4 daagse schema gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 daagse schema gezocht

Beste BNers,

Ik ben opzoek naar een schema waarbij ik 4x per week kan trainen. Nu ken ik ook wel tig schema's maar heb wel bepaalde eisen.

- Krachtgericht
    - Hoog frequentie van lifts (Bench minimaal 2x, squat 2x, deadlift liefst 2x)
    - Hoog volume

Nu doe ik een Push/Pull/Legs schema, 6x per week trainen alleen met school, werk en voeding komt dat nu niet goed uit. Reps en sets heb ik meer massagericht getraind (tot failure met elke set, oefeningen beter begrijpen, trainen op gevoel etc etc.) Vind het een erg fijne manier van trainen, alleen met het cutten nu zit herstel wel in de weg.

Heb het afgelopen jaar wendler gedaan (lange tijd normale wendler versie, korte tijd full body wendler) en maakte niet echt krachtgains waarschijnlijk door laag frequentie en volume. Wil wel eens een high volume schema doen.

Nu ben ik op bepaalde schema's als Westside barbell gekomen en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn en of jullie andere suggesties hebben. Let op, ik train nu op kracht hoofddoel is de afgelopen maanden toch wat veranderd, namelijk BB.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Sheiko is 4x per week en gericht op kracht.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Gaat ie niet willen, is nog meer stripped down dan de "std" x5 programma's. Maar nocer, je wilt een krachtschema maar je doel is bb?

edit: denk dat de ub/lb uit de stickies trouwens redelijk hybride is
      Last edited by pescatore; 02-09-2013, 18:12.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Al geprobeerd om je zes dagen schema wat aan te passen qua volume?

Stel je doet normaal op bankdrukken:
        5x60
        5x70
        5x80
        10x90
        8x90
        8x90
        7x90

In principe doe je dan vier werksets met 90 kilo. Wat je kan doen in een cut is simpelweg het aantal werksets reduceren. bijvoorbeeld in dit geval:

5x60
        5x70
        5x80
        10x90
        8x90

Opwarmen + Twee werksets met 90 kilo. Dit hakt er minder zwaar in en herstel je wat sneller van. waar je normaal 3-4 werksets per oefening pakt, doe je nu twee werksets (wel zelfde zware gewichten en zelfde reps).
        -----------------------------

Kan zoiets met jouw huidige schema? als je het huidige schema laat zien kunnen we wellicht meedenken.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Ik heb sheiko inderdaad gezien, zowel begin al gevorderd schema. Neigt dit niet eerder naar een gevorderd programma?

Originally posted by pescatore View Post
          Gaat ie niet willen, is nog meer stripped down dan de "std" x5 programma's. Maar nocer, je wilt een krachtschema maar je doel is bb?

Ja, ik ben aan het afwisselen.

Originally posted by dynobet View Post
          Al geprobeerd om je zes dagen schema wat aan te passen qua volume?

Stel je doet normaal op bankdrukken:
          5x60
          5x70
          5x80
          10x90
          8x90
          8x90
          7x90

In principe doe je dan vier werksets met 90 kilo. Wat je kan doen in een cut is simpelweg het aantal werksets reduceren. bijvoorbeeld in dit geval:

5x60
          5x70
          5x80
          10x90
          8x90

Opwarmen + Twee werksets met 90 kilo. Dit hakt er minder zwaar in en herstel je wat sneller van. waar je normaal 3-4 werksets per oefening pakt, doe je nu twee werksets (wel zelfde zware gewichten en zelfde reps).
          -----------------------------

Kan zoiets met jouw huidige schema? als je het huidige schema laat zien kunnen we wellicht meedenken.
          Legs

Squat
          leg press (dropset)l
          eg extension
          leg curl
          bs
          barbell calf raise ss bw raise

Borst schouders triceps

BP
          Incline db press of incline machine press (dropset)
          MP
          side raise (cable)(dropset)
          Rope pushdowns (dropset)
          Skullcrushers (soms)

Back bis

Smith rows
          Pull ups
          Low row machine
          Pull down
          Rack pull (deze oefening niet tot failure, except laatste setje)
          Db curls ss bb curls

Ik zou je graag willen vertellen hoeveel sets en hoeveel reps, dit weet ik niet. Soms gaat BP heel lekker en kan ik minder hard gaan op bijvoorbeeld DB press. Soms gaat BP echt kut (soms voelt het gewoon niet goed, niet lekker in je vel of voel je de contractie gewoon niet) dan pak je wat meer reps en sets op DB press.

