Vegatarisch

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vegatarisch

Beste Forumleden,

Ik zal me eerst even kort voorstellen
    Mijn naam is Guus ben 16 jaar, ben 1 meter 77 en weeg 105 kilo (dit is zwaar overgewicht)
    nu wil ik dus gaan afvallen en kracht training gaan doen en daarbij natuurlijk dan goed en gezond eten, maar dan zit ik weer met een ander probleem ik ben al bijna 6 jaar vegetarisch en dat wil ik eigenlijk zo houden

dus wat moet ik eten? hoe krijg ik mijn voedingsstoffen goed binnen?

Groetjes
    Guus
    A beautiful flower begins its life in the dirt.

Met flink wat eieren, pinda's, cashewnoten, melk en kwark zul je een heel eind komen.
    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Bedankt voor uw reactie, iemand tips voor het afvallen en nog verdere info over mijn Topic?

Comment

wil jij dat we voor jou gaan googlen ofzo?

Comment

Maak een voedingsschema Gucci, lees de zomersticky alvast twee keer door.

Je hebt een lange weg te gaan en daarbij wens ik je succes! Door hier te komen ben je al in de goede richting.

Comment

Originally posted by Gucci View Post
            Beste Forumleden,

Mijn naam is Guus ben 16 jaar, ben 1 meter 77 en weeg 105 kilo (dit is zwaar overgewicht)
            nu wil ik dus gaan afvallen en kracht training gaan doen en daarbij natuurlijk dan goed en gezond eten, maar dan zit ik weer met een ander probleem ik ben al bijna 6 jaar vegetarisch en dat wil ik eigenlijk zo houden

Groetjes
            Guus
            als je overgewicht hebt, als vegetarier, dan kan ik je enkel aanraden te stoppen met snoepen, want ik zou anders niet snappen waar je gewicht vandaan komt dan... deze tip kan ik u alvast gratis meegeven

weetje trouwens dat je pas echt vegetarier bent als je geen nutella op je boterhammen smeert (bevat varkensvet)en dat snoep bestaat uit dierlijk weefsel, weet je zeker dat je vegetarier bent geweest al die tijd?

slechts 2 procent van de mensen die zich zelf vegetarier heten, zijn het ook werkelijk, ... en van de vegans is dat nul procent...

Comment

Originally posted by Bolder View Post
              wil jij dat we voor jou gaan googlen ofzo?
              Als je voor het beantwoorden van zijn vraag zelf moet gaan google dan kun je beter stil houden inderdaad..

als je overgewicht hebt, als vegetarier, dan kan ik je enkel aanraden te stoppen met snoepen, want ik zou anders niet snappen waar je gewicht vandaan komt dan... deze tip kan ik u alvast gratis meegeven

weetje trouwens dat je pas echt vegetarier bent als je geen nutella op je boterhammen smeert (bevat varkensvet)en dat snoep bestaat uit dierlijk weefsel, weet je zeker dat je vegetarier bent geweest al die tijd?

slechts 2 procent van de mensen die zich zelf vegetarier heten, zijn het ook werkelijk, ... en van de vegans is dat nul procent...
              Dat heet Veganist, hou alsjeblieft je mond voordat je jezelf 3 keer dist..
              19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Vegetarisme is de voedingswijze die zich kenmerkt door "het niet eten van vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en insecten". Mensen die deze voedingsregel in de praktijk brengen, worden aangeduid als "vegetariërs". Sommigen nemen deze definitie strikter en beschouwen vegetarisme als de voedingswijze waarbij men alleen plantaardig voedsel tot zich neemt. De mensen die de strikte variant aanhangen noemen zich veganist

dit heeft verder ook niks te maken met het probleem om af te vallen

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                  Als je voor het beantwoorden van zijn vraag zelf moet gaan google dan kun je beter stil houden inderdaad..

Dat heet Veganist, hou alsjeblieft je mond voordat je jezelf 3 keer dist..
                  hohohoo zo aanvallend, hij stelt nu eenmaal vragen die je in een hup gegoogled hebt he, als je dat niet begrijpt wie dist dan wie?

en ik ben het gewend altijd de engelse term 'vegan' te gebruiken, omdat ik op forums in het engels met veggie people discussieer, jeetje en wat dan nog eigenlijk... zagevent

