Beste,
Ik train nu een paar maanden serieus, en het gaat verrassend de goede kant op.
Ik zat eerst op een 3 daagse split training van,
Ma: - schouders 3 oefeningen van 4x8
- Kuiten 3 oefeningen van 4x8
- Boven benen 3 oefeningen van 4x8
wo of do: - Biceps 3 oefeningen van 4x8
- Bovenrug 3 oefeningen van 4x8
- Onderrug 3 oefeningen van 4x8
- Buik
za: - Triceps 3 oefeningen van 4x8
- Borst 3 oefeningen van 4x8
Nu hoorde ik wat gasten in de gym praten over het omschakelen van split naar fb, ik heb het nu 3 weken gedaan en het bevalt me goed. (heb het gevoel dat ik er mee uit haal omdat de rust ~48 uur is en niet een week bij een split). Tijdens zo'n fb training pak ik vaak de zelfde oefeningen maar dan 2 sets ipv 3.
Is het verstandig om me oude split schema om te zetten naar een 2/3 daagse fb? En geziene me werkomstandigheden kan ik helaas maar 2 dagen in de week trainen is dit genoeg? (kan begrijpen dat het veels te weinig is als je flink spieren wilt pompen, maar dat is ook niet mijn doel)
bedankt voor 't lezen en eventueel reageren!
Ik train nu een paar maanden serieus, en het gaat verrassend de goede kant op.
Ik zat eerst op een 3 daagse split training van,
Ma: - schouders 3 oefeningen van 4x8
- Kuiten 3 oefeningen van 4x8
- Boven benen 3 oefeningen van 4x8
wo of do: - Biceps 3 oefeningen van 4x8
- Bovenrug 3 oefeningen van 4x8
- Onderrug 3 oefeningen van 4x8
- Buik
za: - Triceps 3 oefeningen van 4x8
- Borst 3 oefeningen van 4x8
Nu hoorde ik wat gasten in de gym praten over het omschakelen van split naar fb, ik heb het nu 3 weken gedaan en het bevalt me goed. (heb het gevoel dat ik er mee uit haal omdat de rust ~48 uur is en niet een week bij een split). Tijdens zo'n fb training pak ik vaak de zelfde oefeningen maar dan 2 sets ipv 3.
Is het verstandig om me oude split schema om te zetten naar een 2/3 daagse fb? En geziene me werkomstandigheden kan ik helaas maar 2 dagen in de week trainen is dit genoeg? (kan begrijpen dat het veels te weinig is als je flink spieren wilt pompen, maar dat is ook niet mijn doel)
bedankt voor 't lezen en eventueel reageren!
Comment