Overkill?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overkill?

Omdat ik in de cut zit gebruik ik momenteel een FB schema, ik zal m'n training van vandaag even toelichten.

14:00 complexe carbs, whey shake.
    14:30 pre workout, beta-ala 5g
    15:00 training, schema hieronder, 5g bcaa tijdens training. Had die andere 5g in de ochtend genomen, volgende keer 10g tijdens training en ochtend skippen.
    16:20/16:30 cardio
    17:00 whey, 5g glutamine

Nu het overkill (?) verhaal.
    Het ging als volgt:

10 min warming-up, loopband 10km/u, 125kcal

Superset 1: borst rug
    - Bankdrukken 15reps, 15reps, 12reps
    - Lat pulldown 20,20,15
    3 sets (x,x,x), tussen sets 90sec rust.

120 sec rust.
    Superset 2: borst rug
    - Diamond push-up 15,15,15
    - Dumbell Row one handed (bench) 15,15,15
    3 sets (x,x,x), tussen sets 90 sec rust.

120 sec rust.
    Superset 3: schouders schouders
    - Schoulder press 12,12,12
    - Rear lateral raise 12,12,12

120 sec rust.
    Superset 4: biceps triceps
    - EZ bar close grip curl 15,15,15
    - Skullcrushers 12,12,10

120 sec rust.
    Superset 5: biceps triceps
    - Biceps curl 15,15,15
    - Dippen 12,12,12

120 sec rust.
    Superset 6: benen
    - Leg press 20,20,20
    - Leg curl 20,20,20

En toen. Misselijk als een (?). Naar buiten gegaan, gaan zitten, en u raadt het al: ik ging over m'n nek.
    5 min later, kiplekker.

Superset 7: buik
    - Ab-roller 8,8,8
    - Dragonflags 8,8,8
    - Incline russian twist 20,20,20

5 min rust en vervolgens nog 20 min cardio gedaan, 10 km/u, 250 kcal.

Kan dit kwaad?
    Ik heb wel echt het idee dat ik alles eruit haal zo. Voel me verder kiplekker en ik zweette als een otter. Doordrenkt.
    ps. Ik train 2x biceps triceps, dit is gewoon een keuze die ik maak gebaseerd op het feit dat imo armen heel belangrijk zijn. Voor elke oefening. Dus vandaar.

Ik sta open voor alle kritiek, vind het geen probleem als mensen zeggen dat ik niet goed in m'n eierdop ben en er een punthoofd van krijgen. Deel het met me, alsjeblieft.

En een fijne avond allen,
    Martijn

en je ontbijt??

en de rest van je voeding??

15:00 training, schema hieronder, 5g bcaa tijdens training. Had die andere 5g in de ochtend genomen, volgende keer 10g tijdens training en ochtend skippen.
    Last edited by brillant; 21-08-2013, 19:13.
    Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Waarom doe je zulke hoge reps? Om kcal mee te verbranden?

Comment

Originally posted by brillant View Post
        en je ontbijt??

en de rest van je voeding??

Rest van m'n voeding is niet beschreven. Ik eet 7 keer op een dag volgens een schema dus dat is het probleem niet verder. Ik beschrijf de situatie tijdens en rondom mijn training van vandaag.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
          Waarom doe je zulke hoge reps? Om kcal mee te verbranden?
          Dat is wel het idee, en een aantal oefeningen op kracht. Veel spierdefinitie dus proberen rond de 15-20 reps te zitten tot failure. Probeer zo min mogelijk massa te doen dus 6-8 omdat dat weinig zin heeft tijdens een cut, en al helemaal als je superset is dat imo niet te doen.

Comment

Originally posted by FutureHulk View Post
            Dat is wel het idee, en een aantal oefeningen op kracht. Veel spierdefinitie dus proberen rond de 15-20 reps te zitten tot failure. Probeer zo min mogelijk massa te doen dus 6-8 omdat dat weinig zin heeft tijdens een cut, en al helemaal als je superset is dat imo niet te doen.
            Meer reps voor spierdefinitie zal niet werken.
            Je kan wel supersets / meer reps e.d. en weinig rusten om meer kcals te verbranden.

denk eens goed na wat je zegt,...6-8 reps voor massa hebben weinig nut in een cut,maar
            1/hoe zijn die spieren daargekomen?
            2/hoe denk je dat die spieren blijven?
            3/hoe denk je op hoge reps te voorkomen dat je massa verliest?
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
              Meer reps voor spierdefinitie zal niet werken.
              Je kan wel supersets / meer reps e.d. en weinig rusten om meer kcals te verbranden.

denk eens goed na wat je zegt,...6-8 reps voor massa hebben weinig nut in een cut,maar
              1/hoe zijn die spieren daargekomen?
              2/hoe denk je dat die spieren blijven?
              3/hoe denk je op hoge reps te voorkomen dat je massa verliest?
              Ja, dat wat je zegt dat ben ik dus aan het doen. Ik verwoord alles lekker kut.

