helpen met afvallen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• helpen met afvallen..

hey allemaal,

ik ga in de zomervakantie mijn kleine broertje helpen met afvallen.
    hij is 14 jaar, 1.75m en weegt 97 kg! en nee het zijn geen spieren

met de calculator komt z'n vetpercentage op 33,7% en ik denk dat het zelfs nog wel wat hoger ligt.. margoed..

met de voeding komt het wel goed, ik heb al voedingstabbelen en richtlijnen voor hem gemaakt om uit te rekenen hoeveel hij mag eten. met de goede tijden, goede verdeling in eiwitten vetten koolhydraten alles.

maar nu ben ik op het punt dat ik met de cardio moet beginnen. hij sport eigenlijk nooit dus ik wil niet té hard van stapel lopen want om de motivatie erin te houden is voor hem ook nog moelijk..

maar fijn ik zal naar de vraag gaan .. : ik heb zijn basisbehoefte uitgerekend:
    Totale dagelijkse energiebehoefte: 2323 kcal – 400 kcal (voor het afvallen) = 1900

Hoeveel van de 1900 kcal mag ik hem eraf laten trainen met cardio? want teveel kcal eraf trainen lijkt me ookniet goed omdat er al 400 kcal van z'n bassisbehoefte af is gehaald en er voldoende over moet blijven voor z'n groei en gewone processen?
    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Hij groeit dus op behoefte terwijl hij nog in lengte groeit is ook onder behoefte. Zou hem op behoefte laten eten en dan gewoon krachttraining met wat LIIT hier en daar. Ik ga ervan uit dat hij verschrikkelijk slecht gegeten heeft op om zo'n kg's uit te komen op je 14de, dus een eetschema (wat bestaat uit clean voedsel, hoeft nog niet eens puur macro's uit te rekenen)en wat sport hier en daar is al genoeg om af te vallen naar een normaal gewicht, denk dat je niet te hard van stapel moet lopen. Als je de kans hebt hem aan KT te helpen, doen want daar zal hij je later dankbaar voor zijn.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

In the first place, goede actie om je broer te helpen met afvallen! Alle waardering voor de moeite die je bereid bent te doen voor hem. Je zegt dat hij eigenlijk nooit sport, dus ik zou rustig aan beginnen. KT kun je gedoseerd opbouwen, voor cardio zou je eens kunnen kijken naar loopschema's voor beginners zoals Start To Run. Ik heb ze zelf nooit uitgeprobeerd, maar hoor er positieve reacties op van anderen.

Comment

ik wil juist niet echt KT als focuspunt maken omdat hij zoieso al aan't afvallen gaat en dus niet genoeg voeding voor KT overhoud. plus heb ik in een ander geval gezien dat je daar van die lelijke striemen van kunt krijgen als je dik bent en dan ook nog eens massa onder je vet gaat opbouwen.

Waarom denk je dat KT goed zal zijn?

'k wou hem wel iets aan KT laten doen maar wel minimaal. zit te denken aan 1 dat fullbody.

met de voeding heb je gelijk hij eet nu alleen s'avonds, en dan overdag veel energiedrank en andere troep.. dus ik denk dat m'n voeding wondere gaat doen.

zijn er meer mensen die toch meer in de richting van KT denken om op te focussen in plaats van cardio?

''I'm back''

Comment

Heb je tienerbodybuilding eigenlijk zelf wel gelezen
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Emagix View Post
            In the first place, goede actie om je broer te helpen met afvallen! Alle waardering voor de moeite die je bereid bent te doen voor hem. Je zegt dat hij eigenlijk nooit sport, dus ik zou rustig aan beginnen. KT kun je gedoseerd opbouwen, voor cardio zou je eens kunnen kijken naar loopschema's voor beginners zoals Start To Run. Ik heb ze zelf nooit uitgeprobeerd, maar hoor er positieve reacties op van anderen.
            dankje, jah klopt rustig laten beginnen is echt belangrijk alleen hardlopen lijkt me niet echt geschikt voor z'n gevrichten? zat meer te denken aan fietsen, zwemmen enzo.

''I'm back''

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Heb je tienerbodybuilding eigenlijk zelf wel gelezen
              nee, waarom vraag je dat?

''I'm back''

Comment

Omdat Yawgmoth volkomen gelijk heeft. Iemand in de groei moet je zoiezo niet op een dieet zetten zoals jij nu doet (veel en veel te weinig kcal), en dan cardio als basis nemen gaat ook gewoon niet werken.

Laat hem rustig aan kt'en (lees de sticky tienerbb), zorg dat hij de frisdranken ditcht, en verder de troep laat zitten, dan trekt het vanzelf bij. Liefst ook visolie laten slikken.