Comment

Vegetarisme is de voedingswijze die zich kenmerkt door "het niet eten van vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en insecten". Mensen die deze voedingsregel in de praktijk brengen, worden aangeduid als "vegetariërs". Sommigen nemen deze definitie strikter en beschouwen vegetarisme als de voedingswijze waarbij men alleen plantaardig voedsel tot zich neemt. De mensen die de strikte variant aanhangen noemen zich veganist

dit heeft verder ook niks te maken met het probleem om af te vallen
                    Mijn punt was dan ook, dat je wel snoept(daar ga ik toch van uit) en dan denkt vegetarier te zijn, terwijl je beter in je afvallen toch wat vis zou eten en gewoon nooit snoepen.. met je snoepen heb je zeker al meer dier gegeten dan iemand die eenmaal per week vis eet..

naja goed, ik weet ook niet eens zeker dat je effectief zoveel snoept, dus ben waarschijnlijk aan het lullen?

maar geef toe, ik heb gelijk niet?^^

Comment

je zegt vis eten zou beter zijn? maar ik heb toch volgens mij goed duidelijk gemaakt dat ik vegetarisch ben dus dit lijkt mij geen optie?

Comment

Bij de AH hebben ze ook vegetarische vissen.

Comment

hohohoo zo aanvallend, hij stelt nu eenmaal vragen die je in een hup gegoogled hebt he, als je dat niet begrijpt wie dist dan wie?

en ik ben het gewend altijd de engelse term 'vegan' te gebruiken, omdat ik op forums in het engels met veggie people discussieer, jeetje en wat dan nog eigenlijk... zagevent
                          hohohoo merry christmas

Luister, je kunt alles google, je kunt alles opzoeke en je kunt alles zelf uitpluizen. Echter kun je er ook voor kieze om iets op een forum te posten waar mensen opzitten die weten waar ze over praten en daar gebruik van maken. als je daar niet aan wilt meewerken dan is dat prima. maar zeg dan niets.

p.s. wat is een zagevent ?

Beste Forumleden,

Groetjes
                          Guus
                          Beste guus,

Je hebt al een doel gesteld. dit doel is afvallen. dat is goed, zorg nu dat je dat uitwerkt door korte en lange termijn doelen te stellen. hoeveel wil je over een maand wegen? wat moet je vetpercentage dan zijn? en hoeveel over 3 maanden? hoeveel over een jaar? zorg dat je duidelijke doelen stelt.

als dit eenmaal duidelijk is, is het tijd om een voedingsplan te maken. zorg dat je dit neit te overhaast doet maar dat je langzaam je voedingspatroon bijsteld. in één keer je totale manier van eten omgooien werkt maar voor een kleine groep, de meeste mensen zullen er meer tijd voor nodig moeten hebben. je moet stap voor stap gezonder gaan eten. eet bijvoorbeeld dat ongezonde tussendoortje niet meer en vervang het door een gezonde variant.

een paar bassisregels zijn dat je op vaste tijden moet eten, verdeel je totale daginname in 5 tot 6 verschillende kleine maaltijden. er meot zo'n 2,5 tot maximaal 4 uur tussen zitten. maar hoe dichter tegen de 2,5 hoe beter. minder als 2,5 uur werkt niet omdat dat je voeding nog niet helemaal verteerd is. ook water drinken is erg belangrijk, denk dan aan zo'n 1,5 tot 2,5 liter water per dag. dorst is al een symptoom van uitdroging, dus dan ben je eignlijk al te laat.

een goed begin is je bassisbehoefte uitrekenen en daar dan 200-500 kcal onder gaan zitten. zorg dat je een goede kev verhouding (hoeveel procent koolhydraten, eiwitten en vetten van je totale kcal innamen) hebt k 45-60% e 30-35% v 15-30%.

Zorg ervoor dat je de meeste vetten verbrand door cardio en niet verhongerd. om af te vallen is 3/4 keer per week cardio ideaal. 1 x is beter als niets maar probeer dit wel op te bouwen. het verhongere van vetten (veel minder eten als je lichaam nodig heeft) zorgt ervoor dat je stofwisseling instort en dan word het verliezen van vet steeds lastiger en je krijgt een grote kans op een jojo effect.

ook krachtsport is belangrijk, dat komt doordat hoe groter je vervrije massa is (totale spiermassa zonder vet), hoe groter je verbranding tijdens een activiteit of in rust.

Bij mij kun je altijd terecht als je vragen hebt, ik hoef er niet voor te google en ben online om mensen te helpen. succes!
                          19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

@Matthias87

hmm nog nooit gezien, dan zal ik daar is gaan zoeken
                            bedankt

@boxingpsyco

Heel erg bedankt voor uw duidelijke uitleg en hulp ! voor vragen zal ik zeker PMen bedankt!
                            Last edited by Gucci; 31-05-2011, 19:29.

