2 keer per dag trainen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 keer per dag trainen

    Hoi,

    Sinds kort train ik vaak 2 keer per dag, dat houd in dat ik bijvoorbeeld 's ochtends/ 's middags interval of krachttraining doe en 's avonds een vechtsport hoeveel uur rust moet er tussen die 2 workouts zitten, ik heb gehoord 3 uur....
    Ook drink ik na elke workout een proteine shake. Kan iemand mij vertellen hoeveel uur rust er tussen die workouts moet zitten?

    Groetjes

  • #2
    Hoi,
    Hangt van je doel af. Als je wil aftrainen dan zou ik dus in de ochtend krachttraining doen en s' avonds interval/vechtsporttraining.
    Hiervoor zou ik toch minimaal 6 uren rust tussen pakken.
    Als je alleen cardio doet (dus interval ochtend en vechtsport avond) maakt volgens mij het aantal uren rust niet zoveel uit, maar hierbij heb je wel een grote kans dat je spieren "opeet".

    Groeten,
    Jan

    Comment


    • #3
      Originally posted by janb View Post
      Hoi,
      Hangt van je doel af. Als je wil aftrainen dan zou ik dus in de ochtend krachttraining doen en s' avonds interval/vechtsporttraining.
      Hiervoor zou ik toch minimaal 6 uren rust tussen pakken.
      Als je alleen cardio doet (dus interval ochtend en vechtsport avond) maakt volgens mij het aantal uren rust niet zoveel uit, maar hierbij heb je wel een grote kans dat je spieren "opeet".

      Groeten,
      Jan
      hoe doe jij dat dan?
      je spieren opeten....
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

      Comment


      • #4
        gewoon 1x p/dag trainen, de dagen dat je vechtsport doet geen kt, en de dagen dat je kt doet geen vechtsport.
        Make it happen, shock everyone!

        Comment


        • #5
          Originally posted by maar7en8 View Post
          hoe doe jij dat dan?
          je spieren opeten....
          Autokannibalisme heet dat.

          Het is uiteraard ook afhankelijk van hoe je KT schema in elkaar zit en hoe intensief je die andere sport beoefent.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

          Comment


          • #6
            spieren opeten

            Hoi,
            Klopt. Als je teveel cardio doet, zal uiteindelijk je lichaam spieren als brandstof gebruiken, vandaar mijn term "spieren opeten".
            Groeten,
            Jan

            Comment


            • #7
              Originally posted by janb View Post
              Hoi,
              Klopt. Als je teveel cardio doet, zal uiteindelijk je lichaam spieren als brandstof gebruiken, vandaar mijn term "spieren opeten".
              Groeten,
              Jan
              Wij gingen er niet serieus op in.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

              Comment


              • #8
                Hoe deel je je vechtsport in?Je kan op kracht/explosieviteit en snelheid trainen, dus alles is een beetje afhankelijk wat je daarin doet met de krachttraining.
                Beste is dan die trainingen zo op te bouwen dat je in de ochtend en avond traint, andres is het herstel toch erg minimaal, en de zware dagen als je op kracht traint apart te houden, ligt er overigens aan wat je bent, een lichtgewicht of een zwaargewicht, zwaargewicht kun je op hele korte en zware reps trainen afgewisseld met explosieve trainingen.
                Er is veel mogelijk en misschien moet je eens naar een PT informeren in het kickboksen of welke vechtsport je ook doet
                "You are what you eat..."
                That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Robbie1970 View Post
                  Hoe deel je je vechtsport in?Je kan op kracht/explosieviteit en snelheid trainen, dus alles is een beetje afhankelijk wat je daarin doet met de krachttraining.
                  Beste is dan die trainingen zo op te bouwen dat je in de ochtend en avond traint, andres is het herstel toch erg minimaal, en de zware dagen als je op kracht traint apart te houden, ligt er overigens aan wat je bent, een lichtgewicht of een zwaargewicht, zwaargewicht kun je op hele korte en zware reps trainen afgewisseld met explosieve trainingen.
                  Er is veel mogelijk en misschien moet je eens naar een PT informeren in het kickboksen of welke vechtsport je ook doet
                  Ik ben een middelgewicht, ik weeg op dit moment 70 kilo, de krachttraining die ik doe is verschillend, vaak is het gewoon op massa dus redelijk zwaar, maar ik doe ook met een groepje circuit training voor explosiviteit, Wat ik meestal doe, is bijvoorbeeld 's ochtends interval training en dan 's avonds kickboksen ik neem wel naar elke training een proteine shake, ik weet niet of dat uitmaakt? en als ik krachttraining doe dan is dat ook meestal 's ochtends en dan savonds kickboksen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by janb View Post
                    Hoi,
                    Klopt. Als je teveel cardio doet, zal uiteindelijk je lichaam spieren als brandstof gebruiken, vandaar mijn term "spieren opeten".
                    Groeten,
                    Jan
                    Ook als je genoeg koolhydraten inneemt?

                    Comment

                    Sidebar top desktop

                    Collapse

                    Actieve discussies

                    Collapse

                    Working...
                    X