Afvalschema..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvalschema..

Hoi allemaal,

Ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen, maar aangezien het in de eerste plaats om het afslanken gaat heb ik het maar hier geplaatst.

Zoals te zien heb ik een soort van schemaatje voor mezelf opgesteld om in de komende aantal weken wat kilootjes kwijt te raken. In dit schema is te vinden wat ik van plan ben aan sport te doen, wat mijn dagelijkse lichaamsbeweging is, wat ik wil gaan trainen en wat ik wil gaan eten. Als eerste hier het schema, zal daarna nog wat commentaar erbij plaatsen.

BEWEGING:
    maandag - korfbaltraining (75 minuten)
    dinsdag - schema (zie onder)
    woensdag - rust
    donderdag - schema (zie onder)
    vrijdag - rust
    zaterdag - korfbalwedstrijd (60 minuten)
    zondag rust

overig - regelmatig op de fiets naar de sport/stad etc

WERK:
    32 urige kantoorbaan
    12 urige baan als barman in een feestcafé

SCHEMA THUIS (gewicht wat goed te doen is, 2x15 reps):
    opdrukken (borst en triceps)
    dumbell curl (biceps)
    military press (schouders)
    bent over rows (bovenkant rug)

EETSCHEMA (dagelijks):
    ochtend - 2 boterhammen + 1 glas zuivel + 0,5l water (06:30)
    koffiepauze - sultana/evergreen oid + 0,5l water (09:30)
    middag - 4 boterhammen + 0,5l water (12:30)
    koffiepauze - 2 boterhammen + 0,5l water (15:00)
    diner - eten wat de pot schaft + 1 glas zuivel (17:30)
    's avonds - alnaar behoefte (hangt van de tijd van slapen af)
    +/-: 1600-2000 kcal
    Ik ben een jongen van 21 jaar, ben ruim 1.90m en weeg op het moment tegen de 100 kilo aan (ik ben niet echt dik, maar erg volslank...), en aangezien dit voor mij echt de grens is wil ik nou wat kilo's gaan afvallen. Voor mij is een bodybuilderslijf niet weggelegd, maar ik wil toch proberen wat aan het buikje en mannenborsten te doen. Mijn doel is eigenlijk zo'n 15 kilo af te vallen en tussen 80 en 85 kilo terecht te komen. Daarbij wil ik ook proberen nog breder te worden in mijn schouders en armen dus ik heb daar ook een klein schema voor opgesteld.

Nu is het wel zo dat ik voor mezelf geen tijdsbestek heb opgelegd om dit doel te bereiken, als het maar bereikt wordt. Ik ben een levensgenieter en een gezelligheidsmens, en voor mij houdt dat in dat ik het biertje niet laat staan en een avondje uit eten niet uit de weg ga. Daarnaast is in het schema ook te zien dat ik een baan heb in een feestcafé waar ik ook regelmatig een alcoholische versnapering zal drinken (maar aan de andere kant krijg ik daar ook een hoop lichaamsbeweging natuurlijk). Kritiek hierop geven mag, maar of het zin heeft weet ik niet, want dit doe ik te graag. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik in de overige tijd gedurende de week wel mijn best kan doen om mijn doel te bereiken.

Ik zou graag van jullie commentaar krijgen op mijn beoogde schema en of ik hiermee mijn doel zal bereiken. Duurt het 3 maanden of duurt het een jaar, dat maakt mij niet uit. Ik zou gewoon graag horen wat jullie ervan vinden. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Groetjes,
    Paul

Beste paul..zoals het er nu staat wordt het niks. Het enige wat dit "schema" doet is je lichaam in stasis houden, en dat betekent dat het gewoon blijft zoals het is. Je eet te weinig proteine/eiwitten, teveel vet, te onregelmatig en uiteraard teveel en te vaak alcohol. Ow ja..en veeeeeeel te weinig kcal!
    Ook is je trainingschema niet optimaal. Je doet bijvoorbeeld maar 2 setjes van 15 reps voor iedere spiergroep. Zo wordt je nooit breder.
    Tenslotte is het diep triest voor wat betreft je nachtrust. Slapen is een must voor een gezond lichaam en voor groei. En jij ontzegt het je lichaam met je 44 urige werkweek waarvan 12 uur s'nachts.
    Tot zover de kritiek. Nu de positieve dingen. Je lijkt me een leuk leven te hebben en je wilt het niet opgeven. Begrijpelijk. Maar je zult toch met enige kleine aanpassingen in je voeding en je rust toch nog veel verbetering kunnen krijgen. GeneralIx heeft hier voor een sticky gemaakt dat een complete gids is voor beginners. Hij staat bij de sticky's onder algemeen op de hoofdpagina.
    Ga dat eerst lezen en duik daarna de voedingsectie maar eens in voor adviezen over voeding.
    Ik wens je veel succes.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ja ik weet het. Daarom zeg ik ook dat het wat mij betreft niet snel hoef te gaan. Zodra het een blijvende verandering is zal het in de loop van de tijd vanzelf wel beter worden. Ik pak nu regelmatig een zak chips of een broodje kroket op mijn werk en dat moet ik gewoon proberen uit mijn normale eetpatroon te halen. En hoe kom jij er eigenlijk bij dat ik teveel vet eet? Volgens mij is zowat het enige wat ik in mijn schema heb staan brood en avondeten?

Wat betreft dat schema, wat raad je me dan wel aan om te doen? Ik heb die schema's inderdaad doorgenomen, en daar was het een combinatie van rust met je oefeningen, en daar ging het ook nog is om full-body terwijl het mij eigenlijk alleen om mijn torso gaat. Ik heb dat ook geprobeerd bij mezelf toe te passen door een combinatie van korfbaltraining, training thuis en rustdagen.

En qua nachtrust, tsja, daar kan ik niks aan doen. Rust in mijn lijf heb ik nooit, maar zoals gezegd ben ik een gezelligheidsmens en ben ik altijd degene die als laatste naar huis gaat. Ik heb denk ik een gemiddelde nachtrust van 6 uur..

Comment

Er zit niet te veel vet in je schema, bijna alleen maar koolhydraten. Je moet er dus veel meer eiwitten gaan insteken. Eet kip of kalkoenfilet bij je (volkoren) brood, minstens 100g per maaltijd of eet 1 volledig ei met 2 ei-witten erbij. Je kan bijvoorbeeld 's middags ook een volkoren pasta of rijst met een blik tonijn nemen ipv boterhammen. Als tussendoortje geen sultana-koeken, dat zijn alleen maar suikers, eet liever wat kwark met een boterham/stuk fruit. 's Avonds (na het avondeten) best geen koolhydraten meer.
        Je moet inderdaad ook meer kcal in je schema stoppen, ik gok minstens rond de 2300 kcal, anders gaat je lichaam over op spaarstand. Maak eens een nieuw schema'tje met veel meer eiwitten, meer kcal en zet de hoeveelheden en voedingswaarden erbij. Dan kunnen we het nog eens bekijken.
        Als je in het weekend weet dat je 's avonds gaat drinken, eet dan bvb bij elke maaltijd een boterham minder ofzo, dan kom je er tenminste niet van aan.
        Ik denk ook dat je wat meer cardio in je trainingsschema moet steken, op de rustdagen of na je 'schema thuis'.

Succes ermee!

Comment

Hij snackt..daarom eet ie teveel vet.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Help.

Hallo mensen,

Ik ben Yordi en ik ben 16 jaar oud en ik weeg al tegen de 90kilo aan,
            hier ben ik niet blij mee.
            Ik wil dan ook binnenkort gaan afvallen maar dat zeg ik al bijna 3 maanden,
            iedere keer stel ik het weer uit.
            Ik ben niet erg dik maar me bouw zit wel erg zeggen.

Ik ga over 2 weken op vakantie en ik schaam me dan als me buikje te zien is door mijn T-Shirt.

Is er iemand die een Afval schema heeft of weet, dat ik in 2 weken ongeveer
            5a7kg kan afvallen?
            Ik doe er dan ook alles aan om dat te bereiken.

Alstublieft Help Mij met mijn probleem.

Over mij:
            * Ik werk ongeveer 20 uur per week in een supermarkt.
            * ( Zonder op te scheppen ) Ik heb vroeger bij Fc Utrecht gevoetbald dus het conditie zal er wel zijn.
            * Ik eet ongeveer per dag wel 3000 Calorieën.

Alvast bedankt.
            Mvg,
            TheYord95

Comment

What the f*ck....
              Constantia et labore

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...