Gents,
Voordat ik eindelijk eens met een krachtlogje ga beginnen wil ik mijn trainingsschema finetunen. Daar is feedback bij nodig, ik heb ooit in samenwerking met een andere ervaren sporter en research op het internet het volgende schema gevolgd. Ik train nu ongeveer 2 jaar, weeg 104 kilo, ben 196 en heb een vetpercentage rond 10%. Toen ik begon met trainen woog ik 82 kilo en was ik behoorlijk mager, door verbetering (Mede door de excelsheet van dit forum) in mijn voeding is daar veel verandering in gekomen.
Ik train thuis waardoor ik niet de feedback vanuit de sportschool heb, ik zal in mijn log wel een foto posten van het materiaal wat ik heb staan.
Het is een 4 daags schema, lijkt veel op het ub lb schema maar dan splits ik UB op in Chest/Tricep, rug Bicep en schouders train ik op legday.
Day 1:
Benchpress
Incl Benchpress
Dips
2 tricep oefeningen.
Varierend uit onderander: Overhead tricep ext. /Tricep rope / tricep pushdown.
Push ups
2 a 3 Verschillende buikoefeningen
Haning leg raises, crunch, side crunch nog wat oefeningen voor obligues. Ook hier wissel ik mee af.
Day 2: Leg Shoulder
Squat
Deadlift
Leg press
Single leg Leg ext
Leg curl
Calfraise
Single leg bench squat
Milit press
Side raise
Front raise
Day 3 Rust
Day 4 Rug Bicep
Pull up
Lat pulldown ( als Pull up minder ging )
Chin up
Barbell row
Hammer curl / Concentration Curl / Curls etc. Ook hier variatie.
Planken.
Day 5: Legs
Squat
Deadlift
Leg press
Single leg Leg ext
Leg curl
Calfraise
Single leg bench squat
Day 6 = Day 1
Voordat ik eindelijk eens met een krachtlogje ga beginnen wil ik mijn trainingsschema finetunen. Daar is feedback bij nodig, ik heb ooit in samenwerking met een andere ervaren sporter en research op het internet het volgende schema gevolgd. Ik train nu ongeveer 2 jaar, weeg 104 kilo, ben 196 en heb een vetpercentage rond 10%. Toen ik begon met trainen woog ik 82 kilo en was ik behoorlijk mager, door verbetering (Mede door de excelsheet van dit forum) in mijn voeding is daar veel verandering in gekomen.
Ik train thuis waardoor ik niet de feedback vanuit de sportschool heb, ik zal in mijn log wel een foto posten van het materiaal wat ik heb staan.
Het is een 4 daags schema, lijkt veel op het ub lb schema maar dan splits ik UB op in Chest/Tricep, rug Bicep en schouders train ik op legday.
Day 1:
Benchpress
Incl Benchpress
Dips
2 tricep oefeningen.
Varierend uit onderander: Overhead tricep ext. /Tricep rope / tricep pushdown.
Push ups
2 a 3 Verschillende buikoefeningen
Haning leg raises, crunch, side crunch nog wat oefeningen voor obligues. Ook hier wissel ik mee af.
Day 2: Leg Shoulder
Squat
Deadlift
Leg press
Single leg Leg ext
Leg curl
Calfraise
Single leg bench squat
Milit press
Side raise
Front raise
Day 3 Rust
Day 4 Rug Bicep
Pull up
Lat pulldown ( als Pull up minder ging )
Chin up
Barbell row
Hammer curl / Concentration Curl / Curls etc. Ook hier variatie.
Planken.
Day 5: Legs
Squat
Deadlift
Leg press
Single leg Leg ext
Leg curl
Calfraise
Single leg bench squat
Day 6 = Day 1
Comment