Geachte mede fitnessfreaks,
Ik had graag wat feedback gehad ivm met mijn nieuwe zelf gëimproviseerde schema.
Ik ben sinds 5 jaar een trouwe aanhanger van een 3 daags splitschema (rug/benen - schouders/triceps/buik - borst/biceps/buik) elke training gevolgd door 25-35 minuten cardio op 70-75% van mijn max hartslag. In die tijd heb ik in supersets getraind - veel herhalingen - weinig herhalingen,....
Ik ben aan het denken over een nieuw schema om alles eens om te gooien. Met name een misschien te zware Full Body workout. Ik dacht aan het volgende:
4X10 Benchpress (met elke set toevoeging gewicht)
3X15 Fly's incline of decline
3 tot 4X Alternated pull-ups met lichaamsgewicht tot faling
3X15 Deadlift
4X 10 Military press (elke set met toevoeging gewicht)
3X15 Side raises met alternated grip (elke set een andere grip)
Hierna zou ik voor zowel tricpes als biceps een pure concentratie oefening willen toevoegen....3X8
Ik probeer tussen elk oefening zo weinig mogelijk rust te nemen MAX 45 sec. Ik klok dit met een timer.
Ik heb dit schema twee keer gevolgd en ik moet zeggen dat het vrij zwaar is. Met mijn hartslag/kcal meter aan deed ik het schema in 40-45 min. en verbruikte ik tussen de 800 en 860 Kcal...
Nu mijn vraag(en):
1. Is dit schema niet te zwaar?
2. Ga ik hiermee veel massa verliezen?
3. Suggesties of tips zijn steeds welkom.
** Op trainingsdagen probeer ik +300 Kcal boven onderhoud te eten en op rustdagen -250 Kcal...
** Eiwitten per dag = 130Gr voor 80 kg lichaamsgewicht
Alvast bedankt op voorhand,
Maegashira
Ik had graag wat feedback gehad ivm met mijn nieuwe zelf gëimproviseerde schema.
Ik ben sinds 5 jaar een trouwe aanhanger van een 3 daags splitschema (rug/benen - schouders/triceps/buik - borst/biceps/buik) elke training gevolgd door 25-35 minuten cardio op 70-75% van mijn max hartslag. In die tijd heb ik in supersets getraind - veel herhalingen - weinig herhalingen,....
Ik ben aan het denken over een nieuw schema om alles eens om te gooien. Met name een misschien te zware Full Body workout. Ik dacht aan het volgende:
4X10 Benchpress (met elke set toevoeging gewicht)
3X15 Fly's incline of decline
3 tot 4X Alternated pull-ups met lichaamsgewicht tot faling
3X15 Deadlift
4X 10 Military press (elke set met toevoeging gewicht)
3X15 Side raises met alternated grip (elke set een andere grip)
Hierna zou ik voor zowel tricpes als biceps een pure concentratie oefening willen toevoegen....3X8
Ik probeer tussen elk oefening zo weinig mogelijk rust te nemen MAX 45 sec. Ik klok dit met een timer.
Ik heb dit schema twee keer gevolgd en ik moet zeggen dat het vrij zwaar is. Met mijn hartslag/kcal meter aan deed ik het schema in 40-45 min. en verbruikte ik tussen de 800 en 860 Kcal...
Nu mijn vraag(en):
1. Is dit schema niet te zwaar?
2. Ga ik hiermee veel massa verliezen?
3. Suggesties of tips zijn steeds welkom.
** Op trainingsdagen probeer ik +300 Kcal boven onderhoud te eten en op rustdagen -250 Kcal...
** Eiwitten per dag = 130Gr voor 80 kg lichaamsgewicht
Alvast bedankt op voorhand,
Maegashira
Comment