Elke set to the max en veel dropsets heb die erbij gezet. Rust tussen de setjes in de bulk was rond de 30 tot 60 seconden, nu in de cut kan ik dit echt niet meer hebben en zit op een minuut of meer.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
            - Krachtgericht
            - Hoog volume
            Pick one

Comment

Tja, als hij per se gericht zijn krachtstats wilt opkrikken d.m.v. een 4x per week schema dan moet hij er wel aan geloven. En eraan wennen dat hij dan de meeste isolatie oefeningen even moet laten varen. Het is of het een of het ander.

Het valt mij wel op dat Nocerino vrij snel de focus verliest en van schema wisselt omdat hij erachter komt dat zijn huidig schema hem niet bevalt. Dat is maar een constatering, Nocerino. Nu niet boos worden, he?

Ik heb sheiko inderdaad gezien, zowel begin al gevorderd schema. Neigt dit niet eerder naar een gevorderd programma?
              Ik heb er niet zoveel verstand van want ik heb me nooit echt verdiept in Sheiko. Het enige wat ik voor de geest kan halen is dat er verschillende varianten zijn waaruit je kunt kiezen. Ik raad je aan om contact op te nemen met Cuylleke want hij traint er al een tijdje op en heeft dus zeker nuttige tips voor je.

Originally posted by aktito View Post
              - Krachtgericht
              - Hoog volume
              Pick one
              Hoezo? Er zijn KT programma's met hoog volume. Korte 3x3 bijvoorbeeld.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ik hoef niet 4x per week te trainen maar kwam hier op uit door verschillende UB/LB krachtgerichtte schema's. Ik weet ook niet waar je leest dat ik iets zoek met veel isolatieoefeningen?

Waarom zou je met een krachtgericht schema geen hoog volume kunnen draaien?

Betreft wisselen van schema's, probeer eens wendler voor een paar maanden en dan praten we verder. Zo gek veel schema's heb ik niet gedaan, ik heb dit jaar dus wendler gedaan, aan het schema getweaked zodat ik 2x per week benen en ub train ipv alles 1x per week, vastgelopen. Ik weet dat het niet aan mij ligt (inb4 jawel ligt aan jou, is goed schema) ik heb alles gegeven in die periode, zat vol in de bulk en trainingen gingen gewoon super. Als je dan 1rms wilt gaan doen en je faalt keihard dan ga je toch twijfelen?
                Daarna dus P/P/L gedaan om weer beetje gemotiveerd te worden en toch een beetje van dat BB te proeven. Vind het heerlijk om zo te trainen, en ja elke week veranderde ik wat. Is toch niet zo heel gek als je met een hele andere mindset/doelstelling gaat trainen? Ik ken de hele manier van trainen niet, is totaal anders. Met de ene oefening voel je je spier beter werken dan met een ander. En daar moet je dus mee experimenteren. Kan der altijd wel om lachen (''hahaha volgende week weer wat anders''), maar soms word ik er ook strontziek van. Zo ook reactie toen richting jou.

Volume op wendler is ook gewoon weinig.
                2x5 met easy weight
                1x5+ max effort
                En dan maar een weekje wachten en weer -20 reps maken. Ik hoop een beetje wat ik bedoel met volume.

