Schema en vooruitgang.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schema en vooruitgang.

    Beste medeleden,

    ik ben sinds februari 2011 aan het fitnesse, ik doe dit in combinatie met voetbal. Mijn weekschema ziet er als volgt uit.

    Maandag: Voetbal
    Dinsdag: Fitness (schouders/buik) wil hier weer benen bij gaan doen
    Woensdag: Voetbal
    Donderdag: Fitness (rug/biceps)
    Vrijdag: Fitness (borst/triceps) + sauna
    Zaterdag: Voetbalwedstrijd
    Zondag: Rust.

    Ik wilde nooit echt groeien omdat ik *bang* was dat ik te veel massa zou krijgen en daardoor wat trager in het veld. (ik speel selectie 1e elftal dus het is wel serieus)
    Ik ben 1.97 en weeg 92 kilo. Ik ben dus al geen usain bolt..

    Ik heb mijn voedingsschema vanaf het begin eigenlijk aangepast en ben een 3daags splitschema gaan volgen. Ik ben afgelopen Februari wel veranderd van sportschool omdat ik bij de oude echt weinig vooruitgang boekte.

    Dat is dus ook mijn punt, ik zie niet veel fysieke vooruitgang. Zelf leid ik dit af aan het feit dat ik focuste op droogtrainen en ongeveer op onderhoud at of net eronder, met 3 dagen voetbal(cardio) in de week is dit natuurlijk logisch te verklaren.

    Ik doe alle oefeningen momenteel 4x8 en blijf dan op hetzelfde gewicht. Behalve als ik na de eerste 2 sets merk dat het iets zwaarder kan.

    Wel moet ik bekennen dat ik al 2/3 maanden geen benen meer heb getraind omdat ik met een maat van me fitness en die heeft een knieblessure. Verder heb ik op zaterdag een soort off day kwa voeding dit door de wedstrijd en de tijd eromheen en het later wakker worden op zaterdag en zondag. Wel eet ik voor de wedstrijden me groente vlees en pasta, dit is om half 12 ik speel om half 3 en ben vervolgens half 6 pas thuis. Verder hou ik zaterdagsavond wel van een biertje..

    Nu wil ik toch graag wat meer vooruitgang boeken (wie niet) Ik vroeg me af wat jullie kijk hier op is..

    ik voeg mijn training/voedingsschema als bijlage toe.

  • #2
    als je je naar de sportschool gaat om sterker te worden voor het voetbal waarom train je dan voor massa?!?

    concentreer je dan wat meer op kracht! (dan zul je ook massa kweken maar ga je ook beter van voetballen)
    en altijd benen trainen. van benen trainen krijg je bij een goede uitvoering alleen maar sterkere knieen!! bovendien haal je zonder het trainen van je benen veel minder resultaat voor je bovenlichaam.

    dat je op zaterdag niet goed kan eten is een beetje onzin.
    waarom kun je voor de wedstrijd tijdens de rust en direct erna niets eten! onzin.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

    Comment


    • #3
      Originally posted by maar7en8 View Post
      als je je naar de sportschool gaat om sterker te worden voor het voetbal waarom train je dan voor massa?!?

      concentreer je dan wat meer op kracht! (dan zul je ook massa kweken maar ga je ook beter van voetballen)
      en altijd benen trainen. van benen trainen krijg je bij een goede uitvoering alleen maar sterkere knieen!! bovendien haal je zonder het trainen van je benen veel minder resultaat voor je bovenlichaam.

      dat je op zaterdag niet goed kan eten is een beetje onzin.
      waarom kun je voor de wedstrijd tijdens de rust en direct erna niets eten! onzin.
      in de rust kan ik wel een shake oid nemen maar vast voedsel lijkt me ook niet goed met nog 45 min rennen voor de boeg. Ik heb gehoord dat voeding die je binnen 3 uur voor je activiteit inneemt niet meer bijdraagt aan die prestatie. Vandaar dat ik om half 12 eet en half 3 speel, vaak neem ik voor dat ik thuis weg ga om half 1 nog wel een shake met whey en dextrose.

      ik wil niet echt kracht voor het voetbal winnen in de sportschool, ik wil alleen niet te groot worden zodat het me snelheid/prestaties onderdrukt. Ik wil er in algehele zin wat fitter en gespierder uitzien. Er is altijd een gulle middenweg..
      Hoe zou jij adviseren meer op kracht te trainen dan ?

