Net dat laatste beetje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Net dat laatste beetje

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment ongeveer 1 tot 1,5 jaar intensief bezig met krachttraining en fitness. Ik ben 17 jaar oud, 1,80m lang, weeg 74 kg en heb een vetpercentage van ongeveer 10%. Dit is echter niet vanzelf gegaan;
    Toen ik begon met fitnessen onder begeleiding van een goede vriend woog ik 77 kg (veel minder spiermassa en ik was toendertijd zeker 8 cm kleiner). Ik heb toen een tijdje een paleolithisch dieet gevolgd en ben daarmee toen 10 kg afgevallen. Van daaruit begonnen met spiermassa opbouwen tot op dit moment.

Ik heb mijn echte einddoel echter nog niet bereikt, ik wil een vetpercentage van 7,5% of lager. Mijn sixpack is al goed zichtbaar, maar het lijkt nog niet echt op wat je op de voorkant van tijdschriften als Men's Health ziet. Daarnaast zijn mijn aders bijna nooit zichtbaar, vooral op mijn biceps, schouders zou ik dit wel een mooi gezicht vinden.

Op dit moment is mijn vooruitgang (qua spiermassa) een beetje stilgevallen, ik volg op dit moment een 4-day split schema, en doe bijna geen cardio of HIIT.

Ik zal een voorbeeld geven van wat ik op een doorsnee dag eet:

Ontbijt:
    300 gr magere kwark
    30 gr noten
    appel

10u
    boterham met kipfilet

12u
    4 boterhammen met kipfilet
    2 boterhammen met pindakaas

15u
    30 gr noten
    banaan

17u (na training)
    Eiwitshake met water (kan niet goed tegen melk)

19u
    Warme maaltijd (ik woon nog thuis dus moet eten wat de pot schaft), met een stuk vlees ter grootte van mijn handpalm of groter

21u
    250 gr kwark

Wat adviseren jullie om dat laatste beetje vet weg te krijgen? Meer HIIT training? Of meer LIT en dan langer? En hoe vaak per week?
    Moet ik op het gebied van voeding nog grote veranderingen doorvoeren of klopt dit wel ongeveer (omdat ik nog naar school ga moet ik brood meenemen en ik ben helaas ook verplicht 's avonds te eten wat de pot schaft) ?
    Tenslotte, ligt de zichtbaarheid van mijn aderen aan mijn vetpercentage of zijn mijn spieren te klein om ze goed zichtbaar te maken?

Bij voorbaat bedankt voor alle feedback!

Oja, ik snoep af en toe rozijntjes, dadels en vijgen. Is dit een slechte gewoonte?

Comment

Welkom

Mijn eerste vraag bij vragen over voeding is altijd of mensen hun schema even in de Excelsheet willen zetten. Dat maakt voor ons meteen duidelijk of de voeding in verhouding staat met de behoefte. Die Excelsheet vind je hier: Voedingsschema excelsheet - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Vul je gegevens eens in in die sheet, vul dan het aantal calorieƫn behorende bij cutten in in cel C9. Dat berekent je k/e/v verhoudingen. Als je dan deze voeding invult op de sheet zie je direct hoe het aansluit op je behoeftes in de cut.

Zou je dat even kunnen doen en die sheet hier kunnen posten?
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Voedingsschema.xls Ik heb alles ingevuld voor zover ik zag dat het ingevuld kon worden. Ik ben niet zo'n held met excel dus heb de hele file maar weer terug geĆ¼pload met mijn waarden erin.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X