Hey Gerritje,
Jij geeft aan dit op een dag binnen te krijgen:
Op een gemiddelde dag eet ik:
Ontbijt is een kom halfvolle melk met whey isolaat en crushley
Om 10 uur één snee volkoren brood met kipfillet
Om 12 uur drie sneetjes volkoren brood met kipfillet, rookvlees, osseworst of tonijn [ook vaak een salade met tonijn]
Om 3 uur één sneetje volkoren brood met pindakaas
Avondeten is wat de pot schaft, maar dat is 7 van de 10 keer reist of pasta, met kip of vis [geen witte saus]
Als ik dit zo zie, dan is dit heel erg weinig eten. weinig van alles. Ik heb heel sterk het vermoeden dat dit niet overeenkomt met je dagelijkse eetpatroon. Mijn ervaring is dat mensen die niet exact alles bijhouden wat ze eten vaak 1/3 van de dingen die ze binnenkrijgen vergeten te noemen (post workout supps / voeding?, fruit?, dranken met kcal zoals melk?). Ook wordt er vaak een doordeweekse dag geschetst, terwijl het weekend compleet anders wordt gegeten (vaak slechter).
Ga nu eens een gehele week verder zoals je de laatste maanden ook hebt gedaan. En schrijf daarbij alles op wat er in je mond naar binnengaat. Dag en tijdstip van elk ding dat je eet noteer je. Weeg daarbij alle losse producten af (rijst, vlees, onbereid/ongekookt wegen). Als je een bepaald iets niet kan wegen schat dan zo goed mogelijk in.
Dan krijg je een veel beter beeld van je ECHTE huidig voedingspatroon. Dat is de eerste stap die ik denk dat je moet nemen.
Jij geeft aan dit op een dag binnen te krijgen:
Op een gemiddelde dag eet ik:
Ontbijt is een kom halfvolle melk met whey isolaat en crushley
Om 10 uur één snee volkoren brood met kipfillet
Om 12 uur drie sneetjes volkoren brood met kipfillet, rookvlees, osseworst of tonijn [ook vaak een salade met tonijn]
Om 3 uur één sneetje volkoren brood met pindakaas
Avondeten is wat de pot schaft, maar dat is 7 van de 10 keer reist of pasta, met kip of vis [geen witte saus]
Ga nu eens een gehele week verder zoals je de laatste maanden ook hebt gedaan. En schrijf daarbij alles op wat er in je mond naar binnengaat. Dag en tijdstip van elk ding dat je eet noteer je. Weeg daarbij alle losse producten af (rijst, vlees, onbereid/ongekookt wegen). Als je een bepaald iets niet kan wegen schat dan zo goed mogelijk in.
Dan krijg je een veel beter beeld van je ECHTE huidig voedingspatroon. Dat is de eerste stap die ik denk dat je moet nemen.
Comment