cut ik wel goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cut ik wel goed?

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over cutten.. Ik ben namelijk sinds vorige week maandag begonnen met cutten. Vandaag dus 1 week (heb nog geen resultaat gemerkt), maar nu dacht ik dat ik eindelijk goed bezig was, maar soms lees ik dan toch weer dingen waar ik echt van denk dat ik het toch fout doe. Mijn vetpercentage is ongeveer 18%

Ik eet ongeveer 100g eiwitten per dag en ik ga deze week wheypoeder kopen met 90g eiwit per 100g. Als ik dit eenmaal heb gekocht denk ik dat ik op zo'n 140g eiwitten per dag uitkom. Is dit wel genoeg? Want wat ik nu allemaal al eet kost me al redelijk wat geld.. Verder had ik nog 2 vraagjes.. Ik las ook dat melk niet goed voor je is? Nou drink ik per dag toch wel minstens een halve liter melk, maar is dit nou verkeerd? En verder was ik benieuwd hoe je moet kijken naar resultaat. Moet ik het per week bekijken? Of per maand? Of per 2week misschien? Ik wil namelijk proberen om rond juni/julie aardig droog te staan (12% is mijn doel) en ik doe best hevig aan sport nu (60min per dag ongeveer + dingen zoals naar school fietsen enzo). Is dit een beetje haalbaar?

Zal ik anders mijn voedingsschema even posten? Ik had het gelijk wel willen doen, maar ik weet niet of het wel de bedoeling is dat ik dat post in dit subforum.. En btw: kijk alsjeblieft niet naar mijn voorsteltopic, want dit is compleet 100% veranderd/verbeterd.

zonder eetschema is het lastig er wat over te zeggen... dus zou die inderdaad ff posten
    Fear is the mind killer

Comment

je eiwitiname is afhankelijk van je gewicht

gewicht???
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

100g eiwitten is genoeg wanneer je 40 kilo weegt.

Comment

Ik ben 1.80m en weeg 75kg. Mijn vetpercentage is 18%

Schema:

Ontbijt: 40g brinta + 250g halfvolle melk 15g eiwit
          Eerste schoolpauze: Eiwitreep 30g eiwit
          Tweede schoolpauze: Klein mandarijntje 0g eiwit
          Derde schoolpauze: Volkorenbroodje dubbelbelegen kipfilet 10g eiwit
          Dan thuis na school meestal 1 stuk fruit. (dit verschilt van appels/bananen tot kiwi's en mango's) 0g eiwit
          Warmeten: Ik eet wat de pot schaft en dit is doordeweeks altijd vlees/groente/vlees en ook regelmatig boerenkool/hutspot/nasi/spaghetti etc. En elke zaterdag eten we patat (zaterdag=junkdag) ik gok dat er ongeveer 10 tot 30g eiwitten in 1maaltijd zitten.
          Dan eet ik 'savond meestal nog meestal nog iets zoals een volkorenbroodje gebakken ei en een halfuur voor ik ga slapen ongeveer 70g tonijn (uit water, zonder het water). Plus 2 glazen melk 's perk elk van deze maaltijden. 20g eiwit + 27g eiwit.

Daar komt 2liter water per dag overheen/als ik naar de sportschool ga 2-3liter.

Belangrijk Alle hoeveelheden eiwitten die ik achter alles heb gezet zijn schattingen die niet 100% kloppen. Ik heb geen keukenweegschaal of dergelijke..

Zo zou het ongeveer moeten kloppen denk ik.

ps: Magere melk vind ik niet te zuipen. :P

Comment

Tja als je niet al je maaltijden kunt regelen kan je moeilijk zeer strikt cutten.

Pasta / boerenkool / hutspot / nasi, zitten vol met koolhydraten wat natuurlijk niet echt handig is in de cut (ik weet niet hoeveel je eet 's avonds).

En tja patat op de zaterdag is natuurlijk lekker, maar hoeveel eet je daar van?

Het liefst die tonijn vervangen door 500gram kwark, knal je ook nog eens 50 gram eiwitten naar binnen

Je moet je lichaamsgewicht keer 3 doen en dat is het aantal gram eiwitten wat je nodig hebt op een dag.

Lees ff de stickies door.
            "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Ik eet niet tijdens het avondeten niet heel veel.. Meestal een bord vol, maar dan niet helemaal vol ofzo.. Als ik op zaterdag patat eet, eet ik daar ook niet echt veel van. Ik denk iets meer dan de helft van wat je krijgt als je een patat bestelt bij een cafetaria. (in zo'n wit bakje)

Verder zou ik zelf ook wel 500g kwark willen eten, maar het probleem is dat ik dat echt heel vies vind.. Ik heb een maand lang magere kwark dagelijks geprobeerd te eten door er walnoten en een beetje honing door te gooien, maar ik vind het nog steeds echt vies en ik ben er maar mee gestopt na die maand..

