Beginner schema vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner schema vraag

Hello ik ben een echte beginner, vanaf 0, heb wel redelijke beweging gehad (wielrennen als hobby, geen competitie) maar nooit echt kracht training gedaan. Ik ga vanaf maandag wellicht het volgende schema volgen omdat andere schema's(UB/LB, splitschema's) niet bij me passen volgens anderen.

Warming up: 10 minuten op een matige intensiteit op de crosstrainer.

Krachttraining zelf: (2x15)

Squats
    Romanian deadlift
    Chin ups
    Bent over barbell row
    Bench press
    Standing military press
    Shrugs
    Side raise
    Sitting calf raise
    Triceps extensions
    Dumbell curl
    Hanging leg raise

Nu heb ik een vraag:
    -is dit mogelijk voor 4dagen/week? (welk dagen-ritme is het best?)

Omdat ik het beste meteen goed kan beginnen IPV later te corrigeren hoop ik dat er iemand me kan helpen want kijk nu toch al even rond en als beginner is het echt niet makkelijk. Alvast bedankt! (Foto's fysiek mogelijk, vraag maar)
    "What you are speaks so loud that I can't even hear what you're saying."

doe maar 3x pw en 3 sets met 10 herhalingen. side raise en leg raise er uit halen en tricep extention vervangen door close grip bench press
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

En hoeveel weken 3x pw voor ik 4x pw mag gaan?

En kan ik beter bulken of cutten? 72kg, 1m85 (vet% ken ik niet)
      foto's:
      http://imageshack.com/scaled/800x600/835/vtnz.jpg
      http://imageshack.com/scaled/800x600/600/afmn.jpg

Thx voor je hulp Gus, much appreciated!

Comment

Full body is niet echt handig om 4 keer per week te doen ivm herstel, kies dan voor een push/pull of een ub/lb. Mensen die zeggen "dat een schema niet bij je past" daar moet je NOOIT meer iets van aannemen. Wat een onzin. Je hebt goeie en slechte schema's geen schema's die niet bij mensen passen.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik zou bulken als ik jou was
          Daar boven op de berg

Comment

Alright dan toch maar het UB/LB schema 4x/week.
            En bulken ja, had al zo'n vermoeden dat ik niet moest cutten :P

Comment

Als je alles op een tijdje heb met bovenstaande feedback. Post het dan nog eens zodat we een overzicht hebben van het totaalplaatje.
              Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Dat zou dit moeten zijn (moet voor elke dag dan nog checken of alle oefeningen mogelijk zijn in de fitness waar ik lid ben):

trainingsdag 1:
                Back squat
                romanian deadlift
                leg press
                leg curl
                seated calf raise
                barbell rollout

trainingsdag2:
                bankdrukken
                chin ups
                oncline dumbell press
                dumbell row
                rear laterals cable
                close grip benchpress
                biceps hammer curls

trainingsdag 3:
                back squat
                romanian deadlift
                front squad
                standing calf raise
                back extension
                side bends

trainingsdag 4:
                bankdrukken
                pull ups
                overhead/military press
                T-bar row
                shrugs
                close grip benchpress
                biceps ez bar curls

is gewoon het UB/LB schema, niets veranderd: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html

Comment

Zo ik zie dat ik het een beetje verkeerd getypt heb. Ik bedoel als je alles op een RIJTJE heb kwa voeding en training. Post het dan nog eens hier. Dan kunnen we het nogmaals nakijken voor je.
                  Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Ok dat zal voor morgen zijn.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
                      Zo ik zie dat ik het een beetje verkeerd getypt heb. Ik bedoel als je alles op een RIJTJE heb kwa voeding en training. Post het dan nog eens hier. Dan kunnen we het nogmaals nakijken voor je.
                      Mijn trainingschema is bovenaan te vinden, gewoon het UB/LB-schema.

eetschema: https://www.dropbox.com/s/rtbtd6tzvv...8leeg%29v4.xls
                      V% is niet zeker, is een ruwe gok (geen lintmeter in huis).
                      Ik kom nog zo'n 180kcal tekort maar ik wil geen kwark eten 's avonds. Ik wil het nog steeds leuk houden en kwark eten vind ik echt alles behalve leuk.
                      Eiwitten en vetten liggen ook wat aan de lage kant vermoed ik.

Comment

Vetten zijn redelijk maar de eiwitten mogen wat hoger inderdaad.
                        Kwark zou een ideale oplossing zijn om je eiwitten aan te vullen;dit moet je gewoon leren eten!

Ik weet niet wat je doel is met fitness,maar eten is toch wel een essentieel onderdeel hiervan en niet alleen maar dingen die je lekker vindt helaas.
                        Maar als je 4 x per week wil gaan trainen,lijkt het mij dat je toch redelijk serieus bent.
                        Dus gewoon 500 gr kwark eten!!

Maar je kan ook bv tonijn uit blik eten,daar zitten nog meer eiwitten in dan kipfilet(beleg).
                        Of 2/3 gekookte eieren per dag,is nog lekker ook.
                        Last edited by rain; 14-09-2013, 20:46.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ben er toch vrij serieus mee bezig en wil er echt voor gaan ja.
                          En als ik nu een shake maak met kwark/vruchtensap, mag dat ook?

edit: had nog een vraagje, hoe zit het met rustdagen? Gewoon hetzelfde eetschema volgen? Of mag het dan minder?

Comment

Ik doe altijd cashewnoten door mijn kwark en een lepel honing,gaat perfect.
                            Eigenlijk is honing niet ideaal(suikers)maar met mate kan het best.
                            Vruchtensap is ook niet ideaal ivm suikers.

Maar je bent al een stap verder,net wilde je geen kwark en nu denk je aan combinatie,s te denken!
                            Daarom zei ik dat je kwark moet leren eten,gewoon snel naar binnen lepelen en het went vanzelf.

Je zou ook een casseine shake kunnen nemen maar waarom moeilijk(duur)doen als het makkelijk kan.

Gewoon goedkope magere kwark,die van de lidl bv is vergeleken met die van ah 'wateriger' dus makkelijker weg te krijgen.

Je zou op rustdagen op onderhoud kunnen eten maar ik zou dit gewoon een aantal weken uitproberen en dan evt aanpassen omdat je dan pas je daadwerkelijke onderhoud weet ipv je theoretische.

Succes!
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Thx voor de tips Rainman, ben er zeker en vast wat mee.

deze morgen ging het moeilijker, 40g muesli met 100 ml melk ging goed maar de 30 brinta in een shakebeker(heb gehoord dat het makkelijker weg te krijgen is zo) met mel gaat echt moeilijk. Komt ook deels doordat ik voor aan dit schema begon maar 2x dag at, ik ontbijtte nooit en dan nu ineens 6-7x/dag eten is een grote ommekeer.
                              De rest van de dag krijg ik alles makkelijk binnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X