Sportschool schema goed?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sportschool schema goed?

    Hoi, ik volg dit schema nu 3 weken, ik vraag me af of dit een goed schema is, of dat er verbeter punten zijn. Hoor graag meer
    (Sport nu 2 maand)


    Dag 1 Dag 3


    Bench Press / Squat Barbell
    Cable Cross / Step Out Backwards
    Press Dumbell Decline / Calf Raise Standing
    Pull over Dumbell / Press Arnold Seated
    Biceps Ez Bar / Shrugs Dumbell
    Hamer Curl / Lat Raise One Arm Cable
    Biceps Seated Dumbell / Abdominal Leg Lift
    Abdominals / Abdominals






    Dag 2


    Lat Pull Wide Back
    Reverse Cross Over
    Chin Up 45 Rack
    Deadrow Barbell
    Back Extension Bench
    Tricep Pushdown
    French Tricep Rope
    Rev. Pushdown

  • #2
    hoe moet ik dag 1/3 lezen

    Comment


    • #3
      Oo sorry, linker kant dag 1. Rechter kant dag 3

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tjakka View Post
        Hoi, ik volg dit schema nu 3 weken, ik vraag me af of dit een goed schema is, of dat er verbeter punten zijn. Hoor graag meer
        (Sport nu 2 maand)


        Dag 1 Dag 3


        Bench Press / Squat Barbell
        Cable Cross / Step Out Backwards
        Press Dumbell Decline / Calf Raise Standing
        Pull over Dumbell / Press Arnold Seated
        Biceps Ez Bar / Shrugs Dumbell
        Hamer Curl / Lat Raise One Arm Cable
        Biceps Seated Dumbell / Abdominal Leg Lift
        Abdominals / Abdominals






        Dag 2


        Lat Pull Wide Back
        Reverse Cross Over
        Chin Up 45 Rack
        Deadrow Barbell
        Back Extension Bench
        Tricep Pushdown
        French Tricep Rope
        Rev. Pushdown


        alle oefeningen 4x10

        Comment


        • #5
          vind je been training erg mager, voetbal is geen excuus om dit niet te trainen,

          nu je nog 3x pw traint zou ik ene ub/lb schema overwegen om zo alles 3x per 2 weken te trainen zodat je iets meer prikkeling hebt voor de spiergroepen

          Comment


          • #6
            Ik snap je punt maar, ik voetbal redelijk op niveau. Als ik dan bijvoorbeeld voor een trainingsdag/wedstrijd ga squaten of iets dergelijks, voetbalt dat niet echt fijn zeg maar (;
            en wat voor ub/lb schema zal je me aanraden als ik vragen mag. (Dankje voor snelle reactie)

            Comment


            • #7
              http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngsschema.html
              DIVIDE ET IMPERA

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tjakka View Post
                Ik snap je punt maar, ik voetbal redelijk op niveau. Als ik dan bijvoorbeeld voor een trainingsdag/wedstrijd ga squaten of iets dergelijks, voetbalt dat niet echt fijn zeg maar (;
                en wat voor ub/lb schema zal je me aanraden als ik vragen mag. (Dankje voor snelle reactie)
                Je weet dat profs ook kt doen? Kwestie van goed indelen, en misschien wat andere oefeningen erbij. Voetbal is best blessure gevoelig, kt kan daar ook aan bijdragen
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tjakka View Post
                  Ik snap je punt maar, ik voetbal redelijk op niveau. Als ik dan bijvoorbeeld voor een trainingsdag/wedstrijd ga squaten of iets dergelijks, voetbalt dat niet echt fijn zeg maar (;
                  en wat voor ub/lb schema zal je me aanraden als ik vragen mag. (Dankje voor snelle reactie)
                  Speel zelf ook nog competitie (squash weliswaar) op een degelijk niveau. De dag voor een trainingsdag heb ik momenteel altijd een LB workout. Een beetje goed opwarmen verhelpt de ongemakjes van eventuele stijfheid... Voor de rest is het niet zo dat ik trager ofzo ben op die dagen. 't Zit dikwijls in je hoofd
                  En als het toch zo zou zijn... 't is training man. De dagen dat je dan competitie hebt een dagje rust ervoor en je kan eens zo hard gaan imo

                  Competitiewedstrijden vallen bij mij op vrijdagavond en dan zie ik dat ik de dag voordien ook een rustdag heb gehad.
                  Ik train zelf op het LB/UB schema van dynobet (terug te vinden in de stickies) met volgende indeling

                  Ma - Squash training
                  Di - UB
                  Wo - LB
                  Do - Rust
                  Vr - Squash competitie
                  Za - UB
                  Zo - LB

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt, maar wat bedoel je met kt? Sorry maar ben nog beginner

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jabarwokki View Post
                      Speel zelf ook nog competitie (squash weliswaar) op een degelijk niveau. De dag voor een trainingsdag heb ik momenteel altijd een LB workout. Een beetje goed opwarmen verhelpt de ongemakjes van eventuele stijfheid... Voor de rest is het niet zo dat ik trager ofzo ben op die dagen. 't Zit dikwijls in je hoofd
                      En als het toch zo zou zijn... 't is training man. De dagen dat je dan competitie hebt een dagje rust ervoor en je kan eens zo hard gaan imo

                      Competitiewedstrijden vallen bij mij op vrijdagavond en dan zie ik dat ik de dag voordien ook een rustdag heb gehad.
                      Ik train zelf op het LB/UB schema van dynobet (terug te vinden in de stickies) met volgende indeling

                      Ma - Squash training
                      Di - UB
                      Wo - LB
                      Do - Rust
                      Vr - Squash competitie
                      Za - UB
                      Zo - LB
                      Bedankt, ik ga die ook maar uit proberen dan.
                      wil het zo aanpakken.

                      ma - UB / training
                      di - LB
                      wo - UB / training
                      do - LB
                      vrijdag - rust
                      zaterdag - matchday
                      zondag - rust

                      * training voetbal

                      Comment


                      • #12
                        kt = krachttraining

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Dexie View Post
                          kt = krachttraining
                          oja tuurlijk bedankt

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tjakka View Post
                            Bedankt, ik ga die ook maar uit proberen dan.
                            wil het zo aanpakken.

                            ma - UB / training
                            di - LB
                            wo - UB / training
                            do - LB
                            vrijdag - rust
                            zaterdag - matchday
                            zondag - rust

                            * training voetbal
                            Dit gaat niet werken, omdat er te weinig rust tussen je kracht trainingen zit.

                            Wat ik je zou aanraden is:

                            ma - voetbal training
                            di - UB
                            wo - voetbal training
                            do - LB
                            vrijdag - rust
                            zaterdag - matchday
                            zondag - UB
                            ma - voetbal training
                            di - LB
                            wo - voetbal training
                            do - UB
                            vrijdag - rust
                            zaterdag - matchday
                            zondag - LB
                            ---------------------------

                            Deze twee weken herhalen zich steeds. Je kan je op alle dagen dat je voetbal traint volledig op het voetballen concentreren. De dag voor wedstrijd dag heb je zelfs volledige rustdag om zo nog beter te presteren. Qua kracht training doe je 3x alle spiergroepen per twee weken wat ook ruim voldoende is om progressie mee te boeken.

                            Het is ook absoluut aan te raden om ook met een goed afgestemd voeding schema aan de slag te gaan. Je traint op deze manier veel en intensief, dus wil je optimaal herstellen en groeien moet ook je voeding top zijn.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                            Comment

                            Sidebar top desktop

                            Collapse

                            Actieve discussies

                            Collapse

                            Working...
                            X