      Comment


      • #4
        Originally posted by laurens1 View Post

        ik wil niet echt kracht voor het voetbal winnen in de sportschool,
        Waarom niet? Ik krijg haast de indruk dat jij bang bent om beter te presteren en dat is nogal vreemd.

        ik wil alleen niet te groot worden zodat het me snelheid/prestaties onderdrukt.
        Dat is een nogal hardnekkige mythe. Ten eerste, het laatste waar jij je zorgen om zou moeten maken is dat je te groot zal worden. Dat zal echt niet gebeuren.

        En ten tweede, als je door middel van krachttraining zwaarder/groter wordt door meer spiermassa te kweken zul je echt niet langzamer worden. Eerder het tegenovergestelde. Heb jij wel eens goed gekeken naar die 100m sprinters?

        Ik wil er in algehele zin wat fitter en gespierder uitzien. Er is altijd een gulle middenweg..
        Hoe zou jij adviseren meer op kracht te trainen dan ?
        Dus je wilt geen krachttraining doen in de sportschool, hetgeen bijdraagt aan je sportprestaties, maar je wilt er wel goed uit zien terwijl dat cosmetische helemaal niets bijdraagt aan je sportprestaties.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • #5
          Waarom niet? Ik krijg haast de indruk dat jij bang bent om beter te presteren en dat is nogal vreemd.

          Dat is een nogal hardnekkige mythe. Ten eerste, het laatste waar jij je zorgen om zou moeten maken is dat je te groot zal worden. Dat zal echt niet gebeuren.

          En ten tweede, als je door middel van krachttraining zwaarder/groter wordt door meer spiermassa te kweken zul je echt niet langzamer worden. Eerder het tegenovergestelde. Heb jij wel eens goed gekeken naar die 100m sprinters?

          Dus je wilt geen krachttraining doen in de sportschool, hetgeen bijdraagt aan je sportprestaties, maar je wilt er wel goed uit zien terwijl dat cosmetische helemaal niets bijdraagt aan je sportprestaties.
          ja als je het zo evalueert klinkt het inderdaad erg tegenstrijdig. Waar ik mee in me kop zat ik weeg nu 92 kilo, als ik meer ga eten voor spieropbouw en kracht zal ik zwaarder gaan wegen en dus trager worden in het veld. Maar dit is dus onzin...

          Om even van jullie mening uit te gaan kan ik dus het beste gewoon doortrainen op massa/kracht en dat zal geen nadelig effect krijgen op mijn prestaties.

          Hoe staat je tegenover mijn trainings/voedingsschema... meer eten, anders trainen ?

          tnx voor de ondersteuning iig

          Comment


          • #6
            Originally posted by laurens1 View Post
            ja als je het zo evalueert klinkt het inderdaad erg tegenstrijdig. Waar ik mee in me kop zat ik weeg nu 92 kilo, als ik meer ga eten voor spieropbouw en kracht zal ik zwaarder gaan wegen en dus trager worden in het veld. Maar dit is dus onzin...
            Als je alleen gaat trainen voor spieropbouw, dus puur cosmetisch, dan zou het eventueel nadelig kunnen zijn. Het moet in jou geval functioneel zijn, aangezien je op hoger niveau voetbal speelt.

            Om even van jullie mening uit te gaan kan ik dus het beste gewoon doortrainen op massa/kracht en dat zal geen nadelig effect krijgen op mijn prestaties.
            Niet op massa, puur op kracht. De twee worden weleens door elkaar gehaald maar er is wel degelijk verschil. Een bodybuilding schema is geen KT schema, en omgekeerd geldt hetzelfde. Als jij op kracht traint en gericht op wat je in het veld doet, dan zal het jou prestaties verbeteren.

            Hoe staat je tegenover mijn trainings/voedingsschema... meer eten, anders trainen ?

            tnx voor de ondersteuning iig
            Dan moet je even in de stickies kijken. Daaring wordt uitgelegd hoe jij je voeding kunt afstemmen op jou behoeftes.

            http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...uwe-leden.html
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

            Comment


            • #7
              Originally posted by inferno_0666 View Post
              Als je alleen gaat trainen voor spieropbouw, dus puur cosmetisch, dan zou het eventueel nadelig kunnen zijn. Het moet in jou geval functioneel zijn, aangezien je op hoger niveau voetbal speelt.

              Niet op massa, puur op kracht. De twee worden weleens door elkaar gehaald maar er is wel degelijk verschil. Een bodybuilding schema is geen KT schema, en omgekeerd geldt hetzelfde. Als jij op kracht traint en gericht op wat je in het veld doet, dan zal het jou prestaties verbeteren.

