Ik weeg 142 kilo en ik heb geen succes in de sportschool. Kan iemand mij helpen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik weeg 142 kilo en ik heb geen succes in de sportschool. Kan iemand mij helpen.

Goedenavond iedereen,

Vorige week woensdag stond ik op de weegschaal en ik woog 142 kilo. Ik zou graag weer tussen de 80 en 95 kilo willen wegen. Ik ben nu bijna week bezig in de sportschool, maar zonder succes. Begon eerst met fietsen 20 min en vervolgens 15 min wandelen met helling en wat krachttraining op de machines. Ik vroeg me af als ik alleen een paar weken cardio moet doen en daarna krachttraining. Ik zou ze graag willen combineren, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen.
    Kan iemand mij misschien helpen.

Mijn eet patroon heb ik wel onder controle.(denk ik)

Drink in de ochtend een ontbijt smoothie,
    5 lepels ontbijt volkoren van AH.
    1 appel, 1 kiwi,1/2 banaan, 5 aardbeien.

Voor lunch doe ik,
    2 sneetjes volkorenbrood.
    Beleg varieert weleens soms kaas of kipfilet.

Als tussendoortje ,
    neem ik altijd een wasa met becel omega .

In de avond maak ik een salade met kip of tonijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hallo en welkom op dit forum.
    Om op een gezonde manier vetmassa te verliezen heb je een combinatie van zowel sport als goede voeding nodig. Op dit forum zijn verschillende berichten te vinden die je hierbij verder helpen. De belangrijkste zijn de zogemaande "sticky's". Die zijn in rood aangegeven.
    Bijvoorbeeld hier: Sticky onderwerpen - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
    Ook dit is een heel goed overzicht (ondanks dat het geen zomer is): http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html

Gezien jouw voeding denk ik dat je daar nog heel veel aan kunt verbeteren. Simpel gezegd: je eet veel te weinig.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Met alle respect: je bent niet 142kg geworden omdat je zo gezond at. Ik kan me dus voorstellen dat de huidige voeding een bizar groot verschil is, met de voeding die je daarvoor hebt gegeten. Na 3 of 4 dagen zal je wel bizar veel honger hebben? Leer beter eten. Niet zozeer minder, maar beter (minder suikerpieken omdat je daar honger van krijgt, meer groentes omdat t vult en vooral andere voedingswaarden. Met jezelf uithongeren maak je het op langere termijn alleen maar jezelf moeilijker, maar het hoeft ook niet helemaal vanzelf te gaan). Niet jezelf het zo moeilijk maken zodat je het niet volhoudt, je bereikt je streefgewicht niet in een paar weekjes. Probeer plezier in het sporten en eten te vinden.

Maak foto's van jezelf. Want gewicht kan je niet op vertrouwen (als je spiermassa aankomt en vet verliest, hoef je het niet aan de weegschaal te zien) en ik kan me voorstellen dat een vetpergentagemeting op jouw gewicht ook niet echt betrouwbaar is. Maak foto's (steeds in dezelfde houding, dezelfde kamer en op hetzelfde tijdstip) zodat je straks je vooruitgang kan zien.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by boykey34 View Post
        Ik ben nu bijna week bezig in de sportschool, maar zonder succes.
        *kucht* Serieus? Het is er niet in 1 week aangekomen en zal er dus ook niet in 1 week af zijn. Het zal echt tijd kosten, vrees ik.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik heb de forum Sticky onderwerpen - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums door genomen en ik wat goeie tips gevonden. Van mezelf heb ik gelijk een foto van mezelf gemaakt. Ik heb besloten om met de fullbody workout aan de slacht te gaan. Bedanken voor de snelle reactie en ga zeker me lachspieren trainen.

Comment

Ja dat weet ik ook wel. Het gaat mij erom dat als ik in de sportschool ben, dat ik niet meer weet wat ik moet doen bijvoorbeeld als ik van de loopband afkomt. Dan ga ik rond kijken wat ik daarna moet doen.

Comment

Alles schematisch maken. Je kan tegenwoordig alles vinden op het internet. Gewoon een schema voor een hele week creeren voor jezelf. Inclusief voedingsschema, trainingsschema, werktijden, boodschappen.

Comment

Maak een voedingsschema: zoek uit wat je behoeften zijn qua voeding in kcal, eiwitten, koolhydraten en vet. Maak daarop een voedingsschema en laat die bijvoorbeeld door anderen beoordelen op dit forum. Ga zeker jezelf niet uithongeren, want dat zorgt voor verlies van motivatie en succes. De beste manier is om ietsje onder je behoefte te eten en daarbij goede krachttraining te doen.

Zoek een trainschema: er zijn zat fullbody schema's te vinden op het forum. Zoek er een uit en ga daarmee aan de slag. Houdt bij wat je doet per training en probeer jezelf te stimuleren om iedere training iets meer te doen. Ga niet overtrainen, maar doe bijvoorbeeld 3x per week dat fullbody schema.

Lees je in: zoek alles uit wat je wil weten en open daarvoor als je het echt niet kan vinden een niet topic. Eigenlijk zou dat niet hoeven aangezien ieder onderwerp wel eens is besproken hier.

