Combinatietraining... werkt dat wel echt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Combinatietraining... werkt dat wel echt?

Dag medesporters,

Ik heb jullie deskundige hulp even nodig! Zelf hoor ik een heleboel positieve en negatieve reacties op de combinatietraining die ik moet volgen om er afgetraind uit te zien.

In het begin woog ik 57.4 (+/- 13.7%BF) en 3 dagen voordat ik de combinatietraining ging doen, woog ik 70.4kg (ochtendmeting na ontbijt en geen plas opgehouden natuurlijk!). Ik weeg vrijwel altijd met dezelfde kleding aan, en zoveel zou het ook niet schelen met een ander shirt. Nu ben ik al bijna twee weken bezig met die combinatietraining en ik heb vanochtend weer gewogen en ik ben 1.0 kg afgevallen (69.4kgs). Nu vraag ik mij af of het daadwerkelijk wel echt werkt.... in de zin van... Kan ik wel mijn vet verbranden en spier opbouwen tegelijk?
    (Ook al is het 1.0 kgs, ik weet dat mijn lichaam erg snel reageert op te weinig voeding of juist te veel of net goed. Dus 1.0 kgs in twee weken is erg veel, aangezien ik 5.5kg in een maand aan kan komen!)

Mijn schema ziet er qua setjes als volgt uit. 1e en 4e set, hoog tempo en 15 herhalingen. Soms moet ik ze zo lang uitvoeren totdat ik niet meer kan. Set 2 en 3 zwaar en traag tempo met 10 herhalingen. Op het eind minimaal 20 minuten crosstrainer om nóg meer vet te verbranden. (Dat is het idee van mijn instructeur. Het idee van haar is dat de snelle herhalingen voor vetverbranding is en de zware voor spieropbouw!).

(Twee weken geleden) Ik merkte wel dat mijn buik erg vettig was (BF 15,1% bij een gewicht van 70.4kgs met lengte 1.70m) en nu keek ik vanochtend goed in de spiegel en mijn buikvet lijkt een stuk minder te zijn doordat ik meer mijn buikspieren kan zien bij het aanspannen (ook is hij minder bol gedurende de dag en vooral na het eten is dat te merken). In de periode dat ik 70.4 kg woog, was het zeer duidelijk te zien dat ik een dikke buik had en dat die ook erg bol stond gedurende de hele dag!

Nu ga ik maandag 8 juni een vetmeting doen en voordat ik mezelf gek ga maken met de cijfers die ik te zien krijg, vraag ik me ook af hoe nauwkeurig een vetmeting is met een tang. Hoe groot is de standaardafwijking bij een vetmeting met een tang (gemiddeld natuurlijk)? Natuurlijk hangt het ook af van de kwaliteit van een tang en de instructeur zelf. Ik kan je wel vertellen dat mijn vet gemeten wordt bij biceps, triceps, rug en boven mijn heupbotje (buikgedeelte).

Verder wil ik nog kwijt dat ik al na twee weken een vetmeting wil doen omdat ik weet dat mijn lichaam erg snel reageert op veranderingen. Ik weet dat 2 weken erg kort is, maar voor mijn lichaam is dat lang genoeg om resultaat te kunnen zien. Verder hou ik me goed aan me voedingschema, heel veel eiwit, niet zo veel koolhydraten en zeer weinig vet.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik alle benodigde info heb verteld!

spieren erbij krijgen, en vet verliezen, tegenlijkertijd.
    gaat niet/heel langzaam. Effectiever/sneller is bulken voor meer spieren,
    daanra cutten om vet omlaag te krijgen.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X