Intensieve KT in de cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intensieve KT in de cut

Ben nu aan het cutten op een dieet dat ongeveer 400 Kcal per dag onder mijn behoefte zit. Mijn vet% was aan het begin van de cut tussen de 18-20% en ik wil hier in 8 weken ongeveer 12% van maken. Momenteel zit ik op een goede 3 weken en ik moet zeggen dat het goed op schema gaat.

Nu ben ik naast het cutten intensief KT aan het doen. 4x in de week in 3 dagen split schema wat ik steeds door rouleer. Cardio doe ik niet omdat ik een blessure had. Bovendien gaat het vetverlies naar wens zonder cardio. Misschien dat ik het later als het minder hard gaat wel toevoeg.

Nu is mijn vraag, door de intensieve krachttraining en goede voeding merk ik dat ik vooruit ga in kracht, ook al kan je geen massa winnen in een cut. Is het dan wel verstandig om keihard KT te doen, als je toch niet echt massa wint als je onder behoefte eet? Kan ik niet beter gewoon die cut afmaken met 'rustige' krachttraining, en daarna keihard gaan knallen met een cleanbulk?
    Failure is your friend

Ideaal toch als je in kracht vooruit gaat tijdens het cutten. Meeste mensen kunnen dat alleen maar hopen

Toename in kracht zal vanzelf uitvlakken als je niet in massa toeneemt lijkt me. CNS en aansturing verbetering kan voor krachttoename zorgen. Houdt vanzelf op als je blijft cutten.

Over het algemeen is het volgens mij zo dat je tijdens cutten beter kort en intensief KT kan doen juist om minimaal te verliezen aan VVM en kracht.

Weet je zeker dat je 400 onder onderhoud eet? En dat je BF daalt? Zeker de eerste paar weken cutten kan je gewicht flink zakken. hoeft niet perse te betekenen dat je BF veel is gedaald.
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      Ideaal toch als je in kracht vooruit gaat tijdens het cutten. Meeste mensen kunnen dat alleen maar hopen

Toename in kracht zal vanzelf uitvlakken als je niet in massa toeneemt lijkt me. CNS en aansturing verbetering kan voor krachttoename zorgen. Houdt vanzelf op als je blijft cutten.

Over het algemeen is het volgens mij zo dat je tijdens cutten beter kort en intensief KT kan doen juist om minimaal te verliezen aan VVM en kracht.

Weet je zeker dat je 400 onder onderhoud eet? En dat je BF daalt? Zeker de eerste paar weken cutten kan je gewicht flink zakken. hoeft niet perse te betekenen dat je BF veel is gedaald.
      Ik eet nu eigenlijk voor het eerst in mijn leven volgens een verantwoord schema, en heb ook voor het eerst de discipline om me er 100% aan te houden. Heb in 3 weken alleen gecheated met een klein beetje suiker in me brinta sochtends(2 keer).

Dus ik denk dat de voeding de grootste oorzaak is dat de KT me beter afgaat. Mijn behoefte is 2750 volgens de Harris Benedict formule, en ik eet elke dag zo tussen de 2200 en 2300 Kcal (sinds vandaag pas een keukenweegschaal, dus hiervoor heb ik de exacte hoeveelheden geschat waardoor de Kcal niet exact gelijk is elke dag).

Ik merk dat het vet op me buik minder wordt, kan het minder goed vastpakken. Dit is een indicatie van een dalend bf% toch? Volgens mij gaat het de goede kant op, alleen nu ik helemaal into die KT ben vind ik het eigenlijk zonde dat al dat werk te niet wordt gedaan door het onder behoefte eten. Maarja daar heb ik zelf voor gekozen..
      Failure is your friend

Comment

klinkt goed joh. Als je merkt dat je BF daalt... en je kracht toeneemt.
        Zou lekker zo doorgaan dan.

Goed eten kan zeker veel uitmaken. En bij hoger BF is het in principe mogelijk om zelfs massa te gainen en af te vallen. Je zou eventueel beetje carbcyclen kunnen proberen om minimaal kracht/massa te verliezen en wel BF te verliezen.

Ik zou als ik jou was echter voorlopig zo doorgaan. Merk je nou dat je niet meer in kracht vooruit gaat... dan zou je eventueel ietsje minder kunnen cutten (minder onder onderhoud eten) om zo krachtverlies te minimaliseren.
        Fear is the mind killer

Comment

Yep, als je ziet dat de spieren sterker worden en wat groeien en je bf daalt dan kan je rustig ietsje meer gaan eten zonder probleem. iig op de trainingsdagen.
          Je kan altijd starten met carbcyclen ook bijvoorbeeld ipv eerst helemaal klaar te zijn met cutten en dan willen (clean)bulken.

