Aantal reps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal reps?

Vroeger deed ik altijd 10 reps,ben 2 maand geleden over geschakeld naar 8 reps.Ik ben hierdoor echt wel in kracht vooruit gegaan,bankdrukken ongeveer 10 kg meer van 70 naar 80kg(weeg 74kg en ben 1.78m groot),maar nu blijf ik weer hangen op 80kg.Ik dacht er aan om met nog meer gewicht te traainen maar dan 6 reps om proberen nog sterker te worden.Wat denken jullie ervan?

greets
    1.74m,80kg,11%vet

Gewoon doorgaan naar 85kg en douwen kreng
    Geeft niks als je er in het begin "maar 6" doet wordt vanzelf meer. Je kan af en toe dumbell-drukken ( plat ) voor extra kracht onderin, werkte bij mij altijd goed.
    Vergeet ook je andere spiergroepen niet het is nautuurlijk wel zo dat je net zo sterk bent met bankdrukken als je zwakste spiergroep. Ik bedoel hiermee dat je borst het mischien wel aan kan maar je schouders of je lats niet.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

bedankt voor de goede raad curiosio.
      1.74m,80kg,11%vet

Comment

Heb hetzelfde gedaan als jou triceps master!
        Ben ook weer van 10a12 naar 8 herhalingen gegaan en voelt weer erg goed!
        Heb nu de zwaartste dumbbels nodig die me wat tegenstand kunne geven
        En gewoon doorblijven pompen en de dagen erna echt goede rust geven totdat je je borst helemaal niet meer voelt en dan na twee weken red je de 85 wel
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

Nog een "tip"
          Als je blijft hangen op een bepaald gewicht met banken kan het onderstaande helpen.

Begin NIET met banken maar bv met schuinbankdrukken, ik neem daar persoonlijk liever dumbels voor, en eindig met 3 setjes banken max. gewicht. [Spotter wel nodig dan]
          In het begin krijg je haast geen gewicht, in verhoudeng tot als je begint met banken, omhoog maar dat gaat snel omhoog.
          Na 'n periode begin je weer met banken.
          Ik had hier door een winst van 15 kg banken binnen 4 weken!!

Wat ook wil helpen is je triceps "gewoon" lomp sterk maken, scheelt ook zeker met banken.

Deze tips werken echt, nadat ik dit op mij zelf had uitgeprobeerd ging een trainingsmaat het ook doen en die drukte binnen 5 weken ook 10 kg meer.

Misschien heb je er wat aan. In ieder geval succes

Grtzzzz Ax
          DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Hele goeie tip Ax, eerst schuinbanken.
            Verder zoals ik al zei inderdaad de rest van de groepen die je belast sterker maken, schouders, lats, triceps.
            Als die het niet kunnen lukt het ook nooit.

Greets...

Comment

door te beginnen met schuin groeit mijn borst [ja je weet 't, mijn slechste spiergroep] veel beter.
              Banken staat voorlopig op het einde van mijn borstschema.

Grtzzzz Ax
              DUM SPIRI SPERO

Comment

Sowieso is afwisselen van het aantal reps wat je maakt belangrijk!
                Bij de mannen die zich er helemaal in verdiepen hoor je weleens van periodisering ofzo zover ga ik niet maar ik bouw meestal wel op met periodes van een schema van 6 herhalingen, 8hh, soms 10 en meer en wat ook lekker is is met de grote 3 5 maal 5 herhalingen.

Met bankdrukken op dode punten werkte bij mij 5 maal 5 heel goed, dat zou ik aanraden.
                Gewoon een gewicht pakken waar je 6tot 8 herhalingen kan maken maar dan 5 sets!

En front raises en smaldrukken doen ook wonderen.

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (iKsZ @ Apr. 12 2003,20:31)]En front raises en smaldrukken doen ook wonderen.
                  Heb met smal-drukken altijd het idee dat ik mijn triceps veel meer belast dan mijn borst. Er lopen bij ons jongens die beweren dat ze zo geissoleerd de binnenkant van hun borst trainen...heel knap maar helaas onmogelijk

Greets...

Comment

Smal-drukken doe ik bijna nooit,thanks voor de info ik zal hed bij in men traainingschema opnemen.Front raises doe ik al wel,dat is toch doe oefening voor de schouders he?Maandag zal ik er is in vliegen.
                    greets
                    1.74m,80kg,11%vet

Comment

Met smalldrukken voel je als het goed is je triceps ja omdat je die het meeste belast. Doordat je je triceps goed traint kan je naderhand ook meer normaal banken. Dat is nou het leuke ervan.

Comment

Klopt helemaal iKsZ.
                        Als je het helemaal goed wilt doen moet je voor rug veel row-oefeningen doen. Sterke lats is erg goed voor banken.

Greets...

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (Curiosio @ Apr. 13 2003,11:44)]Er lopen bij ons jongens die beweren dat ze zo geissoleerd de binnenkant van hun borst trainen...heel knap maar helaas onmogelijk
                          Dat klopt Mr.C dat komt doordat je horizontale spiervezels hebt.

Grtzzzz Ax
                          DUM SPIRI SPERO

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Axor B. @ Apr. 14 2003,09:00)]
                            Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Curiosio @ Apr. 13 2003,11:44)]Er lopen bij ons jongens die beweren dat ze zo geissoleerd de binnenkant van hun borst trainen...heel knap maar helaas onmogelijk
                            Dat klopt Mr.C dat komt doordat je horizontale spiervezels hebt.

Grtzzzz Ax
                            Zou wel heel lekker zijn als het wel kon overigens

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X