Mountainbiken + carbs / cutten - carbs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mountainbiken + carbs / cutten - carbs

Lastig lastig. Ik zit een beetje met 2 totaal verschillende sporten. Aan de ene kan wil ik dat laaste beetje vet van mijn buik af hebben (minder carbs). Aan de andere kant moet dit niet te kosten gaan van mijn mountainbike prestaties (meer carbs).

Op sportdagen "moet" ik me echt veel eten, omdat ik het anders echt niet overleef. Zeker op "bike" dagen! Als ik minder eet, dan heb ik al na 30 km honger.

Ik at volgens een schema, maar daar ga ik inmiddels aardig overheen (zonder aan te komen overigens). Ik zit nu op 12 sneeen brood, 60 gr brinta, kwark en regelmatig macaroni (moet even uitrekenen hoeveel dat is, maar ik heb het idee dat dit wel aardig veel is).

Ik boek daar in tegen wel progressie in kracht (vooral benen). En toch ook aardige kwa spieren (zo ver dat kan met een dieet).

Samenvattend, mede omdat mountainbiking moet ik veel carbs hebben. Ben ik realistisch als ik zeg ik wil graag mijn laatste beetje vet kwijt, of is dit een of...of verhaal? (of ten koste van prestatie of ten kosten van vetlaag)

zit momenteel op een 3 daags slitschema en een 3 daags fiets schema.
    (1 dag rustig fiets)

Ik heb geprobeerd de carbcycle, maar in combi met biking is dat echt niet mogelijk.

Ander bij komend punt is dat ik zo min mogelijk spieren wil verbranden.

Alvast bedankt voor de reacties.

N2
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Carbcycle moet gewoon werken als je het goed opzet.

400-500gr carbs 2x in de week waarvan 1 die mountainbike dag is en de andere je meest intensiefste kracht training. Daarnaast 2gr proteine per 1kg lichaamsgewicht en zo min mogelijk vetten.

Medium dag op je andere trainingsdagen. Dan zit je rond de 200-250gr carbs. 2.5gr proteine per 1kg lichaamsgewicht en 50gr vetten.

Low dagen alle dagen dat je niet sport of alleen cardio doet. 100gr carbs of minder. 2.5-3gr proteine per 1kg lichaamsgewicht. 50gr vetten.

Dan heb je iets van 2 dagen hoog, 2dagen medium, 3 dagen low. Je hebt alles wat je nodig hebt op sportdagen, maar over een week gezien heb je nog 400-700kcal onder onderhoud om vet te verliezen.

Comment

misschien moet ik het nog eens proberen.
      bedankt voor de reactie.

Comment

Heb ook een tijdje intensief aan mountenbike gedaan naast mijn trainingen.
        Zorg voor je rit steeds dat je goed heb gegeten en vul je carbsbehoefte tijdens je rit voldoende aan met sportdrank.Zorg dat je zeker geen honger krijgt.Na de rit nam ik steeds een whey-shake.
        getting back in shape...

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
          Heb ook een tijdje intensief aan mountenbike gedaan naast mijn trainingen.
          Zorg voor je rit steeds dat je goed heb gegeten en vul je carbsbehoefte tijdens je rit voldoende aan met sportdrank.Zorg dat je zeker geen honger krijgt.Na de rit nam ik steeds een whey-shake.
          hey aphasia,

bedankt voor de reactie. Het punt was niet echt wat te eten tijdens of voor het biken. Het is vooral in combi met cutten wat ik lastig vind.

Momenteel eet ik de avond ervoor pasta. Net voor het bike een grote bak brinta + whey en 2 boterhammen (4 sneeen) met fruithagel. Tijdens de tocht eventueel enerybars en een carbdrankje. Bij terugkomst BCAA en Dextro en daarna nog een wheyshake en weer pasta. Ik bike vaak 2 dagen achter elkaar.

Opzich red ik het daarmee betreft de honger. Alleen de dag erna is bagger. Dan heb ik echt zo'n gruwelijke honger. Maar ik probeer dit nu in te dammen. Bike dagen hoog in carbs. Krachttrainingdagen mid carbs en rust dagen low carbs. Hopelijk gaat het lukken.

bedankt iig voor de reactie.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X