aanpak heel hoog vetpercentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aanpak heel hoog vetpercentage

Hey,

een maatje van me heeft echt een hoog vetpercentage (1.93m bij 125kg minimaal) en al jaren niet gesport. Hij is nu gemotiveerd om er aan te gaan werken nadat ik hem liet zien dat je best veel kan eten om af te vallen en dat het gezond en geleidelijk kan.

Ik wil hem vooral voor motivatie doeleinden een beetje meenemen in mijn slipstream. Dus KT, voeding en 3 x per week wandelen om alles een beetje op gang te krijgen. Ik heb echