Koolhydraten voor de training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraten voor de training

Hallo mede bodynetters,

Na een tijdje gezocht te hebben wat het beste te eten voor de training ivm afvallen/cutten, ben ik wat dingen tegengekomen en wil graag jullie mening daarover horen .
    Oké komt ie dan:
    - Klopt het dat als je de maaltijd voor je training KH (ongeacht in combinatie met eiwit) eet, dat je lichaam eerst deze KH(glycogeen) gaat verbranden?
    Ik heb namelijk de post Q and A to get ripped gelezen en hier adviseert punani wel KH een uur voor de training te eten.
    - En is het zo dat een eiwitshake, ivm de aminozuren en het grootste gedeelte eiwit, het beste is om voor de training te nemen?
    - En de laatste: Is kwark voor het slapen gaan een aanrader?

Alvast bedankt iedereen

1. Ik dacht dat je best simpele kh best neemt voor het trainen, deze zorgen voor een insulinepiek waardoor meer bloed (en dus zuurstof) naar de spieren kan gaan.
    2. Ik neem altijd de wheyshake na de training, er zijn ook die het er voornemen
    3. Jep, zitten traagwerkende eiwitten in, ideaal voor s nachts
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Maar de insuline gaat de verbranding toch juist tegen? of heb ik dit mis?

Comment

Voor de training geen simpele carbs nemen. Dan krijg je tijdens je training een enorme dip. Beter is het om voor de training (zeg ongeveer 1 tot 2 uur voor je training) een maaltijd te nemen met complexe carbs. Deze geven je een constante energie tijdens de training waardoor je intensiever en langer kunt trainen.
        Na de training kun je het beste wel simpele carbs nemen om zsm je glycogeenvoorraden weer aan te vullen, spierafbraak te stoppen en je weer in een anabole status te brengen.

Dus voor: complex
        Na: simpel
        Rest van de dag: complex
        S'avonds voor het slapen: Geen carbs, of iig minimaal.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

complex is toch langzame koolhydraten en wat is simpel?

Comment

@Henk: correct.

@DSO: hmm, dan heb ik het geheel verkeerd voor... Ik at vroeger altijd een banaan voor mn basketmatchen. Maar het klinkt wel logisch.
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X