benen trainen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • benen trainen

    al enige tijd aan t stoeien met een goed schema en ik kom er niet uit.....
    de stickies doorgelezen en een flesje wijn geopend.....

    bracht me op een idee om eens terug te gaan naar een simpel voorbeeld en van daaruit verder te bouwen;

    k ben geen beginner meer en weet er iets van zeg maar.
    ectodinges geloof ik niet zo in... maar ik zou in t vakje volgens de kenners thuishoren. moet er echt langdurig end hard voor trainen en ook heel de woolies & coles voor leeg eten om wat massa te gainen.
    trainde ook al een tijdje up/lo en daarna split 3,4,5 keer per week.
    tot aan failure vind ik fijn. weet ook wel dat er echt nog wel meer uit te persen valt.... maar dan heb je ook dagenlang spierpijn
    mijn huidige trainings style is nu ff niet belangrijk, aanpassen en op zoek naar oplossingen zijn veel interesanter dan volhouden aan je eigen ideen.

    stel dus dat ik mn benen extra aandacht wil geven, 100 % aandacht !
    flink aanpakken, rust, eten en groeien dus !

    wat is de basis van zo'n program ?
    stel ik train op maandag benen... wat is t beste program en waneer weer te trainen ? compound oef. ,reps tussen 6 end 12 tot aan failure en niet forceren.... ok lijkt me logisch
    dus volgens mij; squats, leg curl and calves evt aangevuld met xtra oefeningen. en dan ? na 48 uur weer trainen of liever wachten tot de dag erna ?
    wachten tot de spierpijn weg is en je benen super voelen ?

    of.... is t echt zo dat naarmate je meer gevoel en ervaringen krijgt voor dit soort belastingen dat jezelf weet wanneer er weer getraind gaat worden ?
    ( afhankelijk van de belasting / intensiteit/volume voorgaande training)
    dus ergens tussen de 2 en 6 dagen ?

    en stap aub af van de week cycles... als er getraind c/q gerust moet worden dan is t zo... here is de gym 24/7 open

    cheers mate

  • #2
    Waarom heb je het steeds over spierpijn???

    Als je goed traint, eet en rust, zal je geen ernstige spierpijn krijgen.
    Daarnaast vind ik het juist wel fijn om een beetje spierpijn te hebben, dan voel ik mijn spieren tenminste.

    Ik train nu met een LB/UB schema dat Dynobet heeft gemaakt en dat bevalt uitstekend. Maandag LB en donderdag LB en ik kan elke traning het maximale euit halen en boek elke week vooruitgang. Door voldoende rust te nemen, zorg je ervoor dat je spieren de volgende training weer maximale kracht bieden.
    I'm in transformation mode!!!!

    Comment


    • #3
      zie je benen eens als je armen de biceps/triceps traint ook bijna niemand tegelijk dus doe dat ook eens niet met je hamstrings/quadriceps.
      doe het eens zo: maandag: hele benen, woensdag quads en vrijdag hamstrings

      complete schema:
      maandag benen/kuiten
      dinsdag schouder/buik
      woensdag quads/bovenrug/biceps
      donderdag borst/triceps
      vrijdag hamstring/onderrug/kuiten

      hier extra aandacht op de benen, is maar een voorbeeld dat je het weekend vrij bent.
      Calisthenics / Street workout

      Comment


      • #4
        Originally posted by dennisdijst View Post
        here is de gym 24/7 open
        Toevallig S&F Almere?


        on topic, probeer ub/lb van Dynobet: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html
        Last edited by okidoki71; 29-05-2012, 11:19.
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

        Comment


        • #5
          hi bedankt voor je berichtje.
          bij jou 3 en 4 dagen rust tussen de trainingen dus.
          kan je tot failure trainen ?

          en over spierpijn... ik heb alleen erge spierpijn als ik tot failure ga en dan tot het uiterste doorga om nog iets van een rep eruit te persen. maar dan is de volgende training pas na 6-7 dagen
          tegenwoordig ga ik tot failure zolang de beweging gecontroleerd blijft, heb lichte spierpijn en kan na een dag of 3-4 weer lekker trainen.

          Comment


          • #6
            nope....

            the good vibes in macquarie park


            cheers mate

            Comment


            • #7
              Hoe ziet je voeding er eigenlijk uit????

              Eet je genoeg eiwitten?
              I'm in transformation mode!!!!

              Comment


              • #8
                daar ging mn vraag toch niet over ??
                maar .... het heeft evenveel aandacht als een goed schema en ik werk eraan.

                ok je vraagt erom;

                'smorgens oats ( brinta) met soy melk, tusendoortje; organic fruit als appel, banaan en grapefruit. lunch;volkoren brood met kip, 'savonds; pasta, kip end groenten.

                tussendoortjes wat ik voorhanden krijg en die er met tegenzin ingepropt worden ( ben een chef en in de keuken komt natuurlijk van alles voorbij )
                verders de nodige shakes om t aan te vullen.

                en op trainingsdagen 50/50 shake een uur voor trainen, water en daarna vitargo tijdens trainen, na trainen snelle eiwitten in shake vorm. en na een uurtje op gemakje ... met een voldaan gevoel pasta, kip en groenten oid.

                tsja ik weet t ... het is niet genoeg want ben nog steeds een magere krielkip.

                k weet dat er meer moet binnenkomen dan eruitgaat....
                ben nog een beetje op zoek naar een juiste balance tussen eten en bunkeren, tussen eten wat je lekker vind en met tegenzin je helemaal volproppen.

                cheers

                Comment

                Sidebar top desktop

                Collapse

                Actieve discussies

                Collapse

                Working...
                X