Comment

[/QUOTE]

je zegt vis eten zou beter zijn? maar ik heb toch volgens mij goed duidelijk gemaakt dat ik vegetarisch ben dus dit lijkt mij geen optie?
                              Is gewoon zo dat je makkelijker afvalt met krachttraining als je vis enzo zou mogen eten, aangezien je altijd gesnoept hebt en dat je dus nooit vegetarier bent geweest, snap ik niet dat je het nu zo graag wilt worden..

maar goed, je wil dus vanaf nu dus volledig vegetarier worden...

alles waar vooral eiwitten inzitten en minder vetten en het minst kh's...
                              nooit geen taartjes en snoep en blabla meer...

je groeit wel minder snel met plantaardige eiwitten dacht ik, maar ben dat niet zeker..

hier op google wat voedseltips gevonden:

Alle volkorenproducten (bevatten veel vezels en vitaminen, verteren langzaam en geven een vol gevoel): volkorenbrood (incl. zuurdesembrood, speltbrood en roggebrood), volkorencrackers, volkorenpasta, zilvervliesrijst, zoete aardappelen (bataten), havermoutpap, brinta, ongezoete muesli. Denk ook eens aan volkoren-couscous, boekweit, tarwekorrels, gierst enz. (de reformzaak heeft een groot assortiment aan de minder gangbare granen en ze zijn leuk om uit te proberen als afwisseling).

Eiwitrijke producten (spaart je spieren) met weinig of geen verzadigd vet: magere kwark, yoghurt en kaas; kipfilet en ander gevogelte zonder vel, tartaar (vaak redelijk goedkoop in de reclame in gehaktvorm te krijgen), biefstuk, rundergehakt wat je in een antiaanbakpan uitbakt (vet weggooien), alle vissoorten (behalve kibbeling, lekkerbekje, vissticks en andere gepaneerde of gefrituurde vis), eieren, vegetarische vleesvervangers (tofu, quorn, tahu), peulvruchten (zie ook groentes). Let op: champignons zijn geen geschikte vleesvervanger, omdat ze haast geen eiwit bevatten. Beschouw ze daarom als groente. Eiwitrijk broodbeleg: kipfilet, achterham, rookvlees, 20+kaas, gekookt of in olie gebakken ei, alle vissoorten.

Producten rijk aan onverzadigde vetten: plantaardige oliën (bij voorkeur koudgeperst), o.a. olijfolie en lijnzaadolie (die laatste alléén koud gebruiken - vanwege de wat onaangename smaak aan te raden om apart van de lepel te nemen en er geen salades e.d. mee te "verpesten" ;-), naturel noten (pistachenoten, ongezouten pinda's, cashewnoten, walnoten, hazelnoten); pindakaas; eieren (dooier); vette vis (zalm, makreel, haring)

Groenten (bevatten veel vezels, vitamines en mineralen - peulvruchten bevatten daarnaast eiwit en complexe koolhydraten): alle soorten waar je geen suiker aan toe hoeft te voegen (zoals wel het geval is bij bijv. rabarber, evt. rode kool enz.). Eet volop groenten bij de avondmaaltijd, wissel de soort groente af. Eet verder groenten als tussendoortje en bijv. bij de lunch in een salade.

Fruit (bevat veel vitaminen en mineralen, maar bevat ook (soms grote hoeveelheden) fruitsuiker). Let daarom goed op de calorieën; als je 10 stuks fruit op een dag eet (naast andere voedingsmiddelen, want over een ongezond en eenzijdig "fruitafslankdieet" heb ik het hier vanzelfsprekend niet), ga je niet afvallen. Wees vooral voorzichtig met druiven, die bevatten twee maal zoveel fruitsuiker als de meeste andere vruchten. Wil je extra veel groenten en fruit, concentreer je dan op de groenten, bijv. worteltjes, radijsjes, stuk komkommer, tomatensap etc. Je krijgt dan wél een keur aan gezonde plantaardige stoffen binnen, maar zonder veel extra calorieën.
                              Dranken: (leiding- of bron-)WATER, groentesap, groene thee zonder suiker
                              p.s ik eet heel graag kwark met gemalen lijnzaad in, heel vullend en voedzaam...
                              groene thee zuipen en cayenne peper doen op uw eten...
                              eet 's ochtends zeker drie eieren en eet in de ochtend het meest van de dag..

Kan effe op niet veel meer komen, veel succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X