Training- en voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Training- en voedingsschema

Naar aanleiding van mijn vorige topic over voedingssupplementen, zou ik graag ook eens jullie mening horen over mijn training- en voedingsschema. Ik kreeg te horen dat de shake die mij werd aangeboden niet echt bij mij pastte (http://forum.bodynet.nl/supplementen...lke-shake.html). Daarom heb ik nu ook m'n twijfels over het T&Vschema die dezelfde persoon voor mij heeft opgesteld.
    Doel: bf% verlagen + spiermassa

---------------------------------------------------------------------------------------

Training

DAG 1
    RUG
    Front pulldown
    Bent over barbell rowing
    Close grip pulldown
    Deadlift

SCHOUDERS + TRAPS
    Face pulls
    DB shrugs
    Military press
    Lateral machine

DAG 2
    BORST

Bench press
    Cable crossover
    Incline DB press

BUIK
    Hier gewoon aan een paar toestellen de oefeningen doen

DAG 3
    TRICEPS

Dips
    Incline barbell extensions
    Pushdown

BICEPS
    Barbell curl
    Incline DB curl
    DB hammer curl

DAG 4
    BENEN

Leg press
    Squat
    DB lunges
    Lying legg curl
    Standing calf raises

Ik doe elke oefening 4x 8 (behalve de dips)

---------------------------------------------------------------------------------------

Voeding

Ontbijt
    100gr muesli met magere melk
    (op dit moment is het nog halfvolle melk, zal overschakelen op magere als die op is)
    1/2 dosing Lean Grow MRF of 3 eiwitten met 1 eigeel

Tussendoor
    1/2 fles milde drinkyoghurt

Middagmaal
    3 sneden brood
    150gr kip, kalkoek, hesp, rosbief, zalm, tonijn, ..
    1 stuk fruit
    (meestal vervangen door een bruin belegd broodje met kipfilet met alle groentjes en zonder mayo, omdat ik op school zit)

Tussendoor
    1/2 dosering Lean grow MRF
    1 stuk fruit

Avondmaal
    300gr aardappelen of 75gr rijst, pasta (ongekookt)
    150gr biefstuk, kalkoen, kip, kabeljauw, ...
    200gr groenten

Tussendoor
    250gr platte kaas of 1 dosering Lean Grow MRF
    30gr noten (pistachenoten)

Graag wat commentaar en waar nodig aanpassingen aanbrengen aub
    Thanks!

Gr K.

Vandaag eens over gepraat met de baas van de gym. Hij zei dat rijst, pasta, .. dikmakers zijn? Hij raadde me aan om gewoon kip, vis, ... te eten met 200gr groenten.
    Ik vroeg ook eens welke whey het beste bij me past, hij raadde een whey aan low fat & low carb en een klein potje met blauwe pillen (creatine ofso?). Ik hoorde nochtans eens dat creatine slecht is voor het lichaam, is dit waar? Wat zouden jullie doen? Thanks

Comment

Google Images

dit is het potje creatine

Comment

Trainingsschema zo op het eerste zicht wel ok. Voeding niet echt, als je veel pasta en rijst eet word je dik ja er zitten veel goede koolhydraten in, met mate is dit juist hele goede voeding. Reken even uit hoeveel kcals je binnenkrijgt, hoeveel daarvan eiwitten, koolhydraten en vetten zijn. Dat is een stuk makkelijker, er moet nog flink gesleuteld worden aan je voeding dat wel maar dat komt wel goed als jij bovenstaande even uitrekent.
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
          Trainingsschema zo op het eerste zicht wel ok. Voeding niet echt, als je veel pasta en rijst eet word je dik ja er zitten veel goede koolhydraten in, met mate is dit juist hele goede voeding. Reken even uit hoeveel kcals je binnenkrijgt, hoeveel daarvan eiwitten, koolhydraten en vetten zijn. Dat is een stuk makkelijker, er moet nog flink gesleuteld worden aan je voeding dat wel maar dat komt wel goed als jij bovenstaande even uitrekent.

no offence fitnessboer hoor maar hoe kun je zeggen dat het trainschema wel oke is?

ik zie borst de dag na schouders. en triceps de dag na borst.

dat is tog alles behalve goed?

gr richard
          If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
            no offence fitnessboer hoor maar hoe kun je zeggen dat het trainschema wel oke is?

gr richard
            Zou je dan ook verbetering kunnen aanbrengen ipv alleen kritiek te geven? Ik was sowieso al van plan om een paar dagen te switchen met elkaar omdat ik op de minst drukke momenten de zwaarste oefeningen wil doen.

Comment

Originally posted by Kitschy View Post
              Zou je dan ook verbetering kunnen aanbrengen ipv alleen kritiek te geven? Ik was sowieso al van plan om een paar dagen te switchen met elkaar omdat ik op de minst drukke momenten de zwaarste oefeningen wil doen.
              bij borst gebruik je veel triceps en schouders. met name voorkant schouder.

naar mijn weten is het dus belangrijk dat je die samen traint of een paar dagen na elkaar aangezien je dan zwaarder kan trainen en niet je nognietherstelde spieren weer beschadigd

Comment

Kortom

Misschien heb je hier wat aan:

Mijn schema (globaal)

Dag 1 maandag:

Borst
                Triceps

(evt Buik)

Dag 2 dinsdag:

Rug
                Traps
                Biceps

Dag 3 donderdag:

Schouders
                Benen

(evt Buik)

Dag 4 zondag:

Spiergroepen van dag 1 of van dag 2

Mocht je voor zondag voor dag 1 kiezen? Dan wordt er die maandag uiteraard dag 2 getraind.
                Mocht je voor zondag voor dag 2 kiezen? Dan wordt er die maandag uiteraard dag 1 getraind.

