permanent afvallen wat is het beste ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• permanent afvallen wat is het beste ?

Ik ben hier wederom nieuw.

Ben al mijn hele leven bezig met afvallen geloof , vanaf mijn 12e toen woog ik 107 Kg. ben toen gaan krachtrainen ben ik geloof ik afgevallen naar 90 kg en vanaf mijn 16e tot mijn 21e eigelijk niets gedaan, alleen gegeten, toen woog ik 165 kg ben tot mn 23e bezig geweest om 67 kg kwijt ter raken. en weer gaan kracht trainen, kon toen ook 5 a 6 dagen in de week trainen!( vrijgezel en school) heb toen mijn huidige vrouw leren kennen( alles was lekker en leuk) toen we trouwen in 2005 was ik 135 kg en mijn vrouw van 68 naar 80 kg. kort daarna zijn we gaan sonja bakkeren , weer afgevallen tot 115 kg , maar 2006 en 2008 zijn onze kinderen geboren en in 2007 verhuisd naar een nieuwbouw woning, dus is er allemaal weer bij in geschoten!!

nu was ik weer 128 kg, en ben nu twee weken bezig en ben nu 125 kg, maar wil eigenlijk onder de 110 t kg en een lager vet percentage!!

Ik zou graag tips hebben wat kan ik het beste avond eten , waar mijn vrouw die nu 73 kg is( 1.76)en mijn kinderen die nog veel nodg hebben ook kunnen eten ? , of kan ik het beste mijn dagschema aan passen ? , ik train nu in de middag pauze weer 3 x in de week. ( mijn baas regelmatig mee)

enne Wat is beter Cardio voor KT of Cardio na KT ?

Gr
    richard

stickys lezen is het beste voor trainings én voedingsadvies.
    Q en A to get ripped bij de subforum afvallen lezen.

en cardio NA de krachttraining
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Das kut. Je lichaam heeft meer vetcellen gemaakt om vet in op te slaan. En die krengen worden niet minder in aantal. Daarom zal je altijd meer risico lopen om weer opnieuw vet te worden. Oplossing is rest van je leven strikter te zijn met wat je eet en vaker nee te zeggen.

Sonja bakker en dat soort dieten zijn crash dieten. Je eet zo weinig dat je tijdelijk snel afvalt. Maar je metabolisme loopt er ook schade door op en als je na het crash dieten weer je normale hoeveelheid eten naar binnen werkt dan zet je 2x zo snel weer vet aan. Omdat je metabolisme zo slecht werkt en je aanvoer niet kan verbranden.

Oplossing is te berekenen hoeveel kcal je moet eten als onderhoud. Neem 2,5gr per 1kg lichaamsgewicht en besteed dit aan eiwitten a 4kcal per 1gram. 60gr onverzadigd vet per dag a 9kcal per 1gr. Overige kcal besteed je dan aan complexe koolhydraten wederom 4kcal per 1gr.

Omdat je veel vet hebt zal je insuline minder optimaal functioneren. Dus het lichaam kan koolhydraten niet goed gebruiken. Daarom moet je zo min mogelijk er van eten. Op niet sportdagen 35-75gr proberen en niet meer. Op sportdagen rond de 150-200gr zodat je voldoende energie hebt om te sporten.

Als je lange tijd crash dieten heb gedaan is me advies om even te noteren hoeveel kcal en grammen aan eiwitten/vetten/koolhydraten je at. Dan verhoog je dat met 200kcal elke week of 2 tot je aan de fatsoenlijke onderhoud zit. Dan is je metabolisme weer aangewakkerd en kun je gaan cutten. Dit betekend 500kcal onder je onderhoud te gaan zitten.

Dus lees de sticky topics en maak een opzetje qua sport- en voedingspatroon en dan geven wij je advies hoe/wat beter kan. Zodoende leer je waar je op moet letten en leer jezelf schema's te maken en wordt je bewuster waar welke stoffen in zit. Dat gaat later van pas komen.

Comment

het laatste crash dieet heb ik in 2007 gevolgd, daarna zit ik eigenlijk sinds een jaar of ander half op het zelfde gewicht!!, dus ik denk dat mijn metabolisme een redlijk patroon heeft nu!!, dus nu een goed schema en ben sinds een twee weken weer aan het trainen gelsagen, dan kan ik aardig op weg denk ik !!!

Bedankt alvst, maar meer tips zijn meer dan welkom!!

Comment

mwah de meeste mensen die denken "redelijk" te eten zitten vaak nog veel te laag ik kcal. Post eens wat je eet en wat je behoefte is
          Go heavy or go home!

Comment

Ik ben eigenlijk heilig overtuigd van de werking/ondersteuning van groene thee..maar ja,ik ben dan ook wel een beetje zo'n saai kruiden vrouwtje..

