hulp bij traning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp bij traning

Hallo,

Ik wil beginnen met het trainen. Ben 43-jaar maar hoop, ondanks mijn leeftijd, toch nog wat spiergroei te krijgen (en moet wat overgewicht kwijt).

Maar ik twijfel nog tussen 2 of 3 x trainen en per training het hele lijf of in gedeelten.

Ben het volgende eigenlijk van plan:
    Dag 1 10 km hardlopen
    Dag 2 training in sportschool ( drie kwarttier met 20 minuten cardio daarna)
    Dag 3 rust
    Dag 4 training in sportschool (drie kwartier met 20 minuten cardio daarna)
    Dag 5 10 km hardlopen
    Dag 6 training in sportschool (drie kwartier met 20 minuten cardio daarna)
    Dag 7 rust.

Wie kan me zeggen of dit een beetje goed is of heeft een beter idee. Ik wil op deze manier alleen maar even mijn intenties aangeven. Ik kan niet vaker naar de sportschool, het hardlopen kan ik eventueel tussendoor doen.
    Last edited by paul63; 22-08-2006, 07:55.

Ik vind het een beetje veel van het goede. Hou je cardio op 3 dagen per week en doe deze dan of na de training of op niet trainings dagen. Ik zou gaan voor een 3 dagen fullbody split waarbij je voor elke spiergroep 1 oefening kiest met 1-2 sets en 10-15 herhalingen.
    liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Ik meende juist dat 20 minuten cardio na de krachttraining extra goed was. En dat hardlopen tussendoor is voor een extra vetverbranding. Maar volgens jou is het dus teveel van het goede ???

Comment

Originally posted by paul63 View Post
        Ik meende juist dat 20 minuten cardio na de krachttraining extra goed was. En dat hardlopen tussendoor is voor een extra vetverbranding. Maar volgens jou is het dus teveel van het goede ???
        Lopen na de krachttraining is niets mis mee evenals met lopen op rustdagen. Toch vind ik het een beetje veel van het goede. Je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen. Wat je misschien zou kunnen overwegen is om alleen op trainingsdagen cardio te doen, wat inhoud 3 trainingen of op niet trainingsdagen wat je dan ook 3 keer zou kunnen doen.
        Verder zou ik de lengte van je cardio sessies iets uitbreiden naar 45 min (op niet trainingsdagen en voor slow cardio). Wat misschien ook nog een idee is om slow en fasted cardio met elkaar af te wisselen. Beide hebben hun eigen unieke eigenschappen.
        liberation trough self brutalization, real men don't fear pain and thus can't be controled.

Comment

Ben het met Philosopher eens, als je tot nu toe niets aan sport hebt gedaan is dit erg veel ineens.
          Dat je gemotiviteerd bent is prima natuurlijk maar al te enthousiast beginnen zorgt er vaak voor dat er een vorm van overtraining optreedt waardoor je snel geneigd bent er maar weer helemaal mee te stoppen.
          Als je al wel aan hardlopen deed hiervoor zou het misschien wel kunnen hoor, als je weinig tot niets deed heb je er hoogstwaarschijnlijk idd veel meer aan om die hardloopdagen helemaal uit je schema te halen en het te houden bij 3x per week krachttraining gevolgd door cardio.
          Kt zoals aangegeven fullbody met 1 oefening per spiergroep (wisselende oefeningen), cardio liever een half uur dan 20 minuten. Ook de cardio kun je prima afwisselen (fietsen/lopen/crosstrainer bv) zodat het niet te eentonig wordt en je de zin dus vast kunt houden.
          Gaat het goed, krijg je er plezier in en ga je resultaten zien kun je altijd nog uitbreiden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X