Profiteer van de spiergroei en het sterker worden nu het nog kan. Het gaat in de toekomst alleen maar moeilijker worden.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik denk dat de Topicstarter pas sinds kort begonnen is met krachttraining, of pas sinds kort eet volgens een goed voedingsschema, of beiden.

dan kun je heel erg goed vetmassa verliezen en spiermassa/kracht winnen. wat Sf01 al zei klopt. gewoon intensief blijven trainen.

als je nu als een slapjanus mietjes gewichten gaat verplaatsen, dan start het spier en krachtverlies.

aan jouw woorden te horen, doe je alles zoals het moet. en kun je het beste gewoon zo blijven doorgaan zoals je al deed. je boekt nu goed resultaat met wat je doet, dus waarom zou je iets gaan aanpassen?.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Yep, als je ziet dat de spieren sterker worden en wat groeien en je bf daalt dan kan je rustig ietsje meer gaan eten zonder probleem. iig op de trainingsdagen.
              Je kan altijd starten met carbcyclen ook bijvoorbeeld ipv eerst helemaal klaar te zijn met cutten en dan willen (clean)bulken.

Profiteer van de spiergroei en het sterker worden nu het nog kan. Het gaat in de toekomst alleen maar moeilijker worden.
              Me spieren heb ik nog niet echt zien groeien, maar ik merk dat de oefeningen wat makkelijker en soepeler gaan. Normaal had ik moeite met incline bench press met 24, vandaag pakte ik 30 met 5 reps. Denk dat ik dit schema nog een weekje of 4 a 5 aanhoud, dan maak ik foto's om te kijken hoe me cut is gegaan. Deze post ik uiteraard om jullie te laten oordelen. En daarna ga ik clean bulken(ook niet teveel, want wil me vet% niet gelijk weer te veel laten stijgen)
              Failure is your friend

Comment

Mooi plan, Ik doe precies hetzelfde. Is het trouwens nu niet zo dat je van 18 % niet naar 12 % kan gaan in 8 weken? Of hoeveel % moet je per week rekenen.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Ik denk dat de Topicstarter pas sinds kort begonnen is met krachttraining, of pas sinds kort eet volgens een goed voedingsschema, of beiden.

dan kun je heel erg goed vetmassa verliezen en spiermassa/kracht winnen. wat Sf01 al zei klopt. gewoon intensief blijven trainen.

als je nu als een slapjanus mietjes gewichten gaat verplaatsen, dan start het spier en krachtverlies.

aan jouw woorden te horen, doe je alles zoals het moet. en kun je het beste gewoon zo blijven doorgaan zoals je al deed. je boekt nu goed resultaat met wat je doet, dus waarom zou je iets gaan aanpassen?.
                  KT doe ik al 4 jaar met tussen pauzes, maar heb nooit iets serieus aan spiermassa kunnen opbouwen. Zoals ik in een eerdere post had aangegeven, ik heb hiervoor superslecht gegeten(crashdieeten, totaal geen dieet), periodes van 6 maanden geen enkele sportactiviteit gevolgd door 5 keer in de week sport.

Nu pak ik het inderdaad voor het eerst serieus op met name qua voeding en dankzij jullie hulp voel ik me nu al beter dan in de 3 jaar hiervoor. Dus ik blijf zeker doorgaan op deze weg!
                  Last edited by El Magico; 18-01-2011, 17:30.
                  Failure is your friend

Comment

Als je al evraring hebt met crashdieeten, en je hebt nu de ervaring van vetverlies in combinatie met een toename van kracht. Dan merk je waarschijnlijk ook dat deze manier van vetverlies prettig en opbouwend is. Ik zou zeggen ga zo door als het goed gaat!!

Comment

post je voedingschema is volgensmij is hij wel heel erg goed

Comment

Originally posted by Karwan View Post
                        post je voedingschema is volgensmij is hij wel heel erg goed
                        Heb alles in een exel bestandje gezet. Avondeten varieert, maar wel altijd met een magere eiwittenbron, complexe koolhydraten en groente.
                        Attached Files
                        Failure is your friend

Comment

wat ik al dacht. voor het eerst serieus zowel qua voeding als training. Dan kun je best wel je vet% verlagen, en tegenlijkertijd iets aan massa/kracht winnen.

met je huidige schema boek je resultaten. dus ik zou niet zomaar dingen gaan veranderen, al zijn er wel punten die beter kunnen. (eiwitinname is 30-35g hoger dan nodig. terwijl vetten net weer een 20-25g hoger mogen). zo zijn er wat kleine puntjes. maar zolang dit nog zijn vruchten afwerpt, zou ik me niet te druk maken.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@Dynobet : hehe dat heb ik ook :P

Comment

karwan wel toevallig dat jij ook net met je voedingsschema bezig bent.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X