eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eetschema

jullie hebben mij al veel geholpen hier op het forum, maar over de kt of cardio lopen de meningen uiteen. Ik heb nog nooit naar de sportschool geweest en weet niet of ik kt aankan. Cardio is volgens mij meer haarbaar. Of is het af te raden? Zie het eigelijk ook niet zo zitten om daar tussen al die bodybuilders te zitten. Die gaan lachen met mij

De meningen liepen niet uit een. De meeste mensen zullen het er mee eens zijn dat cardio niet nodig is om af te vallen, KT en goede voeding is genoeg. Ik was de enige die zei dat cardio nodig is.

Ik vind cardio nodig, het zorgt er wel voor een goede conditie en volgens mij verbrand je net wat extra (of dit nou psychisch is of niet..haha).

Hoe ga je weten of je KT aan kan als je je zelf niet eens naar de sportschool brengt, kom op, ga naar die sportschool !!!

Niemand gaat lachen, ik zelf vind het juist knap als iemand met overgewicht naar de sportschool gaat. Ik heb wat behoorlijk dikke mensen in mijn familie dus ik weet hoe groot de drempel is om te gaan, dus als je dan gaat, alleen maar meer power to you!...

Niet zo aanstellen en gaan, misschien wil iemand je hier wel helpen met een goed trainingsschema op te stellen als je echt 0,0% ervaring hebt
    ~love what you do, do what you love~

Comment

Beste Cinkje,
      die bodybuilders zullen niet gaan lachen als je je in de sportschool vertoont.
      Als het gemiddelde daar net zo is als de gemiddelde bodynetter dan hebben ze al helemaal geen reden om je uit te lachen iig.

De sportschool is voor iedereen haalbaar en iedereen kan krachttraining aan.

De meningen over cardio en KT die afwijken van het gemiddelde is van enkelen die er geen reet van begrijpen.

Je wil dus vetverbranden, goed.
      stap 1 ga naar de sportschool of healthcenter. Sportschool of Gym is voor jou iig beter dan een healthcenter dus probeer daar vast rekening mee te houden.

Begin met krachttrainingen voor 3x per week een fullbody schema voor de eerste 2 maanden.
      Je fullbody schema oet je in 45 minuten kunnen doen.
      Na de krachttraining ga je direct een half uurtje cardio doen, lekker intensief op de crosstrainer of stepmaster of roeien. Die 3 dingen kan je ook per training afwisselen.

mbt vet verbranden, de meeste vetten verbrand je met krachttraining als je dat in een getal moet uitdrukken dan geef je dat een 2.
      Cardio alleen is een mindere vorm voor vetverbranding, in cijfer uitgedrukt een 1.
      Maar als je die KT en cardio in die volgorde ook, combineert met elkaar kom je niet op 3 uit maar zelfs op 5 qua vet verbranden.

Je kan er ook voor kiezen een lichtere KT te doen voor een half uur en daarna bijvoorbeeld iets als bodypump of en dat is leuker en beter bodycombat dat vreet vet. Maar probeer die combinaties aan te houden.

De eerste week zal je je wat onwennig voelen, maar al snel voel je je thuis en zie je dat vet er af vliegt en spieren sterker worden, maar ook de conditie verbetert en je voelt je stukken fitter.

Je hebt een doel, anders had je ook je vragen hier niet neer gezet, ga voor dat doel en het lekkere gevoel, door lekker in de sportschool te duiken en te sporten. Je zal binnen enkele maanden al een groot deel van je doel hebben bereikt dan.

succes.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

De meningen over cardio en KT die afwijken van het gemiddelde is van enkelen die er geen reet van begrijpen.

Maar als je die KT en cardio in die volgorde ook, combineert met elkaar kom je niet op 3 uit maar zelfs op 5 qua vet verbranden.
        Dus zou je kunnen zeggen dat cardio wel belangrijk is, zolang je niet denkt ALLEEN cardio voldoende is?

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
          De meningen liepen niet uit een. De meeste mensen zullen het er mee eens zijn dat cardio niet nodig is om af te vallen, KT en goede voeding is genoeg. Ik was de enige die zei dat cardio nodig is.

