Trage schildklierwerking ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trage schildklierwerking ?

Ik eet gezond, sport 3x in de week krachttraining en elke dag fietsen naar werk, maar val geen enkel gram af. Kan schildklier de oorzaak zijn?
    Heb van a.vogel kelpasan(natuurlijk product) aangeschaft wat blijkt te werken, klopt dit?
    Voordat ik ga beginnen heb ik de huisarts gevraagd en vertelde dat het niet goed was. Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring van kelpasan.

gr

Tussen 'gezond' en 'gezond' eten zit nogal een verschil. Kan prima zijn dat je schildklier perfect werkt, en je dieet genoeg verbeterpunten heeft.
    Waarom wel bij de huisarts voor zoiets vragen, en niet gewoon bloed prikken voor je schildklier??

Comment

Kun je inderdaad je voeding eens posten? En hoe lang je dit patroon al hebt?
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

1. Brinta met melk - nectar isolaat eiwit

2. 1 appel - volkoren met kalkoenfilet (2)

3. 3 eieren witte, volkoren met kalkoen, nectar isolaat

4. Rijst met kip

5. Trainen in de avond - pre en post work out

6. Voor slapen 2 losse kalkoenfilets en eiwit

Comment

Wat zijn je stats?

Tenzij je 5 jaar bent en nog geen 20 kilo weegt eet je te weinig waardoor je metabolisme vertraagd werkt (spaarstand), hopeloos probeert het jou in levende lijve te houden en vecht het tegen je pogingen spier op te bouwen door het stelselmatig weer af te breken om de vetreservers te sparen........oftewel, stickys lezen en meer eten, veeeeel meer!
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

23 jaar
            1.88 - 91 kilo
            vetpercentage weet ik niet, nooit gemeten.

Het probleem is juist, als ik wat meer eet, kom ik heel snel aan. Het wordt dan weer moeilijk om dat weer te verbranden. Weet het niet meer, het is zo raar.

Comment

99% kans dat het aan je voeding ligt, je hebt door raar eetgedrag je stofwisseling verziekt, laat je op schildklier-problemen prikken bij de arts ookal is de kans 1/800 oid

Comment

Originally posted by dreamer21 View Post
                1. Brinta met melk - nectar isolaat eiwit

2. 1 appel - volkoren met kalkoenfilet (2)

3. 3 eieren witte, volkoren met kalkoen, nectar isolaat

4. Rijst met kip

5. Trainen in de avond - pre en post work out

6. Voor slapen 2 losse kalkoenfilets en eiwit
                als je eten bijhoud, doe dat dan in grammen. anders weten we nog net niets. Zou je ontbijten met 150g brinta + een liter melk, is dat wat anders als iemand die ontbijt met 40g brinta en 250ml melk.

wat is volkoren met kalkoen? een volkoren broodje? een volkoren boterham? broodje weegt vaak anderhalf tot twee maal zoveel als een snee. is wel handig om duidelijk te vermelden wat je eet.

hoeveel rijst met kip? gebruik je olijfolie bij de bereiding van je kip?
                Wat neem je dan PRE en POST workout?
                ------------------------------

Uitgaande van "standaard" porties, kom ik uit op:
                1900-2300 kcal.

Ik heb even terug gekeken naar jouw "historie", en jij bent veel te veel gefixeerd op afvallen/verlagen van vet%. Je hebt lange tijd veel te weinig gegeten. Je stofwisseling werkt waarschijnlijk al lange tijd niet meer goed, en op deze manier zul je de laatste tijd geen resultaat geboekt hebben EN kun en zul je ook niet verder af gaan vallen.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik let niet op de grammen enz. Eet wel voldoende van dat producten.
                  Volkoren sneetje met plakje kalkoenfilet is het.
                  Wat is de beste manier dan om dat te verbeteren.

Ben nu ook namelijk aan het vasten.

Comment

Zonder kennis van voeding en hoeveelheden is het handig om een voedingschema bij te gaan houden en een keukenweegschaal aan te schaffen om je voeding te wegen, denken dat je voldoende eet of voldoende eten zijn 2 verschillende dingen en jij ervaart al een tijdje de gevolgen er van.....
                    Ook met vasten moet je voldoende eten.
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

in dit geval, weet je natuurlijk niet hoeveel je binnenkrijgt. Dus weet je ook niet of dit "genoeg" is.

Of te weinig of teveel is.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ja in principe heb je gelijk.

Comment

Ben net terug van de sportschool en de fysio. Ik heb met de adviezen van bodynetters in 8 weken 7.2% vet eraf gehaald (op naar de volgende 7.2%) maar heb me wel strict aan de afspraken met mezelf gehouden op 3 dagen na.

Het kan dus prima. Belangrijk is gewoon dat je precies weet wat er naar binnen gaat dus maak een degelijk schema en kijk ook niet teveel naar de weegschaal, je plan is immers vet te verliezen, kilo's zijn daar meestal wel een gevolg van maar als je er krachttraining bij doet loopt dit niet evenredig.

Maak een schema met precies het aantal grammen van alles dat je inneemt op een dag en noteer de caloriën, eiwitten, koolhydraten en vetten. Daarnaast werk hard als je trained, je lichaam kan veel hebben, ga ervoor. Zelf is dit min of meer 24h per dag mijn focus en ik plan, tenzij het écht niet anders kan alles om mijn trainingen heen, niet andersom. Als je dit echt wilt lukt het je!
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

ja in principe heb je gelijk.
                            Niks in principe! Hij heeft gewoon gelijk.

als jij achter je "probleem" wil komen zal je toch een andere aanpak moeten hanteren als dat je nu doet.
                            wegen is een goed begin om te kijken waar het fout gaat.
                            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X