beste fitnessfanaten. ik lees de laatste tijd meer en meer ovr het trainen adhv een hogere frequentiteit van spieren per week en lager volume( in tegenstelling tot een split)
verlopig hanteer ik een vrije klassieke 4daagse split, elke spier komt 1x perweek aan bod. Nu is mijn schouder opmerkelijk meer gegroeid dan de andere spieren de laatste 2maanden, en dit heeft volgens mij 2 redenen: ik doe op schoudertraining 6sets presses (BB + DB) en 2 sets side raises. (dus niet zon hoog volume) maar ik heb voornamelijk incline borst oef gdn, waardoor mn schouder eiglk 2 maal werd belast per week. dus dacht ik dat een hoger frequentiteit wel eens zou kunnen werken voor mij. Hoewel er ook wat tegenstanders zijn , zoal marnop blijkbaar, die lijkt te zweren bij een 4daagse split. iedrn zo zijn mening
nu goed, dit is een voorstel voor een schema: ik ben nog niet van plan hier morgen mee te beginnen ofzo . maar laat me weten wat jullie denken
Maandag schouder en armen: - MP press 2 opwarm 3werksets
- DB MP press 3 werksets
- 2werksets side raises
- 3supersets frenchpres + barbell curl
- 3sets reverse curl
DI/woe benen:- Leg press 2opwarm 3 werksets
- Squat 2 opwarm 3/4 werksets
- Legcurl/lunges/… 3 sets
- Calves smith 2opwarm 2/3 werksets
-abs
Donderdag borst+rug:- Incline press of Decline (2 warm up 3 werk sets)
- Decline of incline press 2 werkset + 1 dropset of 4 werkset²
- incline fly 2werk sets
- 2x Pull ups
- 3x rows (2 werksets)
- 4x pull overs 2 werk + 1 dropset
Zaterdag/zondag fullbody:- 15° dumbbell press 2 opwarm 3werksets
- Deadlift 3 opwarm 3 werksets
- 2x pull ups
- Shrugs 3sets
- Squat 4sets
- Abs of voorarmtraining
laat me weten wat je ervan vind. mij lijkt het niet slecht
verlopig hanteer ik een vrije klassieke 4daagse split, elke spier komt 1x perweek aan bod. Nu is mijn schouder opmerkelijk meer gegroeid dan de andere spieren de laatste 2maanden, en dit heeft volgens mij 2 redenen: ik doe op schoudertraining 6sets presses (BB + DB) en 2 sets side raises. (dus niet zon hoog volume) maar ik heb voornamelijk incline borst oef gdn, waardoor mn schouder eiglk 2 maal werd belast per week. dus dacht ik dat een hoger frequentiteit wel eens zou kunnen werken voor mij. Hoewel er ook wat tegenstanders zijn , zoal marnop blijkbaar, die lijkt te zweren bij een 4daagse split. iedrn zo zijn mening
nu goed, dit is een voorstel voor een schema: ik ben nog niet van plan hier morgen mee te beginnen ofzo . maar laat me weten wat jullie denken
Maandag schouder en armen: - MP press 2 opwarm 3werksets
- DB MP press 3 werksets
- 2werksets side raises
- 3supersets frenchpres + barbell curl
- 3sets reverse curl
DI/woe benen:- Leg press 2opwarm 3 werksets
- Squat 2 opwarm 3/4 werksets
- Legcurl/lunges/… 3 sets
- Calves smith 2opwarm 2/3 werksets
-abs
Donderdag borst+rug:- Incline press of Decline (2 warm up 3 werk sets)
- Decline of incline press 2 werkset + 1 dropset of 4 werkset²
- incline fly 2werk sets
- 2x Pull ups
- 3x rows (2 werksets)
- 4x pull overs 2 werk + 1 dropset
Zaterdag/zondag fullbody:- 15° dumbbell press 2 opwarm 3werksets
- Deadlift 3 opwarm 3 werksets
- 2x pull ups
- Shrugs 3sets
- Squat 4sets
- Abs of voorarmtraining
laat me weten wat je ervan vind. mij lijkt het niet slecht