Comment

dan nog, je kan liters groene thee drinken maar als je voeding zuigt schiet je er niks mee op. Behalve dan dat het lekker is
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                dan nog, je kan liters groene thee drinken maar als je voeding zuigt schiet je er niks mee op. Behalve dan dat het lekker is
                Zeker,daarom had ik het over een hulpmiddel .En het schijnt ook nog andere positieve eigenschappen.Ik gebruik overigens liever capsules.

Comment

al een bloedtest gedaan naar je hormoonwerking? Kan goed zijn dat je schildklier niet (goed) werkt.
                  the one and only tabata overlord

Comment

als je schildklier dan niet goed werkt ? wat dan

Ik heb idd nog nooit een bloed hormoon test gedaan, maar eh... als tie niet goed werkt wat dan ? , Mijn eetpatroon op dit ogenblik :

07.00 museli met 0% drinkYohurt en twee grote glazen melk

10.00 2 x liga

12/13.00 2 -3 boterhammen met kaas of sellery salade

15/16.00 appel ( soms een cup a soup ( na het trainen)

18.00 Avond eten ( wat de pot schaft (vlees,aardappel,groente/ pasta/enz.)

S'avonds 1 - 3 grote snack a jacks

Tussendoor veel water en light frisdrank!!!/koffie

wat mij behoeft is weet ik niet :

ben nu 123 Kg / 1,85 / vetpercentage ? , lag bij 130 kg rond de 36 %

Dus wie het mij vertellen kan heel graag

Mvg
                    Richard

Comment

Mijn god aan je voeding valt wel onwijs veel te verbeteren. Er zit eigenlijk niets bij, wat top is om op die tijd te eten. Zelfs je appel niet.
                      Serieus, liga? Snack a jacks? Wat voor goeds denk je dat daarin zit?

Maar ik vraag me af of het helpt om een goed voedingsschema te maken. Dat je zo vaak aan het jo-joen bent geweest, laat zien dat je best kán afvallen, maar dat het probleem waarschijnlijk bij het volhouden zit. Ga eens opzoek naar gezondere alternatieven die je wél lekker vind. Volkorenbrood met kipfilet en wat groentes is alweer heel anders dan een broodje kaas, om maar een voorbeeld te geven.

En light frisdrank.. Tja.. Ben je een zoetekauwer? Want ik ben dat zelf vreselijk. En aangezien jij bij iedere maaltijd iets eet me aardig wat suikers, lijk jij dat ook. Als ik aan de (light)frisdrank ga, heb ik veel meer trek in zoetigheid. Al is dat per persoon verschillend, én een keuze die je moet maken. Maar eens kijken wat er gebeurt zonder frisdrank kan nooit kwaad.

Comment

Als alternatief voor zoetigheid... een lekkere choco whey shake. Dan krijg je tenminste nog bruikbare proteine binnen ipv suikers en troep.

Comment

Help!!!

Weten jullie misschien een adresje , die mij hierbij goed kan helpen, een beetje persoonlijke begleiding heb ik wel nodig geloof ik om op weg te komen!!

Ik zie wel in dat mijn schema verre van idiaal is maar, ik weet gewoon niet hie ik het anders in moet vullen!! op dit ogenblik!!!

Mvg
                          Richard

Comment

Voor zon 'adresje' moet je vaak betalen. Je bent er snel €50 voor kwijt.
                            En zolang je er zelf geen kijk op hebt, hoe weet je dan of dat schema écht goed is, of dat ze je maar wat aansmeren?

Er is (zoals al gezegd) heel veel op dit fora te vinden bij de stickies. En dat is nog gratis ook, je hebt alleen wat meer lees/puzzelwerk.
                            Wanneer je een klein beetje het hoe/waarom van voeding weet, kan je makkelijker een betere keuze maken tussen wat wel, en wat niet. Ook wel belangrijk om je voedingsbehoefte hier uit te rekenen.

Als dat teveel werk is, ja.. dan zijn er vast wel genoeg goede en slechte adresjes te vinden. Maar dat zal je (evenals het afvallen) toch echt zelf moeten uitzoeken..

In ieder geval succes!

Comment

ga het proberen!

Ik ga wel ff proberen uit te rekenen wat mijn voedingsbehoefte is !! , ik heb het al een antal x geprobeerd maar volgens mij kom ik telkes op de verkeerde getallen uit.

Ik ga de stickies wel ff uitdraaien , en ga ze op mijn vakantie allemaal es op mn gemak doorworstelen!!

Alvast bedankt

Kan iemand mij vertellen of ik het zo goed doe

( Ik )124 Kg x 2 = 248 - 400 en toen was ik de draad kwijt

Mvg
                              Richard

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X