C in de maand = cutten!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• C in de maand = cutten!

Hallo allemaal!

Na mijn zeg maar hele middelbare school als snorlax (dikke pokemon) door het leven zijn gegaan, ga ik hier mijn eerste logje bijhouden. Mijn eerste schooljaren op het MBO ben ik alleen maar aan het gamen geweest en uiteindelijk met een psycholoog hulp gekregen om mijn negatieve zelfbeeld weg te halen en stoppen met gamen.
    sinds januari 2010 begonnen met sportschool en ben toen fanatiek groepslessen gevolgd. Toen de instructeur daarmee stopte was voor mij ook de lol eraf en ben gaan hardlopen en krachttraining.
    ik ben nu sinds september 2011 begonnen met een voedingspatroon die ik heb opgesteld via de sticky's en een 3-daags split schema.

even mijn stats tussendoor gooien:
    1 september: Man, 20 jaar, 1.83m, 85 kg, 16.7% vp (via weegschaal)
    2 december: nog steeds Man, 20 jaar, 1.83m, 76 kg, 11.3%vp (via huidplooi)
    Ik heb best een brede bouw en absoluut geen ecto figuur. mijn minste spiergroep is schouders, die moeten groter

wat ik wil bereiken na december is dat ik <10% vet zit met zo weinig mogelijk spierverlies. Ik doe ook aan squash 2x per week wat een uurtje per keer is. a.s. zaterdag ga ik met mijn sportinstructeur mijn voedingschema bespreken, oefeningen doornemen en frisdrank/bier is inmiddels verbannen deze maand. Water en melk zijn de enige vloeistoffen die ik nog ga drinken deze maand.

mijn trainingschema (oefeningen edit ik er later bij na mijn gesprek met instructeur):
    Maandag: 1 uur squash > KT: Borst, Biceps (beiden 3 oefeningen)
    Dinsdag: KT > Schouders, Rug + noxipro training (rug 3 oefeningen, schouders 4)
    Woensdag 1 uur squash > KT Benen + Triceps (beiden 3 oefeningen)
    Donderdag of zaterdag: eerstvolgende schema weer met noxipro.

stel je voor ik train aankomende week 5x, dan is maandag, dinsdag, woensdag zoals deze planning, donderdag pak ik weer borst en biceps, en zaterdag schouders + rug. Maandag ga ik dan verder met benen en triceps.

definitieve trainingschema en voedingspatroon zet ik na zaterdag hierop.
    eens zien of ik na december mijn doel heb gehaald
    BP: 90/DL:130/SQ:125

rug met heel veel en grote spieren 3 oefeningen......waarbij je ook al de achterkantschouders aardig aanpakt en de schouders die heel erg klien zijn doe je 4 oefeningen....beetje scheve verdeling om in 1 training te doen.
    Rug moet iig wat bij.

voorbeeldjes van schema's: http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...tml#post896348
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zou ook niet gaan sqashen en benen trainen op dezelfde dag.

Comment

Originally posted by marnop View Post
        rug met heel veel en grote spieren 3 oefeningen......waarbij je ook al de achterkantschouders aardig aanpakt en de schouders die heel erg klien zijn doe je 4 oefeningen....beetje scheve verdeling om in 1 training te doen.
        Rug moet iig wat bij.
        dank je ik vond de BB 3 daagssplit het beste passen voor mij.
        zoals het nu staat wil ik deze spiergroepen pakken op:
        maandag: squash + borst + triceps
        dinsdag: benen + schouders + buik
        woensdag: squash +rug + biceps

Originally posted by strs View Post
        Zou ook niet gaan sqashen en benen trainen op dezelfde dag.
        inderdaad handige tip benen zoals bovenstaand naar squashvrije dag verplaatst.

ik zal met dit schema (net uitgeprint) zaterdag de reps en gewicht bepalen en zien of de oefeningen goed uitvoerbaar zijn bij ons in de sportschool.

Comment

Originally posted by Catty View Post
          even mijn stats tussendoor gooien:
          1 september: Man, 20 jaar, 1.83m, 85 kg, 16.7% vp (via weegschaal)
          2 december: nog steeds Man, 20 jaar, 1.83m, 76 kg, 11.3%vp (via huidplooi)
          Met andere woorden: in drie maanden tijd heb je 3 kg spier en 6 kg vet verloren.
          (vvm berekening: 85*0.83=70.6; 76*0.89=67.6).
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Met andere woorden: in drie maanden tijd heb je 3 kg spier en 6 kg vet verloren.
            (vvm berekening: 85*0.83=70.6; 76*0.89=67.6).
            je kan inderdaad stellen dat met mijn begin van voedingspatroon en squash + KT ik 3 kg spier en 6 kg vet ben verloren.
            ik ben echter wel sterker geworden, ik druk meer gewicht weg bij elke oefening.
            echter zijn de "abs" nog niet duidelijk zichtbaar, dit wil ik deze maand bereiken. ik wil het liefst erkenning (denk ik) voor het harde werk wat ik lever in de sportschool, ik wil resultaat dat als mensen mij vragen: je bent zo druk in sportschool en voeding levert het wat op? ik zie nog geen bodybuilder staan?. dat ik met vol trost mn abs show
            75% omdat ik zelf goed over mijn lichaam wil voelen, 25% dat anderen mij er goed uit vinden zien.

