Hardlopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hardlopen

goedemiddag!

Ik heb een klein vraagje, ik train 4/5 keer in de week (krachtraining) dit gaat al een 1,5 jaar goed en merk al flink resultaat! ik ben nog niet helemaal tevreden qua vetpercentage. Mijn voedingsschema is naar mijn weten goed. (heb hem hier niet op de computer helaas,maar thuis).

ik wil nu 3/4 keer in de week beginnen met in de ochtend 15min te hardlopen.
    nu is mijn vraag: Is 15 min. wel genoeg en heeft dit wel effect?

Groet Michel

ligt aan het doel, ik denk dat een goed cut-schema toch veel meer effect zal hebben

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
      ligt aan het doel, ik denk dat een goed cut-schema toch veel meer effect zal hebben
      mijn doel is nog meer vet verbranden en meer conditie opbouwen

Comment

Originally posted by Michel1155 View Post
        mijn doel is nog meer vet verbranden en meer conditie opbouwen
        wat zijn je stats, gewicht vet% etc?

Comment

25 jaar, 184 cm, 91 kg en vetpec. 13%

Comment

Originally posted by Michel1155 View Post
            goedemiddag!

Ik heb een klein vraagje, ik train 4/5 keer in de week (krachtraining) dit gaat al een 1,5 jaar goed en merk al flink resultaat! ik ben nog niet helemaal tevreden qua vetpercentage. Mijn voedingsschema is naar mijn weten goed. (heb hem hier niet op de computer helaas,maar thuis).

ik wil nu 3/4 keer in de week beginnen met in de ochtend 15min te hardlopen.
            nu is mijn vraag: Is 15 min. wel genoeg en heeft dit wel effect?

Groet Michel

Half uur hardlopen op nuchtere maag is goed effectief.
            En na de KT cardio doen ca 20minuten.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

15 minuten is wat weinig..volgens mij gaat je stofwisseling dan net over van koolhydraatverbranding naar vetverbranding..30 minuten zal meer effect hebben..bouw het echter wel rustig op om de beruchte hardloopblessures (zoals scheenbeenpijn en risico op scheenbeenvliesontsteking) te voorkomen

Comment

Originally posted by sportede1986 View Post
                15 minuten is wat weinig..volgens mij gaat je stofwisseling dan net over van koolhydraatverbranding naar vetverbranding..30 minuten zal meer effect hebben..bouw het echter wel rustig op om de beruchte hardloopblessures (zoals scheenbeenpijn en risico op scheenbeenvliesontsteking) te voorkomen
                Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Als hij in de ochtend cardio zou gaan doen dan zou die dat op lege maag moeten doen. Hierbij heb je dus geen kh op en ga je meteen over op vetverbranding en dit kan je 20 minuten ongeveer doen. Denk ook dat dit de reden van marnop is.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                  Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Als hij in de ochtend cardio zou gaan doen dan zou die dat op lege maag moeten doen. Hierbij heb je dus geen kh op en ga je meteen over op vetverbranding en dit kan je 20 minuten ongeveer doen. Denk ook dat dit de reden van marnop is.
                  Ook dit is niet helemaal waar. Het op gang brengen van "vettransport" van vetcellen naar de spieren kost enige tijd. Dit betekent dat in eerste instantie energie gebruikt wordt die in de spier aanwezig is. Deze energie is opgeslagen in de vorm van glycogeen. Dan komt geleidelijk het "vettransport" op gang en gaat de spier een combinatie van beide energiebronnen gebruiken.
                  Dit is de vereenvoudigde uitleg, in werkelijkheid zit het nog wat gecompliceerder in elkaar. Bijvoorbeeld: ik noem het hier "vettransport" tussen haakjes, want het vet in de vetcellen wordt omgezet in een andere stof voordat die door het bloed getransporteerd wordt.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X