Ik vind cardio nodig, het zorgt er wel voor een goede conditie en volgens mij verbrand je net wat extra (of dit nou psychisch is of niet..haha).

Klopt niet Optimus.

gewoon standaard cardio verbrand veel minder vet dan KT doet.

Comment

Ik heb het ook niet over standaard, ik heb het over jezelf slopen, beetje heen en weer bewegen op de cross trainer zal geen zoden aan de dijk zetten

Comment

Ten eerste acht ik de kans klein dat een serieuze krachtporter je zomaar zou gaan uitlachen als jij aan krachttraining gaat doen. Eventueel zullen deze wel naar je kijken. wellicht gewoon om te kijken of je de oefeningen wel goed en veilig doet. De meesten zijn er dan ook niet vies van om anderen te helpen en/of advies te geven. (hoewel dit met sommige pubers anders is).

Krachttraining of niet? De vraag is wat precies je doel is. Wil je een strak lichaam wat er vrouwelijk athletisch uitziet (dus kleiner in omvang, maar wel strak), dan zul je dit waarschijnlijk niet bereiken zonder krachttraining.

Een strak lichaam, ontstaat door een juiste verhouding spier en vetmassa. Om dit strakke en dunne lichaam te krijgen, Moet je vetmassa drastisch afnemen, en je spiermassa moet minimaal gelijk blijven als nu, en vaak is een kleine toename in spiermassa zelfs gewenst. (als de spieren te klein zijn, dan zal er een te dikke vetlaag overheen blijven zitten, waardoor je nog steeds niet die strakke look krijgt. Nog veel verder je vet% laten zakken, zou dan wellicht wel zorgen dat je die strakke look krijgt, maar je gewicht en omvang zijn dan zo dramatisch laag, dat je er graatmager uit zult zien. dat is natuurlijk niet de bedoeling).

Je hoeft niet bang te worden dat je breed wordt, want behalve in de eerste paar maanden, zul je niet of nauwlijks spiermassa aanzetten tijdens een dieet. Je hebt simpelweg niet genoeg materialen beschikbaar om spiermassa te winnen. Krachttraining tijdens een dieet, is in eerste instantie om zo min mogelijk spiermassa tijdens je dieet te verliezen.
              ------------------------

Als je gewoon minder groot in omvang wil worden, en het maakt je niet uit dat je er nog steeds relatief vet/flubberig uit gaat zien (met meer hangend vel als wanneer je kt had gedaan), dan kan enkel voeding aanpassen + cardio doen je ook bij je eindbestemming brengen.
              ------------

De basis is sowieso de juiste hoeveelheid kcal uit de juiste voedingsbronnen halen. Niet te weinig eten (heeft veel te veel nadelen en weinig voordelen), maar ook zeker niet teveel eten (dan kom je juist aan in gewicht).

Het is even zoeken naar die juiste kcal balans. Dit is ook afhankelijk van welke trainingsvorm je kiest, je trainingsfrequentie, je trainingsintensiteit, en wat je buiten sport de rest van de dag nog doet.
              -------------

De truuk is ongeveer uit te vinden hoeveel kcal jouw lichaam zo ongeveer op een dag verbrand. en daar maximaal een 20% onder te gaan zitten. Deze hoeveelheid kcal eet je verdeeld over 3-6 maaltijden. de voeding haal je uit de juiste producten (dus niet de zogenaamde gezonde producten van tv etc).

Het is makkelijk om daarvan een eetschema te maken, en je daaraan te houden. Na vier weken evalueer je hoe het gegaan is. is je lichaamsgewicht gestegen of gezakt. zit kleding beter/losser?. zo ja dan blijf je op deze manier doorgaan. Zo nee pas je een aantal kleine dingen aan. (elke 8 weken eet je een weekje op behoefte om stofwisseling op te peppen. zo nu en dan kun je ook een half uurtje cardio na je KT doen voor wat extra verbranding).

