Sprinttraining voor LB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sprinttraining voor LB

Ik kwam laatst op internet een artikeltje tegen over sprinttraining. Dit schijnt vergelijkbaar te zijn aan een normale LB workout in de gym. Ik overweeg om dit de komende tijd te volgen ipv of naast mijn LB workout.

De volgende spiergroepen worden in de training benadrukt:
    - Reet
    - Heupen
    - Hamstrings
    - Quads
    - Kuiten
    - Abs

De training zou bestaan zou er als volgt uit zien:
    - Rondje warmlopen
    - 10 minuten Quads/hamstrings stretchen.
    - 6-10 x 100 meter sprint
    - Cooling down

Iemand hier al eens een keer zo'n schematje gevolgd? Ik ben best benieuwd hoe dit aanslaat.
    Not with the lights on baby, i'm bulking.

Ik denk dat na een tijd de spieren er aan gewend raken, of je moet gewicht vesten aan doen oid.
    17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Snelheid/ afstand opvoeren?
      Zelfde idee als gewicht/reps opvoeren bij krachttraining lijkt me.

Comment

Lijkt meer op een warming up voor een voetbalwedstrijd.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik weet niet man, maar dit is gewoon een tabata met wss langere rustpauzes. Ik doe dat ernaast op rustdagen maar het heeft echt weinig met een lb training te maken...

Trainingen om sneller te sprinten zijn overigens meer plyo en op explosiviteit gericht.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Zelfde soort schema gevolgd. Dit was alleen meer op explosiviteit gericht. Heb er wel progressie in gezien wat betreft mijn benen. Maar persoonlijk denk ik niet dat het tegen een LB training op kan. Het kan aanvullend wel dienen om je helemaal leeg te lopen. Vraag is of dat lukt na een flinke squat sessie en in wat voor mate de spierpijn zal zijn. Hier ben ik wel benieuwd naar. Hou me op de hoogte.
            Last edited by Aldo Raine; 20-06-2013, 20:28.
            Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Ik heb eigenlijk wel een afwisseling nodig voor het squatten en leg ext/curl/press. Ga het misschien nog iets aanpassen , maar ik ga er een poging aan wagen denk ik. Zal mn bevindingen en resultaten binnekort wel met jullie delen.

Comment

Originally posted by Prime View Post
                Ik heb eigenlijk wel een afwisseling nodig voor het squatten en leg ext/curl/press. Ga het misschien nog iets aanpassen , maar ik ga er een poging aan wagen denk ik. Zal mn bevindingen en resultaten binnekort wel met jullie delen.
                Toen ik een paar keer sprintte voelde ik het ook wel goed in men quads, kan nooit kwaad denk ik zolang je maar genoeg rust houd.
                17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X