Hele lijf of splitsen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hele lijf of splitsen

Hallo allemaal,

Ik ben pas sinds kort echt begonnen met fitness. Ben in oktober vorig jaar begonnen, maar heb door ziekte een tijd lang stil gestaan. Ben sinds een maand weer fanatiek bezig en heb in die tijd een kilo spieren erbij gekweekt. Trots!
    Vanaf hier ga ik verder.

Kunnen jullie me vertellen wat ik het beste kan doen qua trainen?
    - Kan ik het beste 3/4 keer per week mijn hele lijf trainen of kan ik mijn training beter splitsen in bijvoorbeeld
    dag 1: borst, triceps;
    dag 2: rug, biceps
    dag 3: benen, schouders
    Ik heb gelezen dat je al beginner beter kan kiezen voor je hele lijf trainen. Zijn jullie het hiermee eens?

- Hoeveel oefeningen per spiergroep, hoeveel sets per oefening en hoeveel herhalingen per set raden jullie aan?

Ik hoop dat jullie me hierover advies willen geven.

Alvast bedankt!
    Groet,
    Robin

Om de dag trainen, je hele lichaam, sets van 3/4, 1 oefening per spiergroep per training. Heeft mij erg geholpen
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Als beginner is het idd beter een full body workout te doen, 3 keer per week lijkt mij voldoende, zou de eerste maanden de gewichten klein houden maar toch een 12-15hh maken. Best van al de grote compound oefeningen gebruiken zoals deadlift, bech press, barbell curl, military press, squat,.....
      1 oefening per spiergroep is voldoende en een drie tal setjes.

Grtz
      stil growing

Comment

Sluit me volledig aan bij Snipke. 3 dagen per week een Full-body workout is de beste manier.
        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

ja ik heb ook fullbody een tijdje gedaan ga nou voor het eerst split doen
          on the road to get huge

Comment

Klop als een bus in het begin een full body werkt super niet na twee maanden iets anders, maar wel effe vohouden dan leg je een goede basis. Zo laat je je spieren wennen aan de 3 keer per week belasting neem inderdaad niet te veel gewicht ander zul je snel blessures krijgen. Maar wel het schema iedere 5 a 6 weken veranderen...

greets f
            als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

ik geef de meeste hier gelijk. als je pas begint dan moet je gewoon een fullbody schema doen. leer eerst al de oefeningen kennen en experimenteer een beetje. probeer gewoon alles een keertje uit en ga niet te hoog in gewicht want anders ga je de oefeningen toch maar verkeerd uitvoeren als beginneling... dus doe rustig aan en wissel ook af van oefeningen ! na een aantal maandan kan je mss denken om over te stappen naar een split schema. succes !
              If you can't eat or fuck it , just piss on it !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X