Verband tussen lage hartslag en trage vetverbranding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verband tussen lage hartslag en trage vetverbranding?

Ik heb van nature een erg langzame hartslag, al sinds mijn kleutertijd. Daarnaast slik ik seroxat wat mijn hartslag ook lager houd.

Nu merk ik dat het mij enorm veel moeite kost om gewicht te verliezen (vet) en/of het na gewichtsverlies zo te houden.

Ik heb mijn hartslag nog nooit hoger gezien dan 135, en als ik bijvoorbeeld 45 min uphill loop of 1 uur redelijk tempo crosstrain;...dan is mijn hartslag rond de 110. Ik krijg hem dus niet in de vetverbrandzone. Dit terwijl mij trainingsmaatjes met dezelfde oefening de hartslag tussen de 125 en 135 hebben.
    Mij conditie is verder niet extreem goed.

Dit zet me aan het denken;..als ik de hele dag door een veel lagere hartslag heb dan gemiddeld;...kan dit aanzetten tot overgewicht?

Kan ik dit aanpakken door bijvoorbeeld wat meer caffeine te nemen? Wil ik dit uberhaupt aanpakken (mensen met lage hartslag leven langer per gemiddelde)?

Als je een gefundeerde mening hebt dan hoor ik m erg graag
    You can not become LEGenDArY without Legday

Originally posted by Bilo View Post
    Ik heb mijn hartslag nog nooit hoger gezien dan 135, en als ik bijvoorbeeld 45 min uphill loop of 1 uur redelijk tempo crosstrain;...dan is mijn hartslag rond de 110. Ik krijg hem dus niet in de vetverbrandzone.
    Ik heb altijd begrepen dat die vetverbrandingszone niet uitgedrukt wordt als een range van absolute hartslag (bpm), maar als een percentage van je maximale hartslag. Dus als jouw theoretisch maximale hartslag lager is dan de gemiddelde persoon van jouw leeftijd, dan zou je alsnog in die vetverbrandingszone zitten ondanks dat je hartslag lager is dan die van andere mensen. Dit kan je alleen vaststellen als je weet wat jouw theoretisch maximale hartslag is. Voor het vaststellen (meten) hiervan is een speciale inspanningstest nodig.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ik denk dat een lagere hartslag er simpelweg gewoon voor zorgt dat je minder kcal verbrand. als je minder kcal verbrand als normaal zou zijn bij jouw lengte gewicht en bewegingspatroon, dan zul je wellicht net een paar honderd kcal minder moeten eten (dus je kcal behoefte is misschien lager als jij denkt).
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik vind aanzetten tot overwicht altijd zon gedurfde uitspraak. Uiteindelijk draait het allemaal om hoeveel kcal erin gaan, en hoeveel er verbrand wordt.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar wat er in dit topic gepost wordt.

Comment

Hee, wat herkenbaar ! Wat is je hartslag in rust ? Bij mezelf gaat 'ie rond de 45 per minuut. Merk wel dat je het dan ook sneller koud hebt. Of je stofwisseling trager is waardoor afvallen moeilijker gaat weet ik niet. Misschien wel handig om even je schildklier te laten testen (kan met bloedprikken) want toen ik tijdens een lange blessure steeds 39 p/m had, vond ik dat wel raar en bleek het dat te zijn (maar nu met medicatie voor schildklier is hij nog steeds traag hoor)....

Comment

Lage bloeddruk beperkt het sporten en je prestaties en dus ook je kcal verbruik, ik zou lager in voeding gaan en cardio/trainen aangepast houden aan je bloeddruk, dus rustig aan en niet te intensief (vanwege moeheid, flauwvallen of aanvallen).
            Het is helaas niet anders voor jou.......en caffeine moet je ook niet aankomen, is niet verstandig te gebruiken bij lage bloeddruk, werkt alleen maar averechts.
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
              Ik heb altijd begrepen dat die vetverbrandingszone niet uitgedrukt wordt als een range van absolute hartslag (bpm), maar als een percentage van je maximale hartslag. Dus als jouw theoretisch maximale hartslag lager is dan de gemiddelde persoon van jouw leeftijd, dan zou je alsnog in die vetverbrandingszone zitten ondanks dat je hartslag lager is dan die van andere mensen. Dit kan je alleen vaststellen als je weet wat jouw theoretisch maximale hartslag is. Voor het vaststellen (meten) hiervan is een speciale inspanningstest nodig.
              Goed punt! maar volgens mij is dat niet zo. Volgens mij (maar ik twijfel ook) wordt het bepaald door je leeftijd en geslacht