That's all.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Succes kerel!
                  TOP actie dat je je broer zo wil helpen

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Omdat Yawgmoth volkomen gelijk heeft. Iemand in de groei moet je zoiezo niet op een dieet zetten zoals jij nu doet (veel en veel te weinig kcal), en dan cardio als basis nemen gaat ook gewoon niet werken.

Laat hem rustig aan kt'en (lees de sticky tienerbb), zorg dat hij de frisdranken ditcht, en verder de troep laat zitten, dan trekt het vanzelf bij. Liefst ook visolie laten slikken.

That's all.

ik wil niet veel zeggen maar wat je nu zegt slaat nergens op..
                    hij eet overdag slecht eigenlijk alleen maar troep en dan eet hij s'avonds mee met het avond eten.. dus jij zegt dat dat ze door moet gaan en dan wat visolie pillen erbij doen.. nee genrall dan trekt het echt niet bij :/ hij word alleen maar zwaarder en hij heeft nu al verhoogde risico op ziektes zoals suikerziekte. en die veel te weinig kcal is ook overdreven want ik heb er maar 400 afgehaalt en om af te vallen staat overal dat je 0-500 eraf mag halen.
                    okay ik moet zeggen dat ik niet wist dat je als je groeid er vanzelf al kcal afschrijft. daar kan ik wel wat mee.

even om terug te komen op die visolie pillen.. wat schiet het nou op om hem visolie pillen te laten slikken bij een dagelijkse voeding waar niks fatsoenlijks inzit behalven het avondeten. zolang zijn basis niet goed is zal het echt niet helpen om hem met pillen te voeren.

en ik wil geen bodybuilder van hem maken ik wil hem laten afvallen dus om dan bodybuilding voor jeugd te gaan lezen lijkt me ookniet echt veel zin hebben.

''I'm back''

Comment

Originally posted by kitebart View Post
                      Succes kerel!
                      TOP actie dat je je broer zo wil helpen
                      dankje!

''I'm back''

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                        ik wil niet veel zeggen maar wat je nu zegt slaat nergens op..
                        hij eet overdag slecht eigenlijk alleen maar troep en dan eet hij s'avonds mee met het avond eten.. dus jij zegt dat dat ze door moet gaan en dan wat visolie pillen erbij doen.. nee genrall dan trekt het echt niet bij :/ hij word alleen maar zwaarder en hij heeft nu al verhoogde risico op ziektes zoals suikerziekte. en die veel te weinig kcal is ook overdreven want ik heb er maar 400 afgehaalt en om af te vallen staat overal dat je 0-500 eraf mag halen.
                        okay ik moet zeggen dat ik niet wist dat je als je groeid er vanzelf al kcal afschrijft. daar kan ik wel wat mee.

even om terug te komen op die visolie pillen.. wat schiet het nou op om hem visolie pillen te laten slikken bij een dagelijkse voeding waar niks fatsoenlijks inzit behalven het avondeten. zolang zijn basis niet goed is zal het echt niet helpen om hem met pillen te voeren.

en ik wil geen bodybuilder van hem maken ik wil hem laten afvallen dus om dan bodybuilding voor jeugd te gaan lezen lijkt me ookniet echt veel zin hebben.
                        Volgens mij moet je Generals post nog eens beter lezen. Hij zegt, dat hij de frisdrank moet weglaten en het andere troep ook. ( frisdrank ditchen en de troep laten zitten ( laten zitten in de zin van, niet meer nemen ))

Comment

Mooi dat je hem helpt, maar voor je eigen bestwil zou ik als ik jou was echt zeker er van willen zijn dat hij zich 100% inzet en dat zijn motivatie de spiegel is. Maar succes hiermee!
                          Groeten

Comment

Zoals Gen zegt: laat hem GOED eten en gewoon op onderhoud. Als hij al die troep niet laat zal ie nergens komen.

Maak hem een schema zoals je voor jezelf zou doen, op onderhoud. Met wat cardio en KT per week. Ik zou denken 2 FB en 2 LIT cardio sessies.

Waarom de KT: spiermassa verbruikt energie. Dus hoe meer spiermassa hoe meer energie je verbruikt, hoe minder opgeslagen zal worden als vet.

Allesinds succes en mooie actie!
                            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                              Zoals Gen zegt: laat hem GOED eten en gewoon op onderhoud. Als hij al die troep niet laat zal ie nergens komen.

Maak hem een schema zoals je voor jezelf zou doen, op onderhoud. Met wat cardio en KT per week. Ik zou denken 2 FB en 2 LIT cardio sessies.

Waarom de KT: spiermassa verbruikt energie. Dus hoe meer spiermassa hoe meer energie je verbruikt, hoe minder opgeslagen zal worden als vet.

Allesinds succes en mooie actie!

daar zit wat in, kijk daar kan ik teminste wat mee

''I'm back''

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X