Om even op je vragen te reageren:
              1. Massa training/kt, toen ik niet in de cut zat en hoge reps maakte.
              2. Op kracht trainen in de cut, of op die manier die ik nu beschrijf. met daarbij een goed eetschema met als aanvulling bcaa's.
              3. Goede vraag, maar ik denk dat dit antwoord staat in je eerste quote. Het doel is gewoon veel reps maken om flink te burnen, en daarbij als je dus 3-4x FB doet per week met een goed schema denk ik dat je alleen (grotendeels) vet of iig veel kcal verbrandt.

Ik snap je hele vraagformulering niet echt, ik doe m'n best te antwoorden
              Ik doe nu veel reps om flink te burnen, als ik dit 3x per week doe en alle spiergroepen aanpak in supersets ben ik overtuigd dat m'n spiermassa blijft, althans de kans op afname minimaal is.

Mijn vraag is meer of het overkill is als je gaat kotsen, of kan je dat gewoon consideren als een goede killertraining.

ps. Met weinig nut bedoel ik. Als ik onder onderhoud eet en op trainingsdagen precies op onderhoud en massatraining ga doen tijdens de cut, heb je geen extra voedingsstoffen om echt flink massa aan te zetten. Een cut is niet voor niks een cut, dus zo bedoel ik het ongeveer te zeggen.

Comment

ik bedoel dat je spieren er gekomen zijn door hard en zwaar te trainen (lagere reps)
                nu je wil cutten moet je niet onnodig hoge reps gaan maken ,want dat heeft geen nut.
                dmv minder rust en je voeding aan te passen zul je definitie creeren ,niet door eindeloze reps te doen.

om die spieren die je hebt te behouden moet je ze dus zwaar aan blijven pakken,want waarom zouden ze blijven als jij ze nu ineens met een uithoudings aantal reps gaat bewerken

spieren opgebouwd door op massa trainen en wil je massa behouden moet je ze zwaar blijven belasten.
                meer definitie is keuken werk en eventueel cardio (minder rust /supersets e.d.)

maar over je overkill vraag,..dat kan alleen jij beantwoorden!

een keer over je nek gaan is geen probleem ,maar als het structureel gebeurd is je voeding of herstel niet in orde.

Comment

Hey futurehulk
                  Heb jij al een keer uitgezocht hoelang je metabolisme verhoogd blijft na krachttraining?
                  "" "' "' " " " " " " " " cardio?
                  Veel reps om te verbranden(zgn "droogtrainen") is redelijk acherhaald nl.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                    ik bedoel dat je spieren er gekomen zijn door hard en zwaar te trainen (lagere reps)
                    nu je wil cutten moet je niet onnodig hoge reps gaan maken ,want dat heeft geen nut.
                    dmv minder rust en je voeding aan te passen zul je definitie creeren ,niet door eindeloze reps te doen.

om die spieren die je hebt te behouden moet je ze dus zwaar aan blijven pakken,want waarom zouden ze blijven als jij ze nu ineens met een uithoudings aantal reps gaat bewerken

spieren opgebouwd door op massa trainen en wil je massa behouden moet je ze zwaar blijven belasten.
                    meer definitie is keuken werk en eventueel cardio (minder rust /supersets e.d.)

maar over je overkill vraag,..dat kan alleen jij beantwoorden!

een keer over je nek gaan is geen probleem ,maar als het structureel gebeurd is je voeding of herstel niet in orde.
                    Ik snap wat je bedoelt te zeggen. Als ik m'n spieren elke keer inspan tot falen en daarbij flink verbrand, is dat toch een goede belasting? Ik doe alles 3x tot spierfalen. Wat je zegt snap ik, je zegt dus dat ik beter die supersets kan doen met gewichten die ik tot 10 reps kan pakken. En dan alles 3x10 supersetten?

@rainman: wat bedoel je precies? Ik neem na m'n kt alleen bcaa 5g, dan doe ik cardio en na cardio neem ik pas m'n whey. Dit doe ik om met cardio vooral vet te verliezen en niet m'n energie te halen uit de shake.

Comment

Wat je zegt snap ik, je zegt dus dat ik beter die supersets kan doen met gewichten die ik tot 10 reps kan pakken. En dan alles 3x10 supersetten?
                      yyyuuuupppp

Comment

Hierom.
                        Dat heel veel reps(en dan licht)niet per definitie beter werkt om droger te worden.
                        Je verbranding is tijdelijk hoger maar van krachttraining een stuk langer.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

De manier waarop je massa bouwt (qua gewichten en dus ook automatisch reps) is ook de manier waarop je massa behoud in een cut. Het is erg belangrijk om dezelfde gewichten te blijven hanteren op de oefeningen die je doet om zo goed mogelijk je massa te behouden.

