Hoe slecht is een blokje chocolade voor de bf%?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe slecht is een blokje chocolade voor de bf%?

Hallo,

Hoe slecht is 10-15 gram extra pure chocolade per dag? Stijgt je body fat daar erg van? En is (een deel ervan) melkchocolade veel slechter?

Voor de rest eet ik vrij netjes (ga ik hier niet posten want is niet relevant voor m'n vraag), met elke dag een paar suikervrije dropjes/snoepjes, en dus een paar blokjes chocolade.

Aankomen is kcal in > kcal uit. Zolang dat niet gebeurt... you do the math.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by zeepaard View Post
      Hallo,

Hoe slecht is 10-15 gram extra pure chocolade per dag? Stijgt je body fat daar erg van? En is (een deel ervan) melkchocolade veel slechter?

Voor de rest eet ik vrij netjes (ga ik hier niet posten want is niet relevant voor m'n vraag), met elke dag een paar suikervrije dropjes/snoepjes, en dus een paar blokjes chocolade.

die "suikervrije snoepjes" zitten nog steeds boordevol khs, maltitol als ik me niet vergis. Lagere GI-index, maar nog steeds rommel.

Een brokje chocolade gaat je dieet niet verpesten, maar kleine stukjes maken 1 groot. Best gewoon niet.
      the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
        die "suikervrije snoepjes" zitten nog steeds boordevol khs, maltitol als ik me niet vergis. Lagere GI-index, maar nog steeds rommel.

Een brokje chocolade gaat je dieet niet verpesten, maar kleine stukjes maken 1 groot. Best gewoon niet.
        Wat je nu zegt gaat als een schok door me heen! Nu weet ik dus waarom mijn dieet niet klopt! Ik vreet constant keelpastilles omdat ik zoveel last van mijn verkoudheid heb! Geen wonder dat ik teveel koolhydraten binnen krijg. Allemaal suikervrij, maar ze tellen wel mee!
        Wat een oen ben ik om dit over het hoofd te zien.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Citaat van de achterkant van mij SUIKERvrije kauwgum:
          Sorbitol, Xylitol, Mannitol, Aspartaam. Alles zoetstoffen.

Chocolade is een goede bron van antioxidanten, nadeel is de suikers en verzadigde vetten die er vaak inzitten.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

1x in het weekend een reep pure chocola onder het mom junken is niet erg
            dagelijks zou ik het niet doen.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post

Chocolade is een goede bron van antioxidanten, nadeel is de suikers en verzadigde vetten die er vaak inzitten.
              bekijk het kcal/100gram eens op je pakje, dan weet je of je goed zit.

Sorbitol, xylitol en mannitol bevatten nog steeds calorien. Het zijn geen zoetstoffen maar suikervervangers. Ze zijn "beter" als glucose en fructose, maar nog steeds Khs.

Op zich maakt een pakje kauwgom van 12 gram nu niet veel uit, maar ga je pakken suikervrij snoepgoed opvreten denk dan niet dat je goed bezig bent met je dieet.

Ik weet veel over die dingen omdat mn vroegere schoonmoeder zoon biowinkel had met al die spullen in.
              Last edited by Genjuro; 23-06-2009, 12:00.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Wat je nu zegt gaat als een schok door me heen! Nu weet ik dus waarom mijn dieet niet klopt! Ik vreet constant keelpastilles omdat ik zoveel last van mijn verkoudheid heb! Geen wonder dat ik teveel koolhydraten binnen krijg. Allemaal suikervrij, maar ze tellen wel mee!
                Wat een oen ben ik om dit over het hoofd te zien.
                Goed dat ik je kon helpen

Ja het is weer zoon trukje van de voedingsindustrie. Vroeger was alles vetvrij(wat betekende bomvol suikers), nu is alles suikervrij(wat betekend bomvol sweeteners en/of suikervervangers met nog steeds Kh's)

Altijd eerst het aantal Kcal lezen. Staat het er niet op, blijf eraf.
                Last edited by Genjuro; 23-06-2009, 12:04.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  1x in het weekend een reep pure chocola onder het mom junken is niet erg
                  dagelijks zou ik het niet doen.
                  Zak M&M's dan.......
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Stroopwafels is op dit moment meer mijn ding :P

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post

E420,E967,E421 en E951.
                      Schrikt teveel af tegenwoordig, laatste zit niet boordevol Kh's maar of je daar nu zo vrolijk van word.
                      He who keeps silent consents.

