[Eten] geen vet elke dag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Eten] geen vet elke dag?

Beste mensen,

ik had heel even snel een vraag tussendoor
    ik ben bezig met een voedingsschema opbouwen.

Ik zit er aan te denken zo veel mogelijk elk soort vet te vermijden
    zolang ik bezig ben met afvallen..
    aangezien ik best wel vet in mijn reserves heb (30% BF).

is het gezond om te doen en of zou het helpen?

volgens mijn aanbevolen hoeveelheid pdag heb ik 51gr vet nodig op 1 dag om goed te functioneren zeg maar

grtz

alle vetten zijn nodig voor een gezond leven

Comment

Nee, dit is geen goed idee, vet heb je nodig voor o.a de productie van hormonen en om je gewrichten goed te houden. Wat je moet mijden zijn verzadigde-, en transvetten. Goede vetten vind je in bijvoorbeeld in vette vis en noten.
      The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Neen! Je hebt vetten nodige voor een fatsoenlijke hormoonhuishouding en om te kunnen afvallen. Je zult suikers moeten vermijden en kh aan de lage kant moeten houden. Lees de zomersticky even door, scheelt een boel vragen.
        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
          alle vetten zijn nodig voor een gezond leven
          Niet alle vetten, zoals hierboven al gezegd wordt.

Comment

Het enige wat je moet mijden zijn transvetten. Er is geen enkele reden om verzadigd vet te mijden (ik zou er dit keer niet ver op in gaan).

Comment

Als je een vrouw bent dan is 50 g prima! Ga iig niet te laag, want zoals gezegd kan het je juist ongezonder maken. Vet heeft eigenlijk ook niets te maken met "vet" worden. Vet word meestal vermeden vanwege de vele calorieën die vetrijke producten leveren (1 g vet levert 9 kcal, 1 g koolhydraat levert 4 kcal).

Ik beperk mijn vetten tot max. 50 g op de hoge koolhydraat dagen en op de lage koolhydraat dagen verhoog ik mijn vetten.

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
                Als je een vrouw bent dan is 50 g prima! Ga iig niet te laag, want zoals gezegd kan het je juist ongezonder maken. Vet heeft eigenlijk ook niets te maken met "vet" worden. Vet word meestal vermeden vanwege de vele calorieën die vetrijke producten leveren (1 g vet levert 9 kcal, 1 g koolhydraat levert 4 kcal).

Ik beperk mijn vetten tot max. 50 g op de hoge koolhydraat dagen en op de lage koolhydraat dagen verhoog ik mijn vetten.
                Wijze woorden.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X