Triceps en Biceps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dominick View Post
    Dank u voor de reacties al! Dit is mijn trainingsschema zaterdag probeer ik nog eens extra te gaan om enkel Triceps en nog eens buikspieren te trainen. Ik stelde de vraag waar ik beste Triceps en Biceps bijzet als ik eens een donderdag niet kan heb deze week Triceps bij Rug gezet en Biceps bij Borst maar ik twijfel of ik die bij de juiste spiergroep geplaatst heb.Dag 1:maandag

Rug:

Pull up4x10
    Seated row4x20
    Bent overcable row 4x20
    Reversechest support row 4x20
    Hyperextension4x20

Buik:
    Crunches4x60
    Lying legraise 4x zoveel mogelijk
    Zittendecrunch 4x zoveel mogelijk

Dag 2:dinsdag

Borst:
    Dumbellpress 4x20
    Push up(bank) 4x20
    Inclinepress 4x20
    Inclinefly’s 4x20
    DB pullover4x20

Buik:
    Twist metstok 4x zoveel mogelijk
    Rotarytorso 4x zoveel mogelijk
    Zijwaartseplank 4x zoveel mogelijk

Dag 3:woensdag

Schouders:
    Dumbellpress 4x20
    Cable onearm 4x20
    Machineside raise 4x20
    Reversefly’s 4x20
    Behind thebody BB shrugs 4x20

Buik:
    Side bentmet DB 4x zoveel mogelijk
    Cable sidebent low 4x zoveel mogelijk
    Side bentmet BB 4x zoveel mogelijk

Dag4:donderdag

Biceps:
    Twenty-one(EZ-BB) 4x21
    Hammer curlwith a twist 4x20
    Concentrationcurl 4x20
    Zottmancurl 4x20

Triceps:
    Kick back4x20
    Press down4x20
    Seatedfrench press 4x20
    One armpull down 4x20

Dag 5:vrijdag

Bovenbenen:
    Sumosquat(smith) 4x20
    Leggpress,one leg 4x20
    Legg raiseop multihip 4x20

Hamstrings:
    Seated legcurl 4x20
    Lying leg curl4x20
    Cable hipextension 4x20

Ab-enadductor:
    Multihip(binnen en buiten) 4x20
    Cable ab-enadductor 4x20

vindt ik het voor de meeste spiergroepen een overkill

- 4x20? waarom niet 3x12 o.i.d. ik neem aan gezien je vraag dat je wilt groeien dus kan je beter lager in herhalingen gaan zitten
    - waarom train je buik vaker als andere spiergroepen? dit is toch ook gewoon een normale spiergroep.
    - borst, 3-4 oefeningen is meer dan genoeg, zou de push up op zijn minst naar het eind verplaatsen, vindt de pullover iets moeilijker om uit te voeren dan de push up dus kan je in mijn optiek de beter voor de push up doen
    - zou je willen adviseren de stickys even door te lezen om de basis weer even goed door te hebben en vanuit daar een schema op te stellen

Comment

Even ter duidelijkheid ik ben een vrouw en ik wil niet echt massa ik ben meer gericht op fitnessmodel daarom dat ik massa schema kreeg maar met meer herhalingen.De oefeningen voor borst ga ik al zeker wijzigen!

Comment

Even ter duidelijkheid ik ben een vrouw en ik wil niet echt massa ik ben meer gericht op fitnessmodel daarom dat ik massa schema kreeg maar met meer herhalingen.De oefeningen voor borst ga ik al zeker wijzigen!
        Je krijgt als vrouw niet snel massa, hoor. Train gerust als een man.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Oeps!
          Maar dat maakt voor de trainingen inderdaad niet uit,ook al hoor je dat vaak.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Als je biceps en triceps training kut is en je doet het dan 3x in de week,maakt dat je training dan beter?

Ga eerst eens kijken of je training ,intensiteit en uitvoering fatsoenlijk is ipv alles meerdere malen op een misschien minder goede (klinkt beter als kut ) training te doen.
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Je krijgt als vrouw niet snel massa, hoor. Train gerust als een man.
              Oké bedankt voor je antwoord

Comment

[QUOTE=Mvos;1132579]Als je biceps en triceps training kut is en je doet het dan 3x in de week,maakt dat je training dan beter?

Ga eerst eens kijken of je training ,intensiteit en uitvoering fatsoenlijk is ipv alles meerdere malen op een misschien minder goede (klinkt beter als kut ) training te doen.[/QUOTE
                Dat klopt wat je zegt
                Wil alleen ook graag weten bij welke spiergroep ik Triceps en Biceps best bij kan plaatsen rug,borst,schouders?

Comment

Mooi samengevat door een wijs man:

Although it makes for an arresting photo, partner-assisted concentration curls should not be among your favorite mass building exercises.

Progress in the weight room is not determined by the number of ways you can perform triceps pressdowns.

On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by rainman4 View Post
                    Geen barbell curl?
                    21-en doet toch ts met barbell?

Dat zijn schema niet super is,klopt.Maar hij doet wel moeite om het te (laten)verbeteren.
                    Commentaar geven zonder advies erbij heeft weinig meerwaarde.
                    Missschien kan jij je ook eens verdiepen door je fatsoenlijk voor te stellen?
                    Wil zeker mijn schema verbeteren! En bedankt voor de reactie op user136 ik doe nog eens de moeite niet om te reageren op zo'n persoon die niet weet wat hij zegt of er niet echt iets van weet en dat dan ook te zien is in wat hij schrijft!

Comment

Is dit goed triceps plaats ik bij borst en biceps bij rug?

Comment

Jazeker.
                        Borst/triceps en rug/ biceps zijn goede combinaties.
                        Je kan best wel eens afwisselen,maar dat hangt wel van je schema af.

Als jij bv maandag borst/biceps traint en dan dinsdag rug,doen je biceps weer aardig mee bij rug en dan is het dus niet aan te bevelen.
                        Zit er genoeg rust tussen,dan kan het wel eventueel.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Oke bedankt! normaal ga ik ze op een aparte dag laten staan maar als ik vb weet dat ik een dag niet kan in de week dat ik deze dan bij mijn andere spiergroep training kan plaatsen en heb ik toch mijn 5 dagen schema gedaan.

Comment

Maar daar zit juist het probleem!
                            Als jij ze op een aparte dag samen traint en de dag ervoor of erna rug of borst,ga je ze teveel trainen.
                            Zeker als je een 5-daags splitschema gaat hanteren waardoor je spiergroepen meerdere malen per week traint.
                            Dan zou je iedere dag maar 1 (grote)spiergroep moeten trainen en biceps/triceps samen.

Spiergroepen te vaak trainen per week groeien ze echt niet harder van!
                            Begin dan bv een 4daags ub/lb schema met vooral compound oefeningen waarbij je alles wel 2x p.w kan trainen.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Heb het begrepen dank u voor de hulp! En ga eens zien naar die 4 daags ub/lb schema.

Comment

Heb het begrepen dank u voor de hulp! En ga eens zien naar die 4 daags ub/lb schema.
                                Dat zou een verstandige beslissing zijn!

Probeer dan wel het schema te hanteren zoals het er staat aangezien het goed uitgebelanceerd is qua oefeningen,reps en variatie.
                                Voor je gevoel staan er misschien te weinig isolatieoefeningen in,maar door de compound oefeningen train je alle spiergroepen perfect.

Dus ga dan niet extra oefeningen toevoegen of weglaten voorlopig,na verloop van tijd kan je wel wat wijzigen maar voorlopig is dat niet nodig.
                                Er staat een zeer goed schema bij de stickies.

Succes!
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X