Eerste resultaten van mijn training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste resultaten van mijn training

Zo, vandaag de eerste meting gehad na 4 weken 3 keer per week trainen. De resultaten zijn:

• 1 kilo spiermassa opgebouwd
    • botmassa verhoogd met bijna 5%
    • een halve kilo vet verbrand
    • vetpercentage romp van 32 naar 31%
    • vetpercentage armen van 36 naar 35%
    • metabolische leeftijd omlaag van 37 naar 36 (mag wel even wat lager, ben 24)

Ben er zelf erg tevreden over, en ik ga vrolijk verder

Je cijfers zien er goed uit, is heel erg motiverend.

Maar je botmassa 5% verhoogd?
    Ik snap dat je spiermassa kan laten groeien of je verpercentage kan laten dalen, maar ik heb nog nooit gehoord van een botmassa verhoging.
    Door wie heb je dit laten meten?

De rest, keep up the good work
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
      Je cijfers zien er goed uit, is heel erg motiverend.

Maar je botmassa 5% verhoogd?
      Ik snap dat je spiermassa kan laten groeien of je verpercentage kan laten dalen, maar ik heb nog nooit gehoord van een botmassa verhoging.
      Door wie heb je dit laten meten?

De rest, keep up the good work
      door krachttraining verhoogt de dichtheid van de botten ook geloof ik, is daarom erg goed om osteoporose (ben niet zeker van schrijfwijze) tegen te gaan.

ts: proficiat ermee!
      @ ketIF

Comment

Dat van die botmassa wist ik ook niet. Waar meet jij eigenlijk mee? Zo'n huidplooimeter/weegschaal zal het wel niet zijn want daar meet je je botmassa niet mee? Gefeli in ieder geval

Comment

Zal waarschijnlijk wel zo'n Tanita zijn. Heb ik thuis ook, maar als tijden niet meer in gebruik. Te afwijkend !
          Iemand interesse tegen een scherpe prijs?
          Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Gezien de mate van detail denk ik dat het is gemeten op een DEXA/DXA/iDXA.

Keurige resultaten.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb even nagevraagd, het is gemeten op een Tanita BC-545.
              Iedereen krijgt bij ons eens in de zoveel weken een meting waarbij alle vetpercentages, botmassa en vochtpercentage wordt berekend.

Het is trouwens ook wel zichtbaar op de weegschaal en met het meetlint. Ik ben bijna een kilo aangekomen, en er is een centimeter van mijn taille af. (Gelukkig is het op borsthoogte nog hetzelfde) Verder merk ik al vooruitgang met sommige gewichten: ik kan voor sommige oefeningen al rustig een tandje zwaarder.

Comment

Je botmasse verhogen gaat heel simpel. Je bot word belast en krijgt daardoor scheurtjes ( een soort kleine breukjes ). Deze scheurtjes worden opgevuld, waardoor er meer botmasse bij komt en dit maakt ook de bot minder hol, waardoor de bot sterk word.

Zo hebben mensen, die betonblokken doormidden slaan, hun botten zolang getraind en harder gemaakt, totdat ze het konden. Die gasten begonnen ook gewoon met een simpel triplex plankje.

Voor de mensen die denken, dat bot een dood iets is. Die hebben het mis. Het schijnt zelfs, dat bot veel sneller hersteld van schade dan weefsel.
                Dus je kunt beter een bot breken, dan een kneuzing oplopen. Een botbreuk heelt in het algemeen namelijk sneller ( ligt natuurlijk ook aan wat voor een breuk het is ) Dit is wat ik hier en daar heb opgepikt, zoals altijd, vertel ik onzin, hoor ik het graag

Comment

Netjes, keep on going !
                  " Failure is not an option "

Comment

Klopt ja, heb dat ook gehoord dat je beter wat kunt breken dan kneuzen. Interessant verhaal vind ik dat altijd.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Klopt ja, heb dat ook gehoord dat je beter wat kunt breken dan kneuzen. Interessant verhaal vind ik dat altijd.
                      Het is misschien niet helemaal een goeie vergelijking, maar ik heb 3 jaar geleden mijn hiel gekneusd en daar heb ik 2 maanden mee gelopen.

Ook heb ik een keer mijn ribben gekneusd, en dat heeft ook 2 maanden geduurt voordat ik weer kon werken

2 jaar geleden heb ik mijn hand gebroken en dat heeft 6 weken geduurt.
                      Mijn ervaring is inderdaad beter breken als kneuzen.

1 ding weet ik wel, een kneuzing is veel pijnlijker als een breuk.

Comment

Apart he...

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Apart he...

Apart is ook dat als je eenmaal iets gebroken hebt, die breuk nooit meer op de zelfde plaats zal breken.

Helaas ook uit eigen ervaring moeten ontdekken.

Die zelfde hand heb ik namelijk 15 jaar geleden ook al een keer gebroken.

Comment

Hmmm kneuzen doet inderdaad meer pijn... Maar als ik ook even de revalidatie na mijn breuk van mijn bovenarm meeneem ben ik daar toch drie maanden zoet mee geweest....
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe die breuk is.
                              Mijn hand was 2x een rechte breuk, en dat geneest snel.

Ik denk ook dat als ik mijn hiel had gebroken, ik er veel langer last van zou hebben.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X