Nek / borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nek / borst

Ha mannen,

Ik heb zo'n anderhalf jaar keihard getraint om groot te worden. Dat is ook gelukt maar ik heb momenteel een andere doelstelling waarbij ik me toch lekkerder voel.
    Heb shakes gebruikt, meer niet qua middelen.

Mijn nek is nu dikker dan normaal, niet superextreem maar je ziet het wel.
    Echt trainen in de fitnesszaal doe ik nu (even) niet meer maar ik merkte wel wanneer ik train dat ik mijn nek altijd span. Ook al probeer ik die te ontspannen en enkel te werken met de spieren die je op dat moment aan het trainen bent. Ook als ik thuis buikspieroefeningen doe is mijn nek continue gespannen. Ik heb het aan de instructeur gevraagd en die zei ik een handdoek kon gebruiken en die dan in mijn nek/achterhoofd leggen. Dat werkt wel maar bij lang niet alle oefeningen is dat praktisch of haalbaar.
    Nu is mijn vraag hoe kan ik dat voorkomen? En ook, is het mogelijk om m'n nek 'dunner' te krijgen?

Ik wil me nu qua training meer leggen op conditie en uithoudingsvermogen en niet meer op spieropbouw. Ik loop nu meer hard en zwem eenmaal in de week en doe aan jiujitsu een keer in de week. Nu zijn mijn armen al een stuk 'droger' geworden maar mijn borst nog niet, die is nu inverhouding te 'groot' met mijn armen.
    Wat kan ik hieraan doen om dit wel meer in verhouding te doen komen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bizz

meer je borst trainen en minder je armen ?

Comment

stel je gerust even voor in het daarvoor bedoelde topic

misschien even een foto plaatsen kunnen we kijken naar je verhoudingen.

en je nek aanspannen is heel noormaal hoor bij het trainen
      dat gaat automatisch om je lichaam te Stabiliseren

Who's the Chef

Comment

FOTO FOTO"S ... maak ONS GEKKKK

Comment

gewoon je armen wat trainen en van zwemmen krijg je een vetlaagje dan moet je in plaats van zwemmen wat anders verzinnen bijv. tennis, bij de cardio oef. het accent meet op de bordt leggen dan op de armen.

f
          als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Misshien kunnen we wel ruilen van nek want mijn nek is maar 43 cm.
            Groet:
            Jambo.

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (fiedeldiedo @ Mei. 26 2005,13:02)]gewoon je armen wat trainen en van zwemmen krijg je een vetlaagje dan moet je in plaats van zwemmen wat anders verzinnen bijv. tennis, bij de cardio oef. het accent meet op de bordt leggen dan op de armen.

f
              Hoezo krijg je zwemmen een vetlaagje?
              Nog nooit gehoord.

Comment

stel je gerust even voor man of vrouw
                Sponsored by:
                Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (jambo @ Mei. 26 2005,13:32)]Misshien kunnen we wel ruilen van nek want mijn nek is maar 43 cm.
                  Groet:
                  Jambo.
                  Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je niet te klagen dan.

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Bizz @ Mei. 26 2005,15:38)]
                    Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (fiedeldiedo @ Mei. 26 2005,13:02)]gewoon je armen wat trainen en van zwemmen krijg je een vetlaagje dan moet je in plaats van zwemmen wat anders verzinnen bijv. tennis, bij de cardio oef. het accent meet op de bordt leggen dan op de armen.

f
                    Hoezo krijg je zwemmen een vetlaagje?
                    Nog nooit gehoord.
                    zwemmers krijgen cebutaan vetweefsel in het ned.
                    onderhuids vetweefsel, dit komt omdat het water niet gelijk is aan de lichaams temp. maar meestal rond de 21 graden. daarom zie je bij pro zwemmers veel minder lijnen dan bijv. turners. Het lichaam gaat een laagje vet aanmaken om het afkoelen van het lichaam tegen te gaan.

f
                    als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Het lijkt niet erg door te dringen dus nog maar even een keer dan.
                      Er bestaat een speciaal onderdeel waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen, doe dat gerust eerst even...

Comment

Ja Bizz het is gebruikelijk om je eerst even voor te stellen hier op het board.
                        Daar is een aparte sectie voor ingericht.
                        En om op je vraag terug te komen, het is volgens mij niet mogelijk om je nek dunner te krijgen dmv training.

Meestal is het juist andersom en proberen b.b ers hun nek iets dikker te krijgen als die achter blijft.
                        Daar zijn overigens wel oefeningen voor.

Denk dat je toch moet proberen om je nek te ontspannen tijdens je trainingen.
                        Groet:
                        Jambo.

Comment

Dat vetlaagje zal wel niet zon heel groot probleem zijn denk ik. ik weet niet hoe groot je vetpercentage is? Als die hoog is zou ik lekker doorzwemmen. Hiermee verbrand je veel energie en dat heb je dan ook nodig. Dat je nek dikker lijkt, dat is je rug, die pak je heel vaak. Met borst trainen, schouders, rug (ja echt). Ik heb t zelf ook ik vind t wel relax staan eigenlijk. En als je daarna dat laatste vetlaagje weg wilt hebben ga je 2 maandjes voor de zomer stoppen met zwemmen.

Je kan dan bijvoorbeeld veel gaan wandelen dan verbrand je alleen maar vet (je lichaam haalt dan ongeveer 80% energie die nodig is om te lopen uit vet). Je verbrand wel minder energie maar je wilt vet weg hebben dat is dan de beste manier. Het moet dan dus niet zijn dat je een heel hoog vetpercentage hebt. Zo blijven je koolhydraten ook in je spieren zitten, en als je goede vooraden in je spieren hebt zitten, schijnt ook dat je spieren ook ietsje groter zijn maar dat durf ik niet voluit te zeggen. Dus dan ook er op letten dat je minder vet eet en daarvoor in de plaats meer koolhydraten (je verandert je energie vet naar koolhydraat) tenzij je nog wilt afvallen natuurlijk.

Comment

Kijk ook ff naar de datum van posts waar je op reageert graag, denk dat deze toevoeging na een maand of drie niet heel erg zinvol meer gaat zijn...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X