Ben nu al 3 maanden bezig aan een beginnersschema met een beetje de basisoefeningen. Dit heb ik ook bewust gedaan om de oefeningen met de juiste techniek uit te voeren en hoewel ik me wel al wat ontwikkeld heb met dit schema ben ik toch wel toe aan wat anders.
Daarom wil ik over 2 weken toch wel wat anders gaan doen, ik heb al diverse schema's bekeken op het forum en dit was wel een van de schema's wat me het meest aansprak om te gaan volgen dit is wel een 3 dagen schema maar ik heb zelfs tijd op het moment om er eventueel een 4 dagen schema van te maken.
Zouden jullie me wat advies kunnen geven over het aantal reps/sets. Ik doe op het moment b.v. 12-10-8-6-12 begin licht voor de spieren te laten wennen aan de oefening en zo ga ik steeds zwaarder en bij de 3e en 4e herhaling dat ik het gewicht maar net aankan en dan sluit ik af met wat lichter.
Schema
Dag 1: Borst/Triceps/Schouders
Borst:
Fly Cable
Bankdrukken
Bankdrukken schuin
Triceps:
Cable Biceps touw
Close grip bench press
Dippen
Schouders:
Cable Side
Dumbell Overhead Shoulder Press
Dumbell Front Raise
Dumbell Side Raise (Zittend)
Dag 2: Rug/Biceps
Rug:
Deadlift (lower Back)
Bent Over Barbell
Latt Pull down
Dumbell Shrugs
Biceps:
Standing Dumbell Curl
Close Grip Chin ups
Close Grip Barbell Curl
Dag 3: Benen/Buikspieren
Squat
Leg press
Leg Curl
Calve Raise
Ik kan bijvoorbeeld 's maandags nooit gaan trainen dus moet ik mijn week anders indelen en rust tussen bepaalde trainingen pakken. Hoe zouden jullie dit indelen?
Profiel:
27 jaar
1.83
91,5 kg
18.5 % vetpercentage
In ieder geval bedankt voor de moeite!
Daarom wil ik over 2 weken toch wel wat anders gaan doen, ik heb al diverse schema's bekeken op het forum en dit was wel een van de schema's wat me het meest aansprak om te gaan volgen dit is wel een 3 dagen schema maar ik heb zelfs tijd op het moment om er eventueel een 4 dagen schema van te maken.
Zouden jullie me wat advies kunnen geven over het aantal reps/sets. Ik doe op het moment b.v. 12-10-8-6-12 begin licht voor de spieren te laten wennen aan de oefening en zo ga ik steeds zwaarder en bij de 3e en 4e herhaling dat ik het gewicht maar net aankan en dan sluit ik af met wat lichter.
Schema
Dag 1: Borst/Triceps/Schouders
Borst:
Fly Cable
Bankdrukken
Bankdrukken schuin
Triceps:
Cable Biceps touw
Close grip bench press
Dippen
Schouders:
Cable Side
Dumbell Overhead Shoulder Press
Dumbell Front Raise
Dumbell Side Raise (Zittend)
Dag 2: Rug/Biceps
Rug:
Deadlift (lower Back)
Bent Over Barbell
Latt Pull down
Dumbell Shrugs
Biceps:
Standing Dumbell Curl
Close Grip Chin ups
Close Grip Barbell Curl
Dag 3: Benen/Buikspieren
Squat
Leg press
Leg Curl
Calve Raise
Ik kan bijvoorbeeld 's maandags nooit gaan trainen dus moet ik mijn week anders indelen en rust tussen bepaalde trainingen pakken. Hoe zouden jullie dit indelen?
Profiel:
27 jaar
1.83
91,5 kg
18.5 % vetpercentage
In ieder geval bedankt voor de moeite!
Comment