En 1 van de dingen wat ik juist zo irritant vind is dit.. Jij zegt dus dat ik 3x75= 225eiwitten per dag moet eten en dat ik de stickys moet lezen. Dan lees ik bijv. de sticky voedingscalculator en dan komt er bij die voedingscalculator uit dat mijn eiwitbehoefte 135eiwitten is? Ik vind het gewoon allemaal zo verwarrend.

En wat ook niet helemaal duidelijk is voor mij is; Als ik bijv. 200g koolhydraten zou moeten eten en ik eet er 250.. Brand ik die er dan niet af met cardio? Onderschat een uur cardio per dag niet Ik verbrand dagelijks toch wel zo'n 500-600kcal denk ik..

Comment

Originally posted by keeshond5 View Post
                Ik eet niet tijdens het avondeten niet heel veel.. Meestal een bord vol, maar dan niet helemaal vol ofzo.. Als ik op zaterdag patat eet, eet ik daar ook niet echt veel van. Ik denk iets meer dan de helft van wat je krijgt als je een patat bestelt bij een cafetaria. (in zo'n wit bakje)

Verder zou ik zelf ook wel 500g kwark willen eten, maar het probleem is dat ik dat echt heel vies vind.. Ik heb een maand lang magere kwark dagelijks geprobeerd te eten door er walnoten en een beetje honing door te gooien, maar ik vind het nog steeds echt vies en ik ben er maar mee gestopt na die maand..

En 1 van de dingen wat ik juist zo irritant vind is dit.. Jij zegt dus dat ik 3x75= 225eiwitten per dag moet eten en dat ik de stickys moet lezen. Dan lees ik bijv. de sticky voedingscalculator en dan komt er bij die voedingscalculator uit dat mijn eiwitbehoefte 135eiwitten is? Ik vind het gewoon allemaal zo verwarrend.

En wat ook niet helemaal duidelijk is voor mij is; Als ik bijv. 200g koolhydraten zou moeten eten en ik eet er 250.. Brand ik die er dan niet af met cardio? Onderschat een uur cardio per dag niet Ik verbrand dagelijks toch wel zo'n 500-600kcal denk ik..
                Dan heb je de stickies niet goed gelezen. Zoals je daarin kunt lezen moet je je koolhydraten en vetten verlagen en dat verhogen in je eiwitten (dit kan je zelf omrekenen met de rekenschema's).
                Dat is ook de bedoeling van cutten, je vetopslag gebruiken om aan je energie te komen en niet evenveel binnen te krijgen met je voeding, anders schiet je er natuurlijk niks mee op

En op patat terugkomend: dan eet je iets van 12 frietjes? en ook niet zonder saus denk ik :P Je kan wel cheatmeals doen, maar doe dat dan 's ochtends als je 's middags nog moet trainen. Dan is je lichaam toch geshocked, en verbrand je het toch weer in de middag.

Wat kwark betreft, gewoon raggen, desnoods doe je 2x250 ipv 500 in 1 keer. Ik vind het ook niet te vreten maar goed. Je moet er wat voor over hebben om in shape te komen
                Last edited by Rubeltje; 07-03-2011, 23:52. Reason: Omdat het kan
                "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
                  Tja als je niet al je maaltijden kunt regelen kan je moeilijk zeer strikt cutten.

Pasta / boerenkool / hutspot / nasi, zitten vol met koolhydraten wat natuurlijk niet echt handig is in de cut (ik weet niet hoeveel je eet 's avonds). hij eet al amper koolhydraten, bullshit

En tja patat op de zaterdag is natuurlijk lekker, maar hoeveel eet je daar van?

Het liefst die tonijn vervangen door 500gram kwark, knal je ook nog eens 50 gram eiwitten naar binnen tonijn helemaal niet vervangen verplaatsen kan wel en dan de kwark voor t slapen nemen, en dan tonijn middag oid

Je moet je lichaamsgewicht keer 3 doen en dat is het aantal gram eiwitten wat je nodig hebt op een dag.

Lees ff de stickies door.
                  ik mis ook vetten keeshond en t is zeer weinig niet alles draait om eiwitten he , eiwitreep kijk ff naar suikers,

3 schoolpauzes chiill

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X