Vet verlagen/cutten??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hansjee
    started a topic Vet verlagen/cutten??

    Vet verlagen/cutten??

    Hallo,

    Mijn doel is uiteindelijk om breder en droger te worden, ik ben nu 1.82, 74 kg 11% BF. Nu wil ik voor de zomer wat droger worden zodat de spieren meer zichtbaar worden, denk rond de 8/9%? Maar nu weet ik niet precies hoe ik dat moet aanpakken, door middel van de voeding of cardio. Als ik dan op die 8/9% zit wil ik ook weer zo eten dat ik spiermassa kweek (bulken) zonder weer terug te gaan naar die 11%. Ik train 3x per week +-1,5uur:

    Ma: Borst/Biceps
    Wo: Rug/Triceps
    Vr: Benen/schouders

    Buik doe ik op elke trainingsdag na de oefeningen voor de cooling down. Ik zou er eventueel ook voor in staat zijn om op enkele rustdagen wat cardio te doen.

    Alvast bedankt.

  • diasog
    replied
    Vet tussen 75gr en 80gr
    eiwitten tussen 180gr en 200gr
    overige kcal aanvullen met koolhydraten
    Heb verder nog niet gekeken naar je productkeuze, maar ik neem aan dat je alles uit gezonde voeding probeert te halen. Ik zag dat je Broodje bapao schreef, daar zou ik iig iets anders voor nemen. Verder dus niet gekeken naar je productkeuze.
    Succes

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    niemand?

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Originally posted by niels123 View Post
    Nee. Je vult je gegevens bovenaan in, daar zie je daarna ook je onderhoud staan als het goed is en het aantal kcal dat je binnen moet krijgen om te bulken.

    Ga vervolgens uit van ongeveer 2-2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet en vul de rest op met koolhydraten.
    ( 1 gram eiwit = 4kcal, 1 gram vet 9 kcal, 1 gram koolhydraten = 4kcal)

    Vervolgens vul je het schema zo op dat je aan de benodigde kcal, eiwitten, vetten en koolhydraten uitkomt. Het moet een schema zijn wat je dus dagelijks gaat volgen, maar je kan er wel een beetje van afwijken hier en daar. Zo weet je in ieder geval wat je ongeveer binnen moet krijgen!

    wbt het avondeten, vul daar iets in wat je regelmatig eet, zodat je daar in ieder geval iets reëels hebt staan.

    Hoe denk je over me voorgaande reactie?

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Iemand? en hoe ik dan mogelijk op rond de 9% kom en daarop blijf, maar toch zo veel mogelijk spiermassa kweek als ik op mijn doel zit.

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Ik heb even ingevuld wat ik vandaag gegeten heb(rustdag vandaag), ik let al wel een beetje op me voeding. wat zou nog anders kunnen/weglaten/vervangen? Enne dat witte broodje met rundergehakt moet een broodje bapao voorstellen. verder drink ik nog zo'n 2 liter water.

    (sorry voor de printscreens, het excelbeststand wilde niet uploaden na het invullen..)

    alvast bedankt
    Attached Files

    Leave a comment:


  • niels123
    replied
    Nee. Je vult je gegevens bovenaan in, daar zie je daarna ook je onderhoud staan als het goed is en het aantal kcal dat je binnen moet krijgen om te bulken.

    Ga vervolgens uit van ongeveer 2-2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet en vul de rest op met koolhydraten.
    ( 1 gram eiwit = 4kcal, 1 gram vet 9 kcal, 1 gram koolhydraten = 4kcal)

    Vervolgens vul je het schema zo op dat je aan de benodigde kcal, eiwitten, vetten en koolhydraten uitkomt. Het moet een schema zijn wat je dus dagelijks gaat volgen, maar je kan er wel een beetje van afwijken hier en daar. Zo weet je in ieder geval wat je ongeveer binnen moet krijgen!

    wbt het avondeten, vul daar iets in wat je regelmatig eet, zodat je daar in ieder geval iets reëels hebt staan.

    Leave a comment:


  • diasog
    replied
    Nee je moet invullen wat je van plan bent te gaan eten de rest van de komende weken zodat je uit komt op een juist kcal.
    Ik zou sowieso als ik jou was
    200gr eiwit
    80gr vet
    aanhouden en de rest aanvullen met koolhydraten tot je uitkomt op je gewenste kcal.

    Maak eens een voedingsschema en post het hier dan kunnen we beoordelen of je het goed doet.
    Tuurlijk hoef je niet precies zo te eten dan, maar dan heb je in iedergeval een idee van wat je binnen zou MOETEN krijgen.

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Originally posted by niels123 View Post
    Het beste wat je kan doen is clean bulken. Tenzij je je daar echt niet goed bij voelt.

    Een eetschema gebruiken we zodat we weten hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten we binnenkrijgen. Ik ben ook maar 18 en je moet er wat voor over hebben.
    Wat je zou kunnen doen is een eetschema maken, maar daarin het avondeten (redelijk) vrij laten zodat je toch met de pot mee kan eten. Hou voor jezelf wel een richtlijn daarin wbt hoeveel kcal je daarin ongeveer eet.
    Hoe kan ik dat het beste doen, ik heb die "exelsheet" gedownload, hier moet ik voeding invullen, Moet ik dan invullen wat ik vandaag gegeten heb?

    Leave a comment:


  • niels123
    replied
    Originally posted by Hansjee View Post
    En waar zou ik dat kunnen doen? En wat is volgens jullie nu het beste wat ik kan doen op het moment, ik heb respect dat sommige van jullie eten op schema, maar ik heb liever een richtlijn van wat voor voeding ik meer kan eten en wat voor voeding minder. Ik ben 17 en vind het nogal vroeg om zulke maatregelen te nemen.
    Het beste wat je kan doen is clean bulken. Tenzij je je daar echt niet goed bij voelt.

    Een eetschema gebruiken we zodat we weten hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten we binnenkrijgen. Ik ben ook maar 18 en je moet er wat voor over hebben.
    Wat je zou kunnen doen is een eetschema maken, maar daarin het avondeten (redelijk) vrij laten zodat je toch met de pot mee kan eten. Hou voor jezelf wel een richtlijn daarin wbt hoeveel kcal je daarin ongeveer eet.

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Originally posted by diasog View Post
    Daarom, je moet gewoon je spieren verder ontwikkelen.

    Enneh, een weegschaal kan je vp% niet secuur meten. Ik zou een 4 of meer punts meting doen
    En waar zou ik dat kunnen doen? En wat is volgens jullie nu het beste wat ik kan doen op het moment, ik heb respect dat sommige van jullie eten op schema, maar ik heb liever een richtlijn van wat voor voeding ik meer kan eten en wat voor voeding minder. Ik ben 17 en vind het nogal vroeg om zulke maatregelen te nemen.

    Leave a comment:


  • diasog
    replied
    Daarom, je moet gewoon je spieren verder ontwikkelen.

    Enneh, een weegschaal kan je vp% niet secuur meten. Ik zou een 4 of meer punts meting doen

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Originally posted by diasog View Post
    Helemaal waar, natuurlijk moet je zelf beslissen waar je je goed bij voelt. Niemand hier legt hem op om iets te gaan doen, de beslissing ligt bij hem zelf. Maar een vetpercentage van 20 en 11 is een wezelijk verschil. Met een goed stel buikspieren zouden ze bij 11 al beter zichtbaar moeten zijn dan helemaal niet of alleen de bovenste 2.
    Dus de conclusies die ik daar uit trek zijn:
    - of je hebt een hoger vetpercentage dan 11, dan zou je inderdaad moeten gaan cutten
    - of je hebt nog helemaal geen goed stel buikspieren, en dan kun je nog zo droog zijn maar dan ziet het er alsnog niet uit.
    Aan je gewicht te zien lijkt het me dat het om het 2de punt gaat maar ik weet ook niet hoe jij je vet hebt gemeten/laten meten dus het kan ook punt 1 zijn natuurlijk.
    Maar ik geef je als advies, zorg eerst voor goede ontwikkelde buikspieren voordat je gaat droogtrainen. Des te meer plezier heb je er van. En des te minder tijd het kost om uiteindelijk het sixpackie te krijgen die jij graag wilt. Want ik weet zeker dat je nu met je sixpack niet tevreden bent ook al ben je droog. Geen massa -> ziet er niet uit hoe droog je ook bent.
    Maar de keuze is geheel aan jou, je bent baas van je eigen lichaam.
    Hij ligt ietsje hoger, 11,6 gemeten op een weegschaal in de sportschool. Na de training zijn me buikspieren wel goedzichtbaar, de 3e en 4e komen er dan iets door, maar die zijn die ochtend erna weer verdwenen..

    Leave a comment:


  • niels123
    replied
    Originally posted by rainman View Post
    Maar als fitness een meerjarenplan is,waarom moet je je dan focussen op deze zomer?
    Er volgen nog genoeg zomers en met alle respect:met een vetpercentage van 20% zou ik ook niet bulken.
    Maar 11 % is heel wat anders dan 20 % he!

    Plaats anders eens een foto hansjee,dan is het makkelijker te beoordelen.
    Meer op de manier dat hij in 1-2 maanden zat zou kunnen cutten en daarna kan cleanbulken, waardoor hij kan beginnen met een basis waar hij zich goed bij voelt. laat zeggen een 9%. Dan is hij 2 maanden verder en is het nog steeds maar half mei, wil prima.


    Begrijp me niet, zeker is het een wezenlijk verschil, ik streef juist naar een +- 11 p% en zou op dat moment waarschijnlijk gaan clean bulken. Maar bulken als je je daar eigenlijk niet goed bij voelt kan je echt heel erg demotiveren, dat zal voor hem net zo gelden... en in fitness is intrensieke motivatie het belangrijkste.


    Naast de opties die net genoemd zijn trouwens is er nog een derde IMO:
    Volgens mij is het genetisch bepaald waar vet zich ophoopt. Ook al is het wel zo dat je een vet% van 11 hebt en misschien zelfs prima buikspieren, kan het nog zo zijn dat je buik de plaats is waar het overige vet zich ophoopt.

    Leave a comment:


  • Hansjee
    replied
    Originally posted by niels123 View Post
    Ik snap je punt volkomen kerel. Iedereen zeurt: begin met cleanbulken...

    Ik zelf weeg nu 75,1 kg op 1.86m. Woog een maandje geleden 77kg en m'n vetpercentage lag rond de 20. Dat zal nu dus wat gezakt zijn. Mensen zeiden ook tegen mij dat ik moest gaan cleanbulken, maar ik baalde gewoon van mijn hoge vet% en wou dat dit zou dalen en ben dus gaan cutten.

    Iedereen heeft eigen doelstellingen, als jij je bij een vet% van 11 niet goed voelt en je abs graag wil zien, zou je eerst een korte cut kunnen doen! Dan begin je daarna aan een cleanbulk, daarmee zal je wel een klein beetje in vet% stijgen, maar misschien wel je sixpack vast kunnen houden. Volgende zomer kan je dan opnieuw een cut doen.

    Fitness is een meerjaren plan en je moet doen waar jij je goed bij voelt, want dat is het enige wat motiveert!

    Verder zou ik voor een cut inderdaad een eetschema maken.
    Ja zoiets had ik meer in gedachte ja, maar ik wil ook weer niet extreem gaan cutten want ik wil ook niet teveel spier verliezen, en ben over t algemeen wel snel gewicht kwijt volgends mij.

    Leave a comment:

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X