Comment

Kun je mij een periode noemen waarin alles dan goed ging en waarom doe je dat dan niet? Die is er niet, hoewel je altijd naar het verleden wijst wat allemaal zo goed ging. Het blijft een repeterend verhaaltje maar een schema is maar een middel, geen doel. Ik heb je redelijk gevolgd en het is nooit goed, je hebt wat mij betreft gewoon geen goed beeld van wat je kan verwachten óf je gooit er een wat meer met de pet naar dan je op BN doet geloven. Dit ga je nu weer ontkrachten en nuanceren maar hoe lang wil je dit verhaaltje en riedeltje blijven volhouden? Maak gewoon een keuze en ga er volle bak voor voor een periode en onderweg niet gaan twijfelen en klagen.

Of je nu ub/lb doet, 5 x 5, Wendler, split, "op gevoel", full body, hoog volume, laag volume etc met de juiste discipline en werkwijze maak je gewoon hoe dan ook stappen. Er zal best wel wat nuance zitten in zaken waar je wat beter op gaat dan op andere maar je bent echt het pad kwijt als je denkt dat het, mits de basis van schema's in orde is, een doorslaggevende factor is op lange termijn wat betreft vooruitgang.

No pun intended, ik weet dat je gevoelig bent voor kritiek maar geloof het of niet ik bedoel dit opbouwend.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Mmmmm

Ub

Bench 5x5 -> 3x3 -> 1rm attempt + deload
                    Pull ups 50 reps
                    Dips of DB press (twijfel, DB press voelt goed maar wil wel eens weten wat de toegevoegde waarde van dips zijn, wat denken jullie?)
                    Rows
                    Biceps

LB

Squat 5x5 -> 3x3 -> 1rm attempt + deload
                    Leg press
                    Leg curl
                    Calves
                    Abs

UB

Bench 5x5 -> 3x3 -> 1rm attempt + deload
                    Rows
                    Dips of db press
                    Pull ups
                    Triceps

LB

Squat DE
                    Deadlift 3x5 -> 3x3 -> 1rm attempt + deload
                    Leg press
                    Deadlift 5x10
                    Calves
                    Abs

Hier kan ik me wel in vinden? Thoughts? Oefeningen die ik ''leuk'' vind en alles mooi in balans dacht ik. Reps word een moeilijk op bijv op de legpress doe nu als volgt:

opwarmen
                    10x50
                    10x130
                    10x210

max x 280
                    max x 320
                    max x 350
                    dropset (geen pauze)
                    max x 350
                    max x 330
                    max x 290
                    max x 250
                    max x 210
                    max x 170
                    max x 130
                    max x 90
                    max x 50

hehehe, klinkt gekkenwerk, is het ook. Maar wel epic lekker gekkenwerk benen stuk groter geworden ook dan voordat ik leg pressen deed. Dit is natuurlijk best extreem, maar dit is de enige oefening waar ik zo dropset, andere zijn vrij ''normaal''. Graag wat advies op reps en sets.

Comment

Kun je mij een periode noemen waarin alles dan goed ging en waarom doe je dat dan niet? Die is er niet, hoewel je altijd naar het verleden wijst wat allemaal zo goed ging. Het blijft een repeterend verhaaltje maar een schema is maar een middel, geen doel. Ik heb je redelijk gevolgd en het is nooit goed, je hebt wat mij betreft gewoon geen goed beeld van wat je kan verwachten óf je gooit er een wat meer met de pet naar dan je op BN doet geloven. Dit ga je nu weer ontkrachten en nuanceren maar hoe lang wil je dit verhaaltje en riedeltje blijven volhouden? Maak gewoon een keuze en ga er volle bak voor voor een periode en onderweg niet gaan twijfelen en klagen.

Of je nu ub/lb doet, 5 x 5, Wendler, split, "op gevoel", full body, hoog volume, laag volume etc met de juiste discipline en werkwijze maak je gewoon hoe dan ook stappen. Er zal best wel wat nuance zitten in zaken waar je wat beter op gaat dan op andere maar je bent echt het pad kwijt als je denkt dat het, mits de basis van schema's in orde is, een doorslaggevende factor is op lange termijn wat betreft vooruitgang.