              Dan moet je even in de stickies kijken. Daaring wordt uitgelegd hoe jij je voeding kunt afstemmen op jou behoeftes.

              http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...uwe-leden.html
              die heb ik al meerdere keren doorgelezen en ik ben ook niet echt een nieuw lid, ik had er gewoon een andere kijk op doordat ik me door iedereen wat heb laten vertellen..

              ik ga benen weer toevoegen in mijn schema die trainde ik altijd al op explosiviteit vooral bij squat deed ik veel gewicht en dan 8x3 explosief, zelfde voor leg press. Ik deed dan 2/3 isolatieoefeningen 3x15 zoals bijv leg extension/seated leg curl en calf extension.

              Ik train me bovenlichaam nu 4x8 met niet al te lange pauze tussendoor.. Maar als ik jou een beetje doorheb is het vooral belangrijk de belangrijkste delen van me lichaam die ik in het veld gebruik explosief te trainen. Zoals (romp)/buik/benen en rug...

              Me voeding is volgens mij wel op orde. Ik vroeg me alleen af, zou jij meer eten ?

              Comment


              • #8
                Plaats je hele schema even.

                Isolatie oefeningen zijn leuk voor bodybuilding, maar in een KT schema moet je goed kijken of het wel iets toevoegt. Leg extensions voegen niets toe. In een KT schema gaat het om de zogenaamde compound oefeningen omdat daarbij sprake is van overdracht naar je sportprestaties.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

                Comment


                • #9
                  Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Plaats je hele schema even.

                  Isolatie oefeningen zijn leuk voor bodybuilding, maar in een KT schema moet je goed kijken of het wel iets toevoegt. Leg extensions voegen niets toe. In een KT schema gaat het om de zogenaamde compound oefeningen omdat daarbij sprake is van overdracht naar je sportprestaties.

                  Dinsdag
                  Benen
                  Squat
                  Lunges
                  Leg-extentions
                  Leg Curls
                  Calfraises

                  Schouders
                  Military presses
                  Bentover raises
                  Side raises

                  Buik
                  Crunches
                  Buikspier sessie met een groep 15 min

                  Donderdag
                  Rug
                  Deadlift
                  Lat pulldown
                  Low rows / BOR (Barbel)
                  One arm rows (zagen)
                  Dumbell Shrugs

                  Biceps
                  Seated dumbell curls
                  EZ curls
                  Concentration curls

                  Vrijdag
                  Borst
                  Bench press
                  Incline Dumbell press
                  Dumbell press
                  Peck Deck

                  Triceps
                  Cable pushdowns
                  Overhead cable extensions

                  Ik wil pull ups toevoegen, zou je dit adviseren elke training aan het begin als soort warming up of bij een bepaalde dag ?

                  Me voedingsschema als bijlage.

                  Comment


                  • #10
                    Dat programma is dus een een 3 daagse split en geen KT schema.

                    Ik zou een Bill Starr 5x5 programma aanraden. Trainer Bill Starr ontwierp deze ooit om rubbyspelers sterker te maken en het is ook wel nuttig voor voetballers.

                    Hier kun je er meer over lezen:

                    http://forum.bodynet.nl/trainingssch...5-program.html

                    http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ermediate.html

                    Voordat je eraan begint is het aan te raden om eerst een beginnersprogramma te volgen. Dat van Rippetoe bijvoorbeeld:

                    http://forum.bodynet.nl/945566-post9.html
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Dat programma is dus een een 3 daagse split en geen KT schema.

                      Ik zou een Bill Starr 5x5 programma aanraden. Trainer Bill Starr ontwierp deze ooit om rubbyspelers sterker te maken en het is ook wel nuttig voor voetballers.

                      Hier kun je er meer over lezen:

                      http://forum.bodynet.nl/trainingssch...5-program.html

                      http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ermediate.html

                      Voordat je eraan begint is het aan te raden om eerst een beginnersprogramma te volgen. Dat van Rippetoe bijvoorbeeld:

                      http://forum.bodynet.nl/945566-post9.html
                      De vraag die dan natuurlijk gelijk opkomt, en de buikspieren ? Ik neem aan dat biceps en triceps al worden meegenomen in de compound oefeningen.
                      tnx, ik zal beginnen met me training aan te passen en vanaf volgende week start ik met

                      Bill Starr’s Beginner 5×5


                      Monday (Heavy Day – 85%)
                      Back Squats: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets
                      Bench Press: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets
                      Deadlifts: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets

                      Wednesday (Light Day – 65-70%)
                      Back Squats: 5 x 5 using 60% of Monday’s weight
                      Bench Press: 5 x 5 using 60% of Monday’s weight
                      Pullups: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets

                      Friday (Medium Day – 70-85%)
                      Back Squats: 5 x 5 using 80% of Monday’s weight
                      Bench Press: 5 x 5 using 80% of Monday’s weight
                      Rows: 5 x 5 Ramping weight to top set of 5 reps across 5 sets

                      Comment


                      • #12
                        Dat zal er dan zo uit moeten zien:

                        Maandag: Voetbal

                        Dinsdag: Medium

                        Woensdag
                        : Voetbal

                        Donderdag
                        : Zwaar

                        Vrijdag
                        : RUST

                        Zaterdag
                        : Voetbalwedstrijd

                        Zondag
                        : Licht

                        Op die manier heb je een dag rust na je zware dag zodat je zaterdag je wedstrijd kunt spelen.

                        Een ding wat je zou moeten veranderen is "overhead press" i.p.v. bankdrukken op zondag. En dan op "medium", dus 70-85%.

                        Buikspieren worden voldoende gestimuleerd door de compounds. Maar je zou die eventueel kunnen doen op donderdag en zondag.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Dat zal er dan zo uit moeten zien:

                          Maandag: Voetbal

                          Dinsdag: Medium

                          Woensdag: Voetbal

                          Donderdag: Zwaar

                          Vrijdag: RUST

                          Zaterdag: Voetbalwedstrijd

                          Zondag: Licht

                          Op die manier heb je een dag rust na je zware dag zodat je zaterdag je wedstrijd kunt spelen.

                          Een ding wat je zou moeten veranderen is "overhead press" i.p.v. bankdrukken op zondag. En dan op "medium", dus 70-85%.

                          Buikspieren worden voldoende gestimuleerd door de compounds. Maar je zou die eventueel kunnen doen op donderdag en zondag.

                          Tnx! Het zal even wennen worden en aankijken hoe het uitpakt daar ik nog niet helemaal overtuigd ben dat dit werkt omdat ik normaal alle spiergroepen met 4 of 5 oefeningen aanpak. Maar niet geprobeerd is niet weten dus ga het sowieso doen..

                          Draagt dit in enige vorm mee aan de uiterlijke looks ? Wat voor mij ook belangrijk is..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by laurens1 View Post
                            Tnx! Het zal even wennen worden en aankijken hoe het uitpakt daar ik nog niet helemaal overtuigd ben dat dit werkt omdat ik normaal alle spiergroepen met 4 of 5 oefeningen aanpak. Maar niet geprobeerd is niet weten dus ga het sowieso doen..
                            Voor goede krachtwinst is het uitvoeren van 4 of 5 oefeningen per spiergroep verre van optimaal. Probleem is dat zoveel mensen ervan overtuigd zijn dat je zoveel mogelijk oefeningen moet doen, omdat dit hetgene is dat door bodybuilding tijdschriften aan de massa wordt voorgeschoteld. A) Dit is een verkeerd beeld en B) nogmaals, KT is geen bodybuilding.

                            Draagt dit in enige vorm mee aan de uiterlijke looks ? Wat voor mij ook belangrijk is..
                            Het gaat in de eerste plaats om je sportprestaties, maar het zal zeker bijdragen aan je uiterlijk. Mits je voeding ook in orde is.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Voor goede krachtwinst is het uitvoeren van 4 of 5 oefeningen per spiergroep verre van optimaal. Probleem is dat zoveel mensen ervan overtuigd zijn dat je zoveel mogelijk oefeningen moet doen, omdat dit hetgene is dat door bodybuilding tijdschriften aan de massa wordt voorgeschoteld. A) Dit is een verkeerd beeld en B) nogmaals, KT is geen bodybuilding.

                              Het gaat in de eerste plaats om je sportprestaties, maar het zal zeker bijdragen aan je uiterlijk. Mits je voeding ook in orde is.

                              Bedankt voor je kijk en uitleg op deze situatie, ik ben benieuwd wat het gaat worden. Zou je misschien een oog willen werpen op mijn voedingsschema ? Heb het idee dat je er wel verstand van hebt
                              Hier heb ik me wel goed over laten informeren en best tijd aan besteed maar verbeterpuntjes zijn altijd welkom natuurlijk.

                              Want wat ook nog een puntje was, ik hou best van een biertje en uitgaan op zaterdag.. zal dit niet nadelig zijn voor mijn prestaties tijdens de trainings sessie zondag ? Heb me laten vertellen dat je lichaam de afbraak van alcohol en vet een prio geeft boven al het andere..

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X