Verbranding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verbranding

Hoi iedereen,

Ik had een vraag over het verbranden van koolhydraten en vet. Hoelang duurt het per 1 gram koolhydraat of per 1 gram vet voor het verbrand is? Hoe snel gaat dat?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Lol, dat is totaal afhankelijk van de inspanning die je doet. Wil je berekenen hoe lang je moet fietsen voor een kroket ofzo? Dan kan je beter naar het aantal kcal kijken in je eten.
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Hoe reken je dat dan uit? Ik wil wel eens weten hoeveel kh's ik zou moeten verbranden VOOR dat ik uiteindelijk vet ga verbranden.

Comment

je gaat nu een beetje 2 dingen door elkaar halen.
        1 gram vet (uit eten) = 9 kcals
        1 gram kh (uit eten) = 4 kcals.

Vet uit je vetvoorraad heeft nog weer een andere kcal waarde geloof ik.

Er is niet een x aantal kcals wat je moet verbranden voor je vet verbrandt. Laat staan een x aantal kh die je moet verbranden voor je vet verbrandt.
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
          Hoe reken je dat dan uit? Ik wil wel eens weten hoeveel kh's ik zou moeten verbranden VOOR dat ik uiteindelijk vet ga verbranden.

Dat hoort bij het fabeltje dat je te weinig moet eten om vet te kunnen verbranden.
          Als je laag intensief cardio gaat doen begint de vet verbranding met een minuut of 7 al. En het heeft te maken met hartslag en zuurstof systeem.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            je gaat nu een beetje 2 dingen door elkaar halen.
            1 gram vet (uit eten) = 9 kcals
            1 gram kh (uit eten) = 4 kcals.

Vet uit je vetvoorraad heeft nog weer een andere kcal waarde geloof ik.

Er is niet een x aantal kcals wat je moet verbranden voor je vet verbrandt. Laat staan een x aantal kh die je moet verbranden voor je vet verbrandt.
            Ik las ergens dat je geen kh's moet nemen als je cardio doet, omdat je dan de kh's verbrandt, maar het gaat natuurlijk om vet verbranden. Leek mij best gevaarlijk aangezien kh's je de energie nodig hebben (geloof ik) om het maximum eruit te halen.

Dat hoort bij het fabeltje dat je te weinig moet eten om vet te kunnen verbranden.
            Als je laag intensief cardio gaat doen begint de vet verbranding met een minuut of 7 al. En het heeft te maken met hartslag en zuurstof systeem.
            Dat is niet wat ik precies bedoelde, ik eet wel degelijk voor cardio, maar was het niet de bedoeling om kh volle producten te vermijden en veel eiwitrijke producten te eten?

Comment

Als je een aërobe oefening doet zoasl cardio dan ga je werken in je zuurstofsysteem, in dat systeem gebruik je zuurstof en vetzuren als energiebron.
              In anaërobe oefeningen, KT dus, gebruik je glucose als brandstof.
              Ik zal er een topic voor openen voor meer uitleg (van een andere website...copypaste dus.)

Comment

Oké erg bedankt, ik ga het zo snel mogelijk eens doornemen

Comment

als je voelt dat je hart begint te pompen! dan verbrand je vet!
                  Never send a boy to do a mans job!

Comment

Ik hoop voor je dat je hart continue pompt... anders gaat er echt iets niet goed :P
                    Volgens deze definitie zou je altijd vet verbranden.
                    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Als je een aërobe oefening doet zoasl cardio dan ga je werken in je zuurstofsysteem, in dat systeem gebruik je zuurstof en vetzuren als energiebron.
                      In anaërobe oefeningen, KT dus, gebruik je glucose als brandstof.
                      Ik zal er een topic voor openen voor meer uitleg (van een andere website...copypaste dus.)
                      Hoe gaat het topic heten? Ben er wel benieuwd naar

Comment

Originally posted by WESJE View Post
                        Hoe gaat het topic heten? Ben er wel benieuwd naar

http://forum.bodynet.nl/algemeen/448...tml#post799765

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse