veranderen oefeningen of aantal rep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• veranderen oefeningen of aantal rep

Ik ben nu 2 maand bezig geweest met mijn schema en het gaat wel lekker. Nu wou ik wat afwisseling, ik deed altijd 8-12 rep per setje. Wat is nu slimmer:
    1 oefeningen verwisselen dus iplv flyes, bankdrukken, bankdr schuin=> bankdrukken schijn flyes en dan gewoon bankdrukken.
    2 of ipv 8-12 repetities op 6 tot 8 rep te gaan zitten per oefening
    3 of zowel 1 als 2

mijn doel is om echt massa erbij te krijgen.

alvast bedankt

Zowiezo zou ik het schema omgooien en een ander schema volgen, er zijn genoeg goede oef en een ander schema zal weer bijdragen in een nieuw prikkel en das belangrijk om te groeien. Wat betreft het aantal reps. kan je verlagen, maar let wel op als je ze gaat verlagen ga je wel in gewicht omhoog, wat betekend dit voor jou belasting. Kan dat?? als het kan zou ik het zeker doen.
    als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Zet er ff bij hoe lang je in totaal traint en hoe oud je bent, is wel belangrijk.
      Je schema omgooien is na twee maanden sowieso aan te raden natuurlijk en dat geldt dubbel voor de volgorde van borst, beginnen met een fly oefening is niet handig.
      Of minder reps een goed idee is hangt oa af van je ervaring en leeftijd, verder kun je om een schema te veranderen andere oefeningen gaan gebruiken en/of wat je minimaal moet doen is de volgorde veranderen.

Comment

Ik heb ongeveer 2 maand fullbody gedaan en 2 maand dus met een echt schema. Leetfijd is 23 en 84 kilo, en vetpercentage van 18% ongeveer. Maar voor de borst dus niet met flyes beginnen.

Comment

blijf lekker op het aantal reps 12-10-8 en wissel wat met je schema als je hier rond zoekt kom je vast wat tegen, maar zoals shanasse al zegt zou ik niet met flyers beginnen, dit is toch een oef die nogal wat spanning op de pectoralis kan geven en het is beter deze oef te doen als het goed warm is.
          als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

doe eens 5x5

Comment

Oké, gezien je leeftijd en de 4 maanden trainen kun je wel van de 12 series afzien hoor, al zou ik nog niet onder de 8 reps gaan zitten.
              Wel altijd eerst goed opwarmen hè als je met zwaardere gewichten gaat werken!
              Fly's is een isolatie oefening en die kun je beter altijd na de compound oefeningen doen. Dus in het geval van borst eerst een press oefening (bank- of dumbell drukken) en daarna pas fly's. En bij benen bijv beginnen met squatten en dan pas legextension/curl.

Ieder schema geeft gewenning en dat wil je liever niet, dan stagneert de groei impuls, dus vandaar iedere 6-8 weken een ander schema. Een ander schema maak je door:
              1. Andere oefeningen en/of
              2. Andere volgorde van oefeningen en/of
              3. Ander aantal sets/reps

Je kunt dus 1 van de 3 optie's kiezen of ze allemaal aanpassen, net wat je zelf wilt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X