Als je na een maand of twee je "draai" gevonden hebt (en ondertussen al veel verandering hebt bereikt in je lichaam, dan loopt het vanzelf los. In een half jaar kan jouw lichaam zo drastisch veranderen, dat je dit niet voor mogelijk had gehouden, zelfs niet in je stoutste dromen.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb het ook niet over standaard, ik heb het over jezelf slopen, beetje heen en weer bewegen op de cross trainer zal geen zoden aan de dijk zetten

We zaten met de timing niet helemaal goed Optimus,

maar wat jij dus bedoeld is geen normale cardio. Jezelf slopen doe je door HIT training, dus hoog intensief(cardio) training. Dat is een stap voorbij cardio, de stap na HIT is dan HIIT.

Comment

@ Cinkje, ik had in een eerder draadje al aangegeven dat Dynobet zal reageren en goed advies kan geven.
                  Je ziet het Dynobet is in de buurt.
                  mijn advies nu,
                  zoek een voedingschema en maak er 1 voor jezelf met wat je denkt te gaan eten of moet gaan eten per dag aan voeding en caloriën.

Plaats dat schema en wacht op tips voor aanpassing door bijvoorbeeld Dynobet. Geloof mij maar, hij kan je erg goed helpen met het bereiken van jouw doelen. Maar wel op voorwaarde dat je er zelf helemaal achter staat en het ook doet.
                  Anders kan hulp en advies wel goed of perfect zijn, maar het zal niet werken als jij er niet achter staat.

Meld je ook aan bij een sportschool of gym en vraag naar een beginners fullbody schema met nadruk op fatburn.
                  Dat schema kan je ook plaatsen in een draadje en krijg je dan ook tips op.
                  Die 2 dingen samen geven Dynobet weer een goed handvat om je verder te helpen.

It's all up to you.

Comment

Ik eet zelf 3 keer per dag, maar lees nog steeds dat er mensen zijn die 6-8 keer per dagen eten

Laatst wat er een topic over metabolisme en dat 'starvation mode' eigenlijk helemaal niet bestaat, is het dan niet overdreven om 6x te eten ipv 3?

Ik eet zelf 3 keer, omdat ik het qua tijd anders niet red. Niet omdat ik denk dat het beter of slechter is, vraag is puur uit interesse

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      We zaten met de timing niet helemaal goed Optimus,

maar wat jij dus bedoeld is geen normale cardio. Jezelf slopen doe je door HIT training, dus hoog intensief(cardio) training. Dat is een stap voorbij cardio, de stap na HIT is dan HIIT.
                      haha nee dat gevoel had ik ook.

voor mij is het: KT + cardio (hit of hiit) of alleen KT, ik doe nooit alleen cardio, daar heb ik mijn thaiboksen al voor.
                      Last edited by Optimus_Prime; 23-08-2010, 10:44.

Comment

bedankt voor de tips. Ga proberen er een schema van te maken. Is waarschijnlijk zoals jullie zeggen.De drempel van daar binnen te gaan....zal wel los lopen zeker. Ben al heel blij dat mijn eetschema zo goed als in orde is, want dat heeft pas bloed, zweet en tranen gekost. Nu weet ik pas wat die bodybuilders allemaal moeten doostaan. Is dus niet alleen wat gewichtjes heffen.thx

Comment

Cinkje,
                          klopt er zit wat werk in, maar dan heb je dus wel iets van jezelf waar je dan ook achter staat, daarom is het beter om eerst e.e.a. zelf uit te zoeken en je eigen eetgewoonte wat te hanteren en aan te passen in een eigen schema.
                          Plaats het schema hier maar in het draadje, ik denk dat Dynobet er wel naar zal kijken en de eerste adviezen verder zal geven. Volg daarna de adviezen en je zal zien hoe mooi de sport eigenlijk si en hoe goed het effect van trainen daadwerkelijk is.

succes.

Comment

Ik eet zelf 3 keer per dag, maar lees nog steeds dat er mensen zijn die 6-8 keer per dagen eten

Laatst wat er een topic over metabolisme en dat 'starvation mode' eigenlijk helemaal niet bestaat, is het dan niet overdreven om 6x te eten ipv 3?