No pun intended, ik weet dat je gevoelig bent voor kritiek maar geloof het of niet ik bedoel dit opbouwend.
                      Ik vind het mooi dat je de tijd hebt genomen om dit hele verhaal te schrijven (no troll). Sommige mensen hebben meteen beet en gaan er vol voor. Jij bent (waarschijnlijk) zo iemand. Ik niet, heb een tijdje zitten tollen en dollen. Ik ga niet alles opnieuw opschrijven, je hebt het waarschijnlijk ook al allemaal gelezen.

Ik ga niet zeggen dat ik niet alles heb gegeven want dat heb ik dus wel gedaan. Schemaatjes als SL, SS en dat soort dingen trek ik gewoon niet. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het heb geprobeerd, heb niet zitten aanklooien ofzo. Maar als blijkt dat je het helemaal niets vind dan ben je toch niet verplicht om dat door te zetten? Alles voor de gains gaat voor mij niet op.

Ik doe nu mijn eigen schema, waar ik mijn ei in kwijt kan en verander hier en daar iets. Afgelopen twee maanden waren weer heerlijk gewoon hardcore rammen. Maar toch mis ik iets van structuur als in opbouw van kracht, vandaar dit topic ook. Eigenlijk als ik erover ga nadenken misschien wat tegenstrijdig, aangezien ik toch liever iets doe naar eigen hand. Zou eigenlijk moeten zijn ''jongens kijk eens naar dit opzetje en geef je mening''.

Dus eh, kijk eens even naar post hierboven . Thnx voor je tijd en motivatie ook

Comment

Meest serieuze post die ik ooit van jou heb gelezen. Ik denk dat je misschien te veel leest over verschillende schema's waardoor je interesse verliest in je huidig schema. Je hebt zelf al eens gezegd dat deze generatie alles snel,snel, snel wilt en daarom dingen als bijv. ud2 doet. Als je leest over een schema waar je nog nooit van had gehoord kan het zo zijn dat je daar geinteresseerd in raakt omdat je laatste training wat minder ging.

Zelf heb ik dat namelijk wel, waardoor ik bewust kies om niks over wendler,madcow,sheiko etc. etc. op te zoeken. Beetje onder het mom van 'wat de boer niet kent, eet hij niet'. Ik heb alleen nog maar ub/lb en ud2 gedaan in heel mijn trainingsperiode en ik ga nog steeds vooruit. Natuurlijk gaan sommige trainingen kut maar dat hoort er gewoon bij.

Het kunnen wel goede schema's zijn, maar eigenlijk is het steeds het opnieuw uitvinden van het wiel. Uiteindelijk is het gewoon gewichten verplaatsen en ligt het aan wat er tussen je oren zit.

Als ik jou was zou ik me volledig concentreren op het schema dat je hierboven plaatste (vind dat er goed uit zien en de oefeningen staan mij ook wel aan). Ik raad je aan om met jezelf een bepaalde tijd af te spreken over hoe lang je dit schema zult volgen en je daaraan te houden.

just my 2 cents
                        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Thnx Guus, inderdaad teveel internet gedaan en dat ging niet helemaal lekker nee. Nu wel alleen gaat het niet helemaal naar wens (cutten, kracht etc).

Ik ga bovenstaand schema doen (ub/lb) mocht dit na een tijd niet bevallen ga ik met hetzelfde opzet terug naar 3 daagse split in 5 dagen. Dus

Maandag
                          borst schouders triceps met hoofdoefening bp en ohp daarna overige shit

Dinsdag
                          rug biceps

Woensdag
                          Benen

donderdag

rust

vrijdag

rust

zaterdag

borst

zondag

rug

etc etc.

Met grote dank aan iedereen die mij een pm heeft gestuurd met daarin hun visie, in het speciaal jay1993.

Maareh nu even UB trainen

Comment

Zijn die visies ook goed onderbouwd?
                            - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X