Dit werkt voor mij super en heb je altijd een mooie wisseling van de dag 1 en 2!
                Lengte: 190 cm
                Gewicht: 87 kilo
                Vet: 8%

Comment

Originally posted by richard21 View Post

gr richard
                  Je hebt altijd wel groepen die elkaar overlappen met belasten en trainen, kun je bijna niet vermijden. Als hij dit aan zou houden en merkt dat daardoor een groep achter gaat lopen pas je het aan... Kun je verder even uitleggen dan waarom je perse rug met biceps doet en borst met triceps? Eerst ga je zeggen dat je borst niet na schouders moet pakken omdat je voorste koppen misschien wat moe zijn van de dag ervoor en dat benadeeld je borst training. Vervolgens moet je triceps na je borst trainen, nu benadeel je je triceps omdat die al moe zijn van je borst training. Spreekt jezelf nogal tegen, niet?
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Kitschy View Post
                    Vandaag eens over gepraat met de baas van de gym. Hij zei dat rijst, pasta, .. dikmakers zijn? Hij raadde me aan om gewoon kip, vis, ... te eten met 200gr groenten.
                    Ik vroeg ook eens welke whey het beste bij me past, hij raadde een whey aan low fat & low carb en een klein potje met blauwe pillen (creatine ofso?). Ik hoorde nochtans eens dat creatine slecht is voor het lichaam, is dit waar? Wat zouden jullie doen? Thanks
                    Dat klinkt verdacht.

http://www.youtube.com/watch?v=arcJksDgCOU
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                      Je hebt altijd wel groepen die elkaar overlappen met belasten en trainen, kun je bijna niet vermijden. Als hij dit aan zou houden en merkt dat daardoor een groep achter gaat lopen pas je het aan... Kun je verder even uitleggen dan waarom je perse rug met biceps doet en borst met triceps? Eerst ga je zeggen dat je borst niet na schouders moet pakken omdat je voorste koppen misschien wat moe zijn van de dag ervoor en dat benadeeld je borst training. Vervolgens moet je triceps na je borst trainen, nu benadeel je je triceps omdat die al moe zijn van je borst training. Spreekt jezelf nogal tegen, niet?
                      Waarom zou je je triceps benadelen na borst? Wat is er mis met bijvoorbeeld mijn triceps?
                      Ik pak normaal altijd borst-triceps en schouders in 1 training.......alleen mag ik van mijn trainer niet meer......moet triceps en vooral voorkant schouders minderen.........en zoveel deed ik er al niet aan.....

Naast de vraag, wat is er mis met bijvoorbeeld mijn triceps....dat geldt ook voor de andere synergisten......schouders en biceps en trapezius.
                      Gewoon de training van die spieren afmaken en niet miepen.....niet als je ze al half hebt getraind stoppen...nergens goed voor, tenzij je ook meer op kracht traint.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Waarom zou je je triceps benadelen na borst? Wat is er mis met bijvoorbeeld mijn triceps?
                        Ik pak normaal altijd borst-triceps en schouders in 1 training.......alleen mag ik van mijn trainer niet meer......moet triceps en vooral voorkant schouders minderen.........en zoveel deed ik er al niet aan.....

Naast de vraag, wat is er mis met bijvoorbeeld mijn triceps....dat geldt ook voor de andere synergisten......schouders en biceps en trapezius.
                        Gewoon de training van die spieren afmaken en niet miepen.....niet als je ze al half hebt getraind stoppen...nergens goed voor, tenzij je ook meer op kracht traint.
                        Ik denk dat hun dat erg vinden omdat ze dan minder gewicht kunnen gebruiken bij triceps. Maar gewicht zegt nik imo. Dus borst naar triceps kan gewoon. Ik doe schouders naar triceps.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          Ik denk dat hun dat erg vinden omdat ze dan minder gewicht kunnen gebruiken bij triceps. Maar gewicht zegt nik imo. Dus borst naar triceps kan gewoon. Ik doe schouders naar triceps.
                          Triceps na borst wordt veel gedaan, ja. Eerst bankdrukken en dan CGBP, bijvoorbeeld.

Triceps na schouder heeft als voordeel dat je triceps al zijn opgewarmd na bijvoorbeeld de overhead press. Dat bespaart tijd.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Triceps na borst wordt veel gedaan, ja. Eerst bankdrukken en dan CGBP, bijvoorbeeld.

Triceps na schouder heeft als voordeel dat je triceps al zijn opgewarmd na bijvoorbeeld de overhead press. Dat bespaart tijd.
                            Ik vind de CGBP geen optimale oefening voor triceps.
                            Vind trouwens ook dat maar bar weinig mensen de close grip echt goed uitvoeren. Ze pakken veel te breed........

1e filmpje zoals velen het werkelijk ongeveer doen en denken dat het close grip is.....
                            2e filmpje is echt close grip.
                            http://www.youtube.com/watch?v=1Ad0M...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=AbFwo...eature=related
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post

precies dit ...

maar het is tog ook beter om de eerste 2 dagen geen triceps en schouders te trainen? ook al heb je ze niet apart getraind?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X