Ik eet zelf 3 keer, omdat ik het qua tijd anders niet red. Niet omdat ik denk dat het beter of slechter is, vraag is puur uit interesse

Jij redt het ook wel om 6x per dag te eten.
                            Het maakt in principe niet zo heel erg veel uit, de dosering is wat beter en werkt goed tegen honger as je meer keren eet.
                            Voor mensen die willen afvallen is het zeer raadzaam om de maaltijden te verdelen over 6x per dag, of je nu traint of niet.
                            Feit is dat je tussendoor absoluut geen honger of lekkere trek zal hebben.
                            En makkelijker wat minder cal kan innemen.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Jij redt het ook wel om 6x per dag te eten.
                              Het maakt in principe niet zo heel erg veel uit, de dosering is wat beter en werkt goed tegen honger as je meer keren eet.
                              Voor mensen die willen afvallen is het zeer raadzaam om de maaltijden te verdelen over 6x per dag, of je nu traint of niet.
                              Feit is dat je tussendoor absoluut geen honger of lekkere trek zal hebben.
                              En makkelijker wat minder cal kan innemen.
                              3 of 6-8x eten per dag maakt nauwlijks/geen verschil op je stofwisseling en of gains die je zult maken. (mits je goed eet voor en na je training).

Wat voor jou beter werkt, is helemaal afhankelijk van de situatie. als jij als vrouw een 1800 kcal mag eten in je cut (vrij normaal), en je zou dit over 6 maaltijden sprijden, dan hou je 300 kcal over per maaltijd. dat is vrijwel niets, je kan niet eens een fatsoenlijk bord avondeten eten, en zelfs een proteine shake + een broodje is dan al teveel. in zoon geval is het wellicht beter om deze 1800 kcal te verdelen over 4 maaltijden. dat geeft je meer vrijheid en mogelijkheden. en heeft verder geen nadelen.

In een geval waar iemand 4000 kcal in een bulk moet eten (ook vrij normaal), is het wellicht fijner om dit te verdelen over 6 maaltijden, want als je dit in 3-4 maaltijden moet wegwerken, is dat nogal veel. (en voor de mensen die 5000-6000 kcal moeten eten geld dit al helemaal).

In mijn ogen is het dus puur een kwestie van wat jij fijner vindt.
                              ---------

Verder vind ik het grappig wat marnop zegt over het minder honger hebben, doordat je regelmatig eet. Aan de ene kant klopt dit, maar er is een andere kant van het verhaal.

als jij constant elke paar uur eet, en je stopt daarmee. Dan zal je lichaam snel gaan protesteren (hongergevoel, duizelig). Dit komt doordat je mechaniek om glycogeen te legen en op te slaan "lui" is geworden. (altijd als je glycogeen voorraad ook maar voor een deel geleegd is wordt het weer tot de nok volgestampt).

OF in andere woorden:
                              Het systeem om koolhydraatreserven in spieren en lever aan te spreken en op te slaan is minder belastbaar. Dit systeem is bij veel mensen ongetraind.

Je kunt bij jezelf herkennen of dit systeem goed werkt, door alleen een ontbijt te nemen, en dan gewoon wachten tot wanneer je hongerig wordt. Heb je een getrainde glycogeen opslag en glycogeen mobilisatie, dan heb weinig moeite met langere tijd niets eten (het lichaam gebruikt ondertussen gewoon je reserven). maar zijn deze systemen niet zo goed getraind, dan krijg je erge honger (cravings) en wordt je duizelig. Je wil dan zo snel mogelijk eten.

Door te cutten (en dan verminder je koolhydraatinname), verbruik je meer glycogeen als dat je aanvult. langzaam raakt je glycogeen steeds leger, en je raakt steeds meer gewend hieraan. Je traint het "systeem". (eerste x aantal dagen met cutten zijn erg moeilijk en zwaar, en daarna wordt het steeds makkelijker).

Door minder vaak grotere maaltijden te eten, kun je dit systeem ook belastbaarder houden (er zit meer tijd tussen maaltijden dus je teert langer op glycogeen).

Kortom: als je minder vaak gaat eten per dag, zal dit de eerste dagen niet fijn aanvoelen, maar het went binnen een paar dagen, en dan zul je geen honger meer hebben tussendoor.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X