Stel in een bulk deed ik op squatten:
                          opwarmen
                          10x130
                          9x130
                          9x130
                          8x130
                          8x130

In een cut zou ik ongeveer hetzelfde doen, maar een iets aangepast volume.

Bijvoorbeeld:
                          opwarmen
                          10x130
                          9x130
                          9x130
                          8x130

Door wel dezelfde gewichten te hanteren (behoud kracht en massa), maar minder volume te draaien (één werksetje minder), herstel je sneller en zo kun je het volume afstemmen op hoe snel jij herstelt in je cut.

Om de verbranding een kleine boost te geven, kun je zwaar trainen met hogere reps combineren.

Voorbeeld:
                          10x130
                          9x130
                          20x90
                          20x90

Daarbij kun je ook nog rusttijden verkorten en/of supersetten (zoals maarten / mvos al aangaf).
                          belangrijk is dat je een deel van je werksets even zwaar pakt als in je massa opbouw fase. Zelfde gewichten en reps.
                          ------------------------------

PS. veel mensen worden misselijk van benen op high reps. Je verbrand enorm veel kcal ermee en je hartslag ligt hoog. Dat is goed. Nadeel is dat je soms misselijk wordt.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            De manier waarop je massa bouwt (qua gewichten en dus ook automatisch reps) is ook de manier waarop je massa behoud in een cut. Het is erg belangrijk om dezelfde gewichten te blijven hanteren op de oefeningen die je doet om zo goed mogelijk je massa te behouden.

Stel in een bulk deed ik op squatten:
                            opwarmen
                            10x130
                            9x130
                            9x130
                            8x130
                            8x130

In een cut zou ik ongeveer hetzelfde doen, maar een iets aangepast volume.

Bijvoorbeeld:
                            opwarmen
                            10x130
                            9x130
                            9x130
                            8x130

Door wel dezelfde gewichten te hanteren (behoud kracht en massa), maar minder volume te draaien (één werksetje minder), herstel je sneller en zo kun je het volume afstemmen op hoe snel jij herstelt in je cut.

Om de verbranding een kleine boost te geven, kun je zwaar trainen met hogere reps combineren.

Voorbeeld:
                            10x130
                            9x130
                            20x90
                            20x90

Daarbij kun je ook nog rusttijden verkorten en/of supersetten (zoals maarten / mvos al aangaf).
                            belangrijk is dat je een deel van je werksets even zwaar pakt als in je massa opbouw fase. Zelfde gewichten en reps.
                            ------------------------------

PS. veel mensen worden misselijk van benen op high reps. Je verbrand enorm veel kcal ermee en je hartslag ligt hoog. Dat is goed. Nadeel is dat je soms misselijk wordt.
                            Ik snap 'm. Ik deed hiervoor een massa schema met alle sets op 3 x 8 reps. Hoe kan je dit bijvoorbeeld goed omzetten? Volgens jouw 'methode' wordt dit 2 setjes van 8 reps dus als ik ervoor kies om alles 3 x 10 te supersetten zit ik toch aardig goed? Ik moet dus alleen alle gewichten opschroeven en minder reps maken. Daar komt het volgens mij op neer. Meer gewichten meer belasting.

Comment

Ik snap 'm. Ik deed hiervoor een massa schema met alle sets op 3 x 8 reps. Hoe kan je dit bijvoorbeeld goed omzetten? Volgens jouw 'methode' wordt dit 2 setjes van 8 reps dus als ik ervoor kies om alles 3 x 10 te supersetten zit ik toch aardig goed? Ik moet dus alleen alle gewichten opschroeven en minder reps maken. Daar komt het volgens mij op neer. Meer gewichten meer belasting.
                              Doe gewoon wat je ook deed in de bulk, of in elk geval toen je niet aan het cutten was, maar dan 1 of 2 werksets minder. Het aantal reps houd je dus hetzelfde, maar het volume houd je laag. Aantal keer krachttraining per week kun je ivm je herstel beter op max 3 keer per week houden.

Supersets zijn niet handig, doe liever alternating sets. Hierbij houd je bijv. 30 sec rust tussen de oefeningen ipv meteen doorgaan zoals bij supersets. Je prestaties op de laatste oefening lijden er alleen maar onder als je gelijk doorgaat en da's zonde. Je hartslag is misschien iets hoger, dus je verbranding ook, maar ik denk dat je meer profijt hebt van alternating sets.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X