Comment

Oh, ik let ook wel op die zoetstoffen hoor. Het is eigenlijk nooit meer dan 50 kcal per dag aan suikervrije zooi die ik binnen krijg, dus dat zijn zo'n 12 kh's. Ik eet zo'n 100 calorieen per dag aan 'junk', wat wil zeggen de suikervrije dropjes en de chocolade, of soms een paar borrelnootjes of zo. Dat is gewoon wat rek die ik voor mezelf heb om het vol te houden Voor de rest eet ik veel pure voeding, groenten, zuivel, volkorengranen (niet veel brood, meer onverwerkte), fruit, en natuurlijk ei-eiwitten en mager vlees

Over ingenomen en verbruikte calorieen ken ik, ik eet wat te weinig kcals en dat ben ik nu aan het opbouwen tot het aantal kcals wat ik bij en normale stofwisseling verbrand, maar tijdens het opbouwen ben ik geneigd het eerste in vet toe te nemen, vandaar m'n vraag over de chocolade. M'n vetpercentage weet ik niet, maar cijfertjes interesseren me toch niet zoveel. Ik kijk gewoon wat ik zie in de spiegel en als ik daar content mee ben, doet dat getalletje er ook niks meer toe voor mij.

@Falstyr; ik heb liever elke dag 1/7 reep dan in een keer een hele En daar zit ik nu aan. Is dat slechter dan? dat maakt toch in feite niet uit of ik elke dag een stukje neem?

Comment

Pure chocola is beter dan melk of wit. Minder suikers, meer anti-oxidanten. Hoe puurder hoe beter. Puurste wat ik in Nl heb gezien is van Cote d'Or, 86%. Goed spul dat.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bij mij is het altijd alles of niets met zoetigheid. Eet ik een beetje zoetigheid, dan kan ik er niet meer vanaf blijven. Enige zoete wat ik over het algemeen eet, is dus fruit.

Als het jou beter helpt om dingen vol te houden; waarom dan niet? Natuurlijk is het beter om die snoepjes en chocolade niet te nemen en/of er een alternatief voor te zoeken. Maar als jij je er beter bij voelt, moet je doen wat je niet laten kan.
                            Alleen uuhm.. ik ben wel nieuwsgierig naar de rest van je voeding. Simpelweg omdat heel veel mensen bv een liga of een ontbijtkoek ook als gezond zien.

Dacht dat Gen een tijdje terug een link had, die liet zien dat je levenswijze bepaalde waar je je vet opsloeg. En dacht dat veel koolhydraten weer zorgden voor vet aan de zijkant van de heupen.
                            Last edited by Patricia86; 23-06-2009, 16:34.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Bij mij is het altijd alles of niets met zoetigheid. Eet ik een beetje zoetigheid, dan kan ik er niet meer vanaf blijven. Enige zoete wat ik over het algemeen eet, is dus fruit.

Als het jou beter helpt om dingen vol te houden; waarom dan niet? Natuurlijk is het beter om die snoepjes en chocolade niet te nemen en/of er een alternatief voor te zoeken. Maar als jij je er beter bij voelt, moet je doen wat je niet laten kan.
                              Alleen uuhm.. ik ben wel nieuwsgierig naar de rest van je voeding. Simpelweg omdat heel veel mensen bv een liga of een ontbijtkoek ook als gezond zien.

Dacht dat Gen een tijdje terug een link had, die liet zien dat je levenswijze bepaalde waar je je vet opsloeg. En dacht dat veel koolhydraten weer zorgden voor vet aan de zijkant van de heupen.
                              Ik snap mensen ook niet die beweren dat sultana's of eierkoeken gezond zijn Mijn gezonde deel van de voeding, bestaat uit magere zuivel (kwark of yoghurt), fruit met weinig KH's (aardbeien bv, citroen), mager vlees (kalkoen, kipfilet, achterham met 3% vet, ei-witten, koolvis, tonijn op water), volkoren granen zonder suiker (haver, tarwezemelen, volkoren meergranenbrood, volkoren rijst), en groenten (afwisselend gekookt en rauw). 20+ (smeer)kaas en normale pindakaas eet ik ook wel eens, maar met mate. Verder zo min mogelijk verzadigde vetten. En veel drinken.

De enige (snelle) koolhydraten zijn dus de suikers uit fruit, en lactose uit de zuivel. Alleen als ik me flauw voel neem ik een druivensuikertje.

Ik lees lang genoeg mee hier om te weten wat wel en niet onder gezond valt, ik weet ook dat m'n eigen voeding niet perfect is, maar ik ga een liga niet gezond noemen omdat er toevallig melk op zit (maar vervolgens wel 18 gram vet, waarvan bijna de helft verzadigd en een berg suiker en snelle kh's), of ontbijtkoek omdat het vetarm is maar ondertussen wel voor 70% uit kh's en een derde suiker bestaat.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X