Comment

ik zou die zichtbare abs nog even achterwege laten. Je kunt beter de winter lekker op massa gaan focussen zodat je er in de lente en zomer, wanneer je dus vaker in je blote buik loopt je die abs kunt laten zien. In de winter laat je ze 1 of 2 keer zien en dat is het dan toch? maar eigenlijk mis je dan nog die massa die het plaatje compleet maakt.

Comment

Ik ben het eens met wat STED zegt. Maar je moet dan wel oppassen dat je in de winter niet teveel vet opbouwt, want dan heb je dat misschien niet op tijd weggewerkt als de zomer er is.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ik ben zoals het er nu voor staat tevreden met mijn massa.
                  mijn doel is niet om de grootste spieren te kweken van de sportschool maar meer de fysiek krijgen van "beachboys" "Men's Health covermannen"
                  zoals in mijn vorige posts al gezegd heb ik de brede bouw mee, dat scheelt

btw: net voor het eerst 3 eitjes gebakken en een blikje tonijn in water erover gegooid, de tonijn erover was niet een succes maar toch gegeten.
                  zal over half uurtje naar de gym voor mijn gesprek daar en dan mijn voedingschema en trainingschema uitschrijven.

Fijn weekend allemaal

Comment

definitieve trainingschema zet ik na zaterdag hierop.
                    Oke definitieve trainingschema doorgesproken, voor de gewichten moet ik nog even bekijken. Ook mijn voedingschema wordt wat anders, elke ochtend 2 gekookte eieren erbij en 3x in de week 's middags kip + rijst mee in een bakje ipv boterhammen. Iemand een idee wat hiervoor leuke gewichten zijn? 100 gram kip 100 gram ongekookte rijst?

Hier het schema:

Maandag: Squash + Borst + Triceps
                    Borst
                    Oefening
                    Barbell bench press

Comment

definitieve trainingschema zet ik na zaterdag hierop.
                      Oke definitieve trainingschema doorgesproken, voor de gewichten moet ik nog even bekijken. Ook mijn voedingschema wordt wat anders, elke ochtend 2 gekookte eieren erbij en 3x in de week 's middags kip + rijst mee in een bakje ipv boterhammen. Iemand een idee wat hiervoor leuke gewichten zijn? 100 gram kip 100 gram ongekookte rijst?

Hier het schema:

Maandag: Squash + Borst + Triceps
                      Borst
                      Oefening sets - herhalingen - gewicht
                      Barbell bench press 3 - 10 - 60 (incl 20 kg stang) pr hierbij is 80
                      incline dumbell press 3 - 10 - 16
                      dumbell press 3 - 10 - 20
                      peck deck 3 - 10 - 50

Triceps
                      cable pushdowns 3 - 10 - 15/17.5
                      overhead cable ext. 3 - 10 - 15
                      dumpbell extensions *
                      * = deze oefening is single handed dumbell extensions in een schema aangeboden door instructeur. toepassing is liggend op bench, 1 hand op tegenovergestelde schouder en dan 6 extensions naar tegenovergestelde kaak. dan 6 extensions met zelfde hand naar evenwijdige kaak. dan weer tegenovergestelde etc. dit in 6x.
                      dan dumbell in andere hand om die tricep te pakken.
                      in totaal 3x diagonaal extensions 3x parallel extensions en dan andere hand
                      dit is 1 set, ik doe er 3

Dinsdag: Benen + Schouders
                      Benen

Squat 3 - 10 - 40 (incl stang)
                      leg extenstions 3 - 10 - 45
                      leg curls 3 - 10 - 45
                      calf raises **
                      ** = bij deze oefening gebruik ik het squat apparaat van TechnoGym en zet ik mijn voetzolen op de onderkant van het afdrukplateau. ik zet gewicht op ongeveer 130 kg en druk mijn hiel weg van het plateau en laat het weer terugkomen. 3 sets van 10 herhalingen

Schouders
                      Military press ***
                      bentover raises 3 - 10 - 10
                      side raises 3 - 10 - 12
                      front raises ****
                      *** = incline seated presses met 3 verschillende gewichten: eerst 12 hh met 12 kg, dan 10 hh met 10kg, dan 8 hh met 8 kg. dit is 1 set, ik doe er 3.
                      **** = zelfde principe als hierboven met een 15-10-5 schijf. 12 hh met 15 dan 10 met 10 dan 8 met 5. dit heb ik vandaag gedaan, ik was kadoek!

Woensdag: Rug + Biceps
                      Rug
                      Deadlift 3 - 10 - 25
                      lat pulldown 3 - 10 - 45
                      one arm rows 3 - 10 - 20
                      dumbell schrugs 3 - 10 - 25/30

Biceps
                      pull ups 3 - 10 - x lukte me 8 keer vandaag , blijfen pushen voor de 10.
                      seated dumbell curls 3 - 10 - 12
                      EZ curls 3 - 10 - 15 excl barbell
                      concentration curls 3 - 10 - 12

alle gewichten heb ik zo even bedacht van wat ik normaal doe. ik zal later in dit logje bijhouden welke gewichten in de praktijk goed zijn voor mij.

Comment

en hier de pica's hoe ik er nu bij sta. koud genomen, wel aangespannen
                        Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X