Originally posted by Patricia86 View Post
              Ik vind aanzetten tot overwicht altijd zon gedurfde uitspraak. Uiteindelijk draait het allemaal om hoeveel kcal erin gaan, en hoeveel er verbrand wordt.
              Dat is niet helemaal waar. Er moet natuurlijk een vergelijking zijn met je onderhoud. Dus waar de een vet zal opslaan bij 2000 kcal doet de ander dat bij 3000 kcal. Dat heeft o.a. te maken met geslacht, gewicht, hormonen etc...en ik vraag nu me dus af of een lage hartslag er voor zorgt dat je onderhoud (of BMR) ook lager komt te liggen

Originally posted by Runner View Post
              Hee, wat herkenbaar ! Wat is je hartslag in rust ? Bij mezelf gaat 'ie rond de 45 per minuut.
              rond de 50 per minuut

Originally posted by okidoki71 View Post
              Lage bloeddruk beperkt het sporten en je prestaties en dus ook je kcal verbruik, ik zou lager in voeding gaan en cardio/trainen aangepast houden aan je bloeddruk, dus rustig aan en niet te intensief (vanwege moeheid, flauwvallen of aanvallen).
              Het is helaas niet anders voor jou.......en caffeine moet je ook niet aankomen, is niet verstandig te gebruiken bij lage bloeddruk, werkt alleen maar averechts.
              Ik denk niet dat het jhe prestaties verlaagd Ze zeggen juist dat je een goed sporthart hebt als je lage hartslag hebt. En ik heb geen uitmuntende conditie maar fiets gemakkelijk 100 km.

Daarnaast haal jij bloeddruk in de war met hartslagfrequentie. mijn bloeddruk is perfect 80 om 120.
              Last edited by Bilo; 16-10-2010, 18:50.

Comment

Beetje off-topic: pas nu valt me de signature in je posts op:

ano hi honto ni ushinatta monotte nan dattakke?
                Tou ni wasurete shimatta yo

Waar komt dit oorspronkelijk vandaan?

Comment

Hoe beter je conditie is, hoe lager je hartslag ook wordt toch? En ik dacht dat het voor alle sporten geldt. Niet alleen voor lange duursporten die je verbranding op ten duur weer kunnen verlagen?

Dat is niet helemaal waar. Er moet natuurlijk een vergelijking zijn met je onderhoud. Dus waar de een vet zal opslaan bij 2000 kcal doet de ander dat bij 3000 kcal. Dat heeft o.a. te maken met geslacht, gewicht, hormonen etc...en ik vraag nu me dus af of een lage hartslag er voor zorgt dat je onderhoud (of BMR) ook lager komt te liggen
                  Dan alsnog heb je het over een grens die je moet overscheiden om dik te worden. Ach, het is maar net wat je wil zien en/of accepteren

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                    Beetje off-topic: pas nu valt me de signature in je posts op:

ano hi honto ni ushinatta monotte nan dattakke?
                    Tou ni wasurete shimatta yo

Waar komt dit oorspronkelijk vandaan?
                    Naruto Shippuden

Betekend:
                    What did i really lose that day

Eerste 2 zinnen van intro:

http://www.youtube.com/watch?v=WqygB...eature=related

Ik studeer al paar jaar japans. En dit was mijn eerste "opdracht"
                    For the life of me i can't remember
                    Last edited by Bilo; 17-10-2010, 22:12.

Comment

Naruto Shippuden

Betekend:
                      What did i really lose that day
                      Vrij vertaald klopt dat inderdaad.
                      Ik weet niet waarom, maar die video is in spiegelbeeld. Dat viel me op toen ik de ondertiteling (de songtekst) probeerde te lezen.

Comment

Kan m'n bericht niet meer editen: ik heb die video gedownload en vervolgens in VLC afgespeeld. VLC kan het beeld spiegelen zodat de ondertiteling weer normaal leesbaar wordt.

Comment

hey ik zie nu pas dat jij ook in japan woont. Hoe is het leven daar?

Wil er erg graag nog ooit 2 maanden rondtrekken

Comment

hey ik zie nu pas dat jij ook in japan woont.
                            Inderdaad, tezamen met 127 miljoen Japanners woon ik hier ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X