Full Body of Split?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Full Body of Split?

Hallo allemaal, ik train nu zo'n 5 maandjes, Full body schema, alleen werd het best wel zwaar en vermoeiend de laatste tijd, zowiezo de squats die ik ook 3 keer in week deed. Op een gegeven moment voelde ik iets net onder in me rug, deed geen pijn maar voelde niet lekker.

Dus ben ik nu 2 weken gestopt en dat gevoel is gelukkig weg, ik had even contact gehad met de opsteller van die schema en hij zei dat het weleens door de squats zou kunnen komen en dat ik een week moest rusten.

Maar nu denk ik dus dat een full body schema best veel druk op je lichaam uitoefent als je dat lang blijft doen, omdat je na elke cyclus zwaarder gaat en de reps omhoog gaan. Ik moet wel zeggen dat de 5 maandjes full body mij wel goed heeft gedaan, ongeveer 4 kilo aangekomen .

Nu komt me vraag, is het misschien beter om over te schakelen naar een split schema? Omdat je dan elke keer aantal spiergroepen pakt in plaats van je hele lichaam lijkt me dat je lichaam dan niet zo zwaar word belast.
    Ik vraag me ook af of ik er wel klaar voor ben voor een split, ik train nu dus zo'n 5 maandjes en heb daarvoor nooit getraind, maar ik weet nu dus wel hoe ik de oefeningen moet uitoefenen.

3 dagen in de week trainen vind ik ideaal, maar zijn er bijvoorbeeld ook 3 dagen split schema's waar je goed vooruitgang mee kan maken, of is het dan beter om voor een 4 dagen split te gaan? Vind eigenlijk 4 keer naar de gym gaan een beetje teveel ivm tijdgebrek maar ik kan daarvoor mischien wel een uitzondering maken.

Ik ben van plan om maandag gelijk met een nieuw schema te beginnen als ik iets kan samenstellen of nog beter ergens vandaan een kant en klare kan vinden.

Hier de link naar de schema die ik langer dan 5 maanden heb gevolgd:

A Simple Beginner's Routine - Bodybuilding.com Forums

Alvast bedankt voor het lezen en tips .

3x squat in een week is wel vollenbak overkill lijkt me??? 2 weken stoppen of een week stoppen zou ik nooit doen eigelijk.. gewoon deload blijft het beste, tenzij het echt gaat om een blessure.
    en dat je de reps verhoogt snap ik niet echt? warom zou je elke training je reps verhogen?

als je voelt dat alle bewegingen goed beginnen gaan kun je inderdaad overstappen op een splitschema. ik kan je het split schema van fallstyr ten sterkste aanraden.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html
    While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Originally posted by Saint2D View Post
      3x squat in een week is wel vollenbak overkill lijkt me??? 2 weken stoppen of een week stoppen zou ik nooit doen eigelijk.. gewoon deload blijft het beste, tenzij het echt gaat om een blessure.
      en dat je de reps verhoogt snap ik niet echt? warom zou je elke training je reps verhogen?

als je voelt dat alle bewegingen goed beginnen gaan kun je inderdaad overstappen op een splitschema. ik kan je het split schema van fallstyr ten sterkste aanraden.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html
      Waarom ik ff gestopt ben is omdat ik goed luister naar mijn lichaam , maar ff serieus , ik schrok er gewoon een beetje van en dacht dat ik mischien mijn rug had geblesseerd, maar gelukkig voel ik er nu op dit moment er niks meer van.

Ik zal eens even kijken naar dat schema van fallstyr.

Thanks.

Comment

Die van fallstyr ziet er zeker goed uit, toevallig ook een goeie 3 dagen split?

Tnx.

Comment

dag1. borst-schouders-biceps
          dag2. benen
          dag3. rug-triceps

doe ik nu.
          Laissez Faire

Comment

Ik heb van BigMart van mind4body ook eerst een fullbody schema gehad en daarna een mooi 3 dagen schema van hem gekregen.
            Dat nieuwe schema vind ik ook veel beter en veel leuker om te doen.
            http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
              dag1. borst-schouders-biceps
              dag2. benen
              dag3. rug-triceps

doe ik nu.
              Originally posted by Sporty Kris View Post
              Ik heb van BigMart van mind4body ook eerst een fullbody schema gehad en daarna een mooi 3 dagen schema van hem gekregen.
              Dat nieuwe schema vind ik ook veel beter en veel leuker om te doen.
              http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163
              Heel erg bedankt voor jullie hulp, 3 dagen split rocks

Comment

3x per week squatten op een full body schema kan prima, maar dan moet je natuurlijk niet op alle 3 dagen voluit gaan. Als je een volume dag, lichte dag en zware dag hebt zoals bijvoorbeeld de Bill Starr 5x5 of Texas Method routines dan is dat probleem met vermoeidheid opgelost.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  3x per week squatten op een full body schema kan prima, maar dan moet je natuurlijk niet op alle 3 dagen voluit gaan. Als je een volume dag, lichte dag en zware dag hebt zoals bijvoorbeeld de Bill Starr 5x5 of Texas Method routines dan is dat probleem met vermoeidheid opgelost.
                  Maandag was heavy day, woensdag medium en vrijdag light day, woensdag 10 % lichter en vrijdag nog eens 10 % lichter.

Comment

ik train upper en lower body schema..

is goed te doen..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X