Neem een voorbeeld aan anderen: er zijn hier sporters die in jouw schoenen hebben gestaan en met zeer veel succes zijn afgevallen. xBrian is daar een voorbeeld van. Zie hier:

http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...en-xbrian.html

En zorg dat je hier blijft rondhangen. Als jij hier alleen maar komt wanneer jij wat wil weten en je voegt niets toe aan de rest van het forum zijn mensen snel geneigd om je te vergeten. Niks is irritanter als je iemand op weg helpt en je hoort niks meer van ze. Oh ja, niet dat je dat doet nu, maar ga aub niet in een slachtofferrol kruipen. Ook te vaak gezien en daar hebben we helemaal niks mee hier.

Het initiatief ligt bij jezelf! Succes!
                Train hard or go hormone

Comment

Succes man 142 is erg veel maar destemeer en sneller je progressie ziet.

Comment

Ik ben nu een fullbody schema aan het maken en vroeg me af. Moet ik eerst 20 min cardio doen of eerst een warm-up van 10 min dat aan het werk met de fullbody workout en dan 20 min cardio.

Comment

Originally posted by Toph View Post
                      Maak een voedingsschema: zoek uit wat je behoeften zijn qua voeding in kcal, eiwitten, koolhydraten en vet. Maak daarop een voedingsschema en laat die bijvoorbeeld door anderen beoordelen op dit forum. Ga zeker jezelf niet uithongeren, want dat zorgt voor verlies van motivatie en succes. De beste manier is om ietsje onder je behoefte te eten en daarbij goede krachttraining te doen.

Zoek een trainschema: er zijn zat fullbody schema's te vinden op het forum. Zoek er een uit en ga daarmee aan de slag. Houdt bij wat je doet per training en probeer jezelf te stimuleren om iedere training iets meer te doen. Ga niet overtrainen, maar doe bijvoorbeeld 3x per week dat fullbody schema.

Lees je in: zoek alles uit wat je wil weten en open daarvoor als je het echt niet kan vinden een niet topic. Eigenlijk zou dat niet hoeven aangezien ieder onderwerp wel eens is besproken hier.

Neem een voorbeeld aan anderen: er zijn hier sporters die in jouw schoenen hebben gestaan en met zeer veel succes zijn afgevallen. xBrian is daar een voorbeeld van. Zie hier:

http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...en-xbrian.html

En zorg dat je hier blijft rondhangen. Als jij hier alleen maar komt wanneer jij wat wil weten en je voegt niets toe aan de rest van het forum zijn mensen snel geneigd om je te vergeten. Niks is irritanter als je iemand op weg helpt en je hoort niks meer van ze. Oh ja, niet dat je dat doet nu, maar ga aub niet in een slachtofferrol kruipen. Ook te vaak gezien en daar hebben we helemaal niks mee hier.

Het initiatief ligt bij jezelf! Succes!
                      Ik heb de de resultaten van xBrain gezien en ik ben zeker onder de indruk. Ik wil u heel erg bedanken voor deze feedback. Nu maar aan het werk ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Het meeste is al gezecht.
                        Je bent een week bezig en nog helemaal geen resultaat? ben het ook wel met beau eens, maar zeker in het begin gaat het echt snel als je zo zwaar bent.

Het gaat steeds langzamer. Dus als je zecht dat je helemaal niks bent afgevallen, kan ik dat haast niet geloven
                        Je moet je eigen zeker niet uithongeren probeer een voedingsschema te maken en zeker kracht training erbij doen.

Je moet zeker je trainingen/progressie en voeding blijven posten, zodat wij je altijd verder kunnen helpen.
                        Als je er niet uit komt qua voeding laat het maar weten. Maar probeer er eerst wel zelf tijd in te steken

Met een goede instelling en doorzetingsvermogen, hard trainen, moet het goed komen. Succes voor nu alvast.
                        keep the focus going!

Comment

Er is al veel gezegd maar alsnog een berichtje van mij.
                          Ik zie dat je in Amsterdam woont, tenminste dat heb je aangegeven.
                          Als je niet precies weet wat je moet doen in de sportschool wil ik je best helpen, ik werk in Amsterdam in een sportschool en wil best eens met je trainen om alles goed uit te leggen en de techniek in orde brengen.
                          Toegang tot de sportschool regel ik dan en kan ik je rustig alles uitleggen en kan je van alles qua vragen aan mij stellen.
                          Je bent tot niks verplicht of iets (ook geen kleine lettertjes) ik wil je enkel helpen omdat ik weet dat het er in het begin erg moeilijk is wat je nou moet doen.
                          Ben bijna alle tijden/dagen beschikbaar als we van te voren een afspraak maken, je kan me ook een prive berichtje sturen als je liever hier niet reageert.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Faith in humanity restored
                            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                              Er is al veel gezegd maar alsnog een berichtje van mij.
                              Ik zie dat je in Amsterdam woont, tenminste dat heb je aangegeven.
                              Als je niet precies weet wat je moet doen in de sportschool wil ik je best helpen, ik werk in Amsterdam in een sportschool en wil best eens met je trainen om alles goed uit te leggen en de techniek in orde brengen.
                              Toegang tot de sportschool regel ik dan en kan ik je rustig alles uitleggen en kan je van alles qua vragen aan mij stellen.
                              Je bent tot niks verplicht of iets (ook geen kleine lettertjes) ik wil je enkel helpen omdat ik weet dat het er in het begin erg moeilijk is wat je nou moet doen.
                              Ben bijna alle tijden/dagen beschikbaar als we van te voren een afspraak maken, je kan me ook een prive berichtje sturen als je liever hier niet reageert.
                              Koning!
                              Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X