken van maximale intensiteit.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

De lekkerste techniek om de intensiteit door het dak te laten schieten vind ik persoonlijk Myo reps. lekker doodgaan.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      De lekkerste techniek om de intensiteit door het dak te laten schieten vind ik persoonlijk Myo reps. lekker doodgaan.
                      Myo reps explain?

Zelf vind ik het lekker om zowel als het positief explosief te trainen en mijn negatieve extra langzaam doen. Als ik positief op ben maar negatief nog niet. Dan laat ik de spotter het positief part veel helpen en negatief zelf doen

Comment

Zijn myo reps niet reps met 80 (?) % van je max en meer rust bij lagere reps ? Dus bijvoorbeeld : 3 reps - 10 sec rust - 3 reps - 10 sec rust - 3 reps - 10 sec rust. Of is dit weer een andere manier ?

Comment

extra langzame reps uitvoeren

het is misschien minder leuk maar ik voel dat mijn spieren beter aangepakt worden

conditioneel gezien ook minder dan 'gewone reps'

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                            extra langzame reps uitvoeren

het is misschien minder leuk maar ik voel dat mijn spieren beter aangepakt worden

conditioneel gezien ook minder dan 'gewone reps'
                            Veel zeggen dat in het negatieve de groei zit.

Comment

beetje afgeleid van falstyrs 4 dagen split. Eerst 5x5 reps vies zware gewichten, dat de 5e echt ongeveer de laatste is wat ik met goeie houding kan. Daarna 3x8 met lekkere gewichten alles oppompen. Daarna met 30 km/h gemiddeld naar huis fietsen om te zorgen dat ik, wanneer ik s'avonds in bed kruip is alles voel tintelen

de volgende dag traplopen met verzuurde benen geeft mij dan gewoon voldoening

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X