Creatine in de cut???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine in de cut???

Goeiemorgen....

Vanaf medio januari / februari wil ik gaan cutten tot ongeveer 7%. Nu zit ik op 14-16%. Ik gebruik(te) tijdens de bulk geregeld creatine.
    Nu vraag ik mij af kan dit ook geen kwaad ik de cut ,ivm vochtvasthouden? dus daar ligt mijn twijfel.

Greeetzz

Als ik jou was zou ik zeker geen creatine in de cut gebruiken! Mijn ervaring met creatine is dat het veel vocht vast houd en je er dus minder droog uit komt te zien dat is alles behalve wat je wilt in de cut toch?

mvg

Comment

Originally posted by Partyboy1991 View Post
      Goeiemorgen....

Vanaf medio januari / februari wil ik gaan cutten tot ongeveer 7%. Nu zit ik op 14-16%. Ik gebruik(te) tijdens de bulk geregeld creatine.
      Nu vraag ik mij af kan dit ook geen kwaad ik de cut ,ivm vochtvasthouden? dus daar ligt mijn twijfel.

Greeetzz

Geen probleem je kunt creatine gewoon gebruiken. Het vocht dat je vasthoud bevind zich in de spiercel, het celvolume word groter. Dit heeft geen nadelige invloed op het cutten.
      Er zijn wel mensen die beweren dat creatine vetcellen enigzins beschermen, effect lijkt me niet al te groot. Je moet wel opletten dat wanneer je creatine gaat gebruiken dit de je gewicht en vetmeting kan beinvloeden (vooral elektronisch) waardoor je een verandering kunt hebben op je variabelen. Puntje van aandacht voor het samenstellen en aanpassen van je dieet.

Comment

Dat zeg je zo wel, maar er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die vocht vasthouden want zich niet alleen in de spiercellen bevind, bijvoorbeeld een dikke plofkop!

Comment

@Jantje En? Dan hou je vocht vast... dat raak je weer kwijt wanneer je weer stopt met creatine. Zit dus niet echt vet kwijtraken in de weg.

Het is vooral wat Erik zegt... het maakt het bijhouden en meten van je cut alleen mogelijk lastiger.
          Fear is the mind killer

Comment

Ik merk toch duidelijk dat als ik creatine neem men vet veel makkelijker vasthoud..
            Als je natuurlijk echt wilt cutten zal je dat wellicht ook met creatine goed kunnen doen.
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
              Dat zeg je zo wel, maar er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die vocht vasthouden want zich niet alleen in de spiercellen bevind, bijvoorbeeld een dikke plofkop!
              Creatine wordt in het lichaam opgenomen en naar de spiercellen getransporteerd en functioneerd daat als creatinefosfaat om de ATP te korten tijdens anaerobe training op te vangen. Creatine is een hygroscopische stof, veranderd de osmotische druk waardoor er een influx is van water naar de spiercel. Er is geen creatine dat zich ergens tussen de cellen of onderhuids ophoopt en daardoor voor ondehuidsvocht zorgt.

Een dikke plofkop komt meestal door AAS

Comment

ik gebruik creatine oa als glucose disposal agent. daarnaast helpt het ook bij zware workouts. het gebruik van creatine KAN evenveel voordelen bieden in een cut als in een bulk.

water van creatine komt in de spiercel tercht. zorgt juist voor een vollere look van spieren. meeste mensen gebruiken creatine in de bulk, en dan wordt je zowieso wel bloated van het vele eten. zeker als je ook overmatig veel carbs en zout eet. als je bloated uitziet. ligt niet aan de creatine.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  water van creatine komt in de spiercel tercht. zorgt juist voor een vollere look van spieren.
                  Ik kan me geen situatie bedenken waarbij een goed gevulde spiercel een probleem zou kunnen zijn. Inderdaad een vollere look van de spieren en niet het vasthouden van onderhuidsvocht.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    Ik kan me geen situatie bedenken waarbij een goed gevulde spiercel een probleem zou kunnen zijn. Inderdaad een vollere look van de spieren en niet het vasthouden van onderhuidsvocht.
                    En al zou er wel een halve % extra vocht vast gehouden worden....en dat op 7%.....7% is 7% dus maakt sowieso niets uit.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X