Hoi allemaal,
Ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen, maar aangezien het in de eerste plaats om het afslanken gaat heb ik het maar hier geplaatst.
Zoals te zien heb ik een soort van schemaatje voor mezelf opgesteld om in de komende aantal weken wat kilootjes kwijt te raken. In dit schema is te vinden wat ik van plan ben aan sport te doen, wat mijn dagelijkse lichaamsbeweging is, wat ik wil gaan trainen en wat ik wil gaan eten. Als eerste hier het schema, zal daarna nog wat commentaar erbij plaatsen.
Ik ben een jongen van 21 jaar, ben ruim 1.90m en weeg op het moment tegen de 100 kilo aan (ik ben niet echt dik, maar erg volslank...), en aangezien dit voor mij echt de grens is wil ik nou wat kilo's gaan afvallen. Voor mij is een bodybuilderslijf niet weggelegd, maar ik wil toch proberen wat aan het buikje en mannenborsten te doen. Mijn doel is eigenlijk zo'n 15 kilo af te vallen en tussen 80 en 85 kilo terecht te komen. Daarbij wil ik ook proberen nog breder te worden in mijn schouders en armen dus ik heb daar ook een klein schema voor opgesteld.
Nu is het wel zo dat ik voor mezelf geen tijdsbestek heb opgelegd om dit doel te bereiken, als het maar bereikt wordt. Ik ben een levensgenieter en een gezelligheidsmens, en voor mij houdt dat in dat ik het biertje niet laat staan en een avondje uit eten niet uit de weg ga. Daarnaast is in het schema ook te zien dat ik een baan heb in een feestcafé waar ik ook regelmatig een alcoholische versnapering zal drinken (maar aan de andere kant krijg ik daar ook een hoop lichaamsbeweging natuurlijk). Kritiek hierop geven mag, maar of het zin heeft weet ik niet, want dit doe ik te graag. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik in de overige tijd gedurende de week wel mijn best kan doen om mijn doel te bereiken.
Ik zou graag van jullie commentaar krijgen op mijn beoogde schema en of ik hiermee mijn doel zal bereiken. Duurt het 3 maanden of duurt het een jaar, dat maakt mij niet uit. Ik zou gewoon graag horen wat jullie ervan vinden. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Groetjes,
Paul
Ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen, maar aangezien het in de eerste plaats om het afslanken gaat heb ik het maar hier geplaatst.
Zoals te zien heb ik een soort van schemaatje voor mezelf opgesteld om in de komende aantal weken wat kilootjes kwijt te raken. In dit schema is te vinden wat ik van plan ben aan sport te doen, wat mijn dagelijkse lichaamsbeweging is, wat ik wil gaan trainen en wat ik wil gaan eten. Als eerste hier het schema, zal daarna nog wat commentaar erbij plaatsen.
BEWEGING:
maandag - korfbaltraining (75 minuten)
dinsdag - schema (zie onder)
woensdag - rust
donderdag - schema (zie onder)
vrijdag - rust
zaterdag - korfbalwedstrijd (60 minuten)
zondag rust
overig - regelmatig op de fiets naar de sport/stad etc
WERK:
32 urige kantoorbaan
12 urige baan als barman in een feestcafé
SCHEMA THUIS (gewicht wat goed te doen is, 2x15 reps):
opdrukken (borst en triceps)
dumbell curl (biceps)
military press (schouders)
bent over rows (bovenkant rug)
EETSCHEMA (dagelijks):
ochtend - 2 boterhammen + 1 glas zuivel + 0,5l water (06:30)
koffiepauze - sultana/evergreen oid + 0,5l water (09:30)
middag - 4 boterhammen + 0,5l water (12:30)
koffiepauze - 2 boterhammen + 0,5l water (15:00)
diner - eten wat de pot schaft + 1 glas zuivel (17:30)
's avonds - alnaar behoefte (hangt van de tijd van slapen af)
+/-: 1600-2000 kcal
maandag - korfbaltraining (75 minuten)
dinsdag - schema (zie onder)
woensdag - rust
donderdag - schema (zie onder)
vrijdag - rust
zaterdag - korfbalwedstrijd (60 minuten)
zondag rust
overig - regelmatig op de fiets naar de sport/stad etc
WERK:
32 urige kantoorbaan
12 urige baan als barman in een feestcafé
SCHEMA THUIS (gewicht wat goed te doen is, 2x15 reps):
opdrukken (borst en triceps)
dumbell curl (biceps)
military press (schouders)
bent over rows (bovenkant rug)
EETSCHEMA (dagelijks):
ochtend - 2 boterhammen + 1 glas zuivel + 0,5l water (06:30)
koffiepauze - sultana/evergreen oid + 0,5l water (09:30)
middag - 4 boterhammen + 0,5l water (12:30)
koffiepauze - 2 boterhammen + 0,5l water (15:00)
diner - eten wat de pot schaft + 1 glas zuivel (17:30)
's avonds - alnaar behoefte (hangt van de tijd van slapen af)
+/-: 1600-2000 kcal
Nu is het wel zo dat ik voor mezelf geen tijdsbestek heb opgelegd om dit doel te bereiken, als het maar bereikt wordt. Ik ben een levensgenieter en een gezelligheidsmens, en voor mij houdt dat in dat ik het biertje niet laat staan en een avondje uit eten niet uit de weg ga. Daarnaast is in het schema ook te zien dat ik een baan heb in een feestcafé waar ik ook regelmatig een alcoholische versnapering zal drinken (maar aan de andere kant krijg ik daar ook een hoop lichaamsbeweging natuurlijk). Kritiek hierop geven mag, maar of het zin heeft weet ik niet, want dit doe ik te graag. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik in de overige tijd gedurende de week wel mijn best kan doen om mijn doel te bereiken.
Ik zou graag van jullie commentaar krijgen op mijn beoogde schema en of ik hiermee mijn doel zal bereiken. Duurt het 3 maanden of duurt het een jaar, dat maakt mij niet uit. Ik zou gewoon graag horen wat jullie ervan vinden. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Groetjes,
Paul
Comment