Voeding schema amateur

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding schema amateur

Hallo,

Sinds een week of twee ben ik 100% op mijn voeding gaan letten. At slecht, veel snoep, bier enz. Dit moest anders dus ben het beter gaan aanpakken. Heb redelijk wat ervaring met voeding en fitness.

Was in oktober 1.80 en woog 87 kilo.Vanaf oktober ben ik aan de medicatie gegaan voor mijn ADHD. Hierdoor ben ik ruim 5 kilo aangevallen, goede bijwerkingen Sinds een maandje ben ik lekker aan het trainen en ook veel goede voeding gekocht. Weeg nu 78 kilo en vet% is 15

O - 250ml magere kwark met müsli en wat honing met melk
    L - 4 boterhammen met tonijn of sardine
    À - rijst met tonijn, een appel en rozijnen
    21 - 250ml magere kwark met müsli en honing en melk

Als tussendoortjes eet ik rijstewafels en noodles. Verder heb ik 3 kilo noten gekocht bij sportsnuts.nl en veel water 3/4/5 liter per dag

Mijn doel is om iets gewicht te verliezen en beetje breed worden. Nu train ik gelijk als ik wakker wordt. Vandaag voor het eerst gedaan en ging best lekker. Begon met 30 cardio en hierna 2 x 3 oefeningen per spiergroep.

Komt u maar met commentaar

cardio kan je beter na je krachttraining doen...

Comment

Originally posted by robdegekste View Post
      Hallo,

Sinds een week of twee ben ik 100% op mijn voeding gaan letten. At slecht, veel snoep, bier enz. Dit moest anders dus ben het beter gaan aanpakken. Heb redelijk wat ervaring met voeding en fitness.

Was in oktober 1.80 en woog 87 kilo.Vanaf oktober ben ik aan de medicatie gegaan voor mijn ADHD. Hierdoor ben ik ruim 5 kilo aangevallen, goede bijwerkingen Sinds een maandje ben ik lekker aan het trainen en ook veel goede voeding gekocht. Weeg nu 78 kilo en vet% is 15

O - 250ml magere kwark met müsli en wat honing met melk
      L - 4 boterhammen met tonijn of sardine
      À - rijst met tonijn, een appel en rozijnen
      21 - 250ml magere kwark met müsli en honing en melk

Als tussendoortjes eet ik rijstewafels en noodles. Verder heb ik 3 kilo noten gekocht bij sportsnuts.nl en veel water 3/4/5 liter per dag

Mijn doel is om iets gewicht te verliezen en beetje breed worden. Nu train ik gelijk als ik wakker wordt. Vandaag voor het eerst gedaan en ging best lekker. Begon met 30 cardio en hierna 2 x 3 oefeningen per spiergroep.

Komt u maar met commentaar
      He Robdegekste...

Blijkbaar dus niet!!!

Je moet nog heel veel leren qua voeding en training..

Eerst cardio en dan pas trainen????
      Wat zijn je k/e/v verhoudingen?
      Hoeveel kcal eet je nu en wat zou je moeten eten?
      Welke oefeningen?
      Hoeveel reps?

Comment

- 5 a 6 keer per dag eten

- 's ochtends een flinke portie brinta/havermout met melk + een stuk fruit nemen

- 4 boterhammen zijn 8 sneetjes brood neem ik aan? 4 sneetjes is namelijk veel te weinig

- Rozijnen uit je avondmaal vervangen met groenten, je appel in de middag opeten

- Als laatste maaltijd 500 gr ipv 250 gr kwark nemen

- Voeg noten, eieren etc. toe voor de vetten

- Na het training en in de ochtend zou het nuttigen van een whey shake zeer goed van pas komen

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          He Robdegekste...

Blijkbaar dus niet!!!

Je moet nog heel veel leren qua voeding en training..

Eerst cardio en dan pas trainen????
          Wat zijn je k/e/v verhoudingen?
          Hoeveel kcal eet je nu en wat zou je moeten eten?
          Welke oefeningen?
          Hoeveel reps?
          Jullie zijn echt pro's maar weet redelijk wat als je het vergelijkt met de gemiddelde mens, dacht ik.

Doe eerst cardio omdat je in de ochtend als je niet eet gelijk je vetreserves aanspreekt en daarna kracht maar dit is dus niet zo? Dan draai ik het voortaan om.

Oefeningen zijn verschillend, wissel tussen apparaten en dumbells maar doe vrij algemene oefeningen. Doe 4 sets van 8 reps, moet de oefeningen opzoeken want weet de namen niet.

k/e/v? Wat is dit precies?

Comment

zitten hier pro's dan?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
              - 5 a 6 keer per dag eten

- 's ochtends een flinke portie brinta/havermout met melk + een stuk fruit nemen

- 4 boterhammen zijn 8 sneetjes brood neem ik aan? 4 sneetjes is namelijk veel te weinig

- Rozijnen uit je avondmaal vervangen met groenten, je appel in de middag opeten

- Als laatste maaltijd 500 gr ipv 250 gr kwark nemen

- Voeg noten, eieren etc. toe voor de vetten

- Na het training en in de ochtend zou het nuttigen van een whey shake zeer goed van pas komen
              4 boterhammen zijn wel 4 boterhammen met een blikje tonijn als beleg, kan echt niet meer eten of moet ik dan om 12 uur 4 boterhammen eten en rond 15 uur weer 4 boterhammen? Eet nu 1 bak magere kwark, kan ik beter het dubbele eten omdat jij in de 500ml adviseert.

Het doel is cutten. De noten komen vandaag binnen dus die kan ik dan in de avond eten.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                zitten hier pro's dan?
                Voor mijn gevoel. Heb trouwens net bij me ontbijt 2 gekookte eiren gegeten, dat is goed toch.

Comment

K/E/V = koolhydraten /eiwit / vet verhoudingen in jou dagelijkse voeding..

Comment

Dank u, dat zou ik moeten berekenen. Hoe moet de verhouding zijn?

Comment

Dank u, dat zou ik moeten berekenen. Hoe moet de verhouding zijn?
                      zomerstickie, staat nu zelfs bij actieve discussies rechts in beeld dus zo gevonden

Comment

4 boterhammen zijn toch 8 sneetjes brood?

Dat is makkelijk over 2 maaltijden te verdelen.

In het weekend maak ik er zelfs 1 maaltijd van.

Maar goed, bereken eerst maar eens je kcal onderhoud en behoefte.

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                          zomerstickie, staat nu zelfs bij actieve discussies rechts in beeld dus zo gevonden
                          Thnx, had alle stickys al gelezen behalve deze dus.

Comment

Heb de zomersticky bijna gelezen, wow wat een goede info! Nu moet ik ongeveer 200gram eiwitten per dag binnen krijgen maar is dit ook nodig tijdens het cutten?

Zo ja, kan ik een goede whey kopen bij de tuinen?

Comment

Heb de zomersticky bijna gelezen, wow wat een goede info! Nu moet ik ongeveer 200gram eiwitten per dag binnen krijgen maar is dit ook nodig tijdens het cutten?

Zo ja, kan ik een goede whey kopen bij de tuinen?
                              Als je te veel geld uit wilt geven wel. Vrij goedkope whey is verkrijgbaar bij Sportvoeding, whey eiwit, dieet eiwit, creatine, whey isolaat - Body en Fitshop, maar probeer zoveel mogelijk eiwitten uit je voeding te halen, whey moet een toevoeging zijn op een goed voedingsschema.
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X