3 daags split schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 daags split schema

Hallo bijzonder lieve mensen

Graag vraag ik jullie om even te kijken naar mijn schema, commentaar zeer welkom!

Snel wat info over mezelf. Ik fitness sinds 5 maanden. Ik ben 17 jaar, ben 1.88 en weeg 72kg. Ik heb een vrij smalle bouw en ben vrij dun. (zie de 72kg)
    Mijn vetpercentage zou ik niet weten, zal zeker niet hoog liggen. Naar mijn weten sta ik dus ook droog. Mijn doel? Massa! En daarmee kracht.

Maandag borst/triceps:

borst:

pec fly - 3x8
    bankdrukken - 3x8 (soms ook met zo'n glijder, dan ligt de barbell vast ligtmaar)
    Cable..? - 3x8 (Geen cable flies maar van onderuit naar boven, weet de naam niet)
    Incline dumbell press - 3x8

Triceps:

Bench dips
    - 3x8
    V-bar cable pushdown - 3x8
    EZ-bar cable pushdown - 3x8 (hiermee pak ik de andere kop, right?)

Woensdag rug/biceps

rug:

lat pushdown wide grip
    - 3x8
    pull ups - 3x tot failure
    seated pulley rows - 3x8
    deadlift - 3x6

biceps:

dumbell curls
    - 3x8
    cross body hammer curl - 3x8
    barbell curls - 3x8
    cable ezbar curls - 3x8

vrijdag schouders/nek/benen

schouders en nek

dumbell shrugs -
    3x8
    read delts - 3x8
    shoulder press - 3x8
    lateral raise - 3x8

benen

legs extensions
    - 3x8
    leg press - 3x8
    seated calf press - 3x8

Moet squads wel gaan doen eigenlijk, doe deze op dit moment niet.

Dit was het zo'n beetje. Abs doe ik op dezelfde dagen maar dan thuis.

abs

crunches -
    2x tot failure
    double crunches - 2x tot failure
    side crunches - 2x tot failture

Toen ik begon met fitnessen woog ik 69 kg, inmiddels weeg ik dus 73 kg. Ik let erop veel meer te eten dan eerst. Met veel tussendoortjes en koolhydraten en eiwitten. Na iedere training 1 bak magere kwark van 500 gr.

Verbeteringen, tips, kritiek, laat maar komen!

Alvast bedankt.

je trainingsschema is verre van optimaal qua oefeningen.
    vooral je vergadertraining is bagger.

en voeding klopt volgens mij ook van geen kanten.
    want wat neem je bijvoorbeeld als tussendoortje? dat klinkt al niet goed.
    dus maak een voedingsschema en een beter trainingschema door je er wat meer in te verdiepen.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Bedankt voor je reactie.

Met tussendoortjes bedoel ik, boterhammen met pindakaas/vlees/ei/kaas, toast met brie, zuivelproducten, vooral dat soort dingen.

In krachttraining heb ik mezelf zeer verdiept, ik snap alleen niet wat je bedoelt met vergadertraining? Wat zouden verbeteringen kunnen zijn qua oefeningen? Ik focus me vooral op mijn bovenlichaam, benen zijn in verhouding toch erg groot en fors. En dan niet fors in de vorm van flinke lappen vet.

Comment

Originally posted by poekiepoes12 View Post
        Bedankt voor je reactie.

Met tussendoortjes bedoel ik, boterhammen met pindakaas/vlees/ei/kaas, toast met brie, zuivelproducten, vooral dat soort dingen.

In krachttraining heb ik mezelf zeer verdiept, ik snap alleen niet wat je bedoelt met vergadertraining? Wat zouden verbeteringen kunnen zijn qua oefeningen? Ik focus me vooral op mijn bovenlichaam, benen zijn in verhouding toch erg groot en fors. En dan niet fors in de vorm van flinke lappen vet.
        haha, ik denk dat mijn toetsenbord heel even een eigen leven leed, ik bedoelde schoudertraining met vergadertraining

maar verder heb je geen oefening voor je hamstrings en zou squats erbij doen.
        bij borst beginnen met presses, dus eerst incline press en bench press.

schouders, miltery press en side/front raises erbij
        shrungs zijn voor je traps niet voor je schouders.

en zo valt er nog wel wat te zeggen maar probeer dat zelf ook ff uit te vinden.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by poekiepoes12 View Post
          In krachttraining heb ik mezelf zeer verdiept,
          Met alle respect, maar op basis van jou schema zou ik dat niet concluderen.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Met alle respect, maar op basis van jou schema zou ik dat niet concluderen.
            Hmhm. Dat kan ik me ook zeker voorstellen. Ik weet ook dat dit schema beter kan en daarom vraag ik om advies. Maar ik heb me in ieder geval wel verdiept in krachttraining. Ik heb veel bekeken en gelezen op dit forum en ik kijk met name veel filmpjes op Youtube over de correcte uitvoering etc. Scott Herman!

Maar ik kan nog gigantisch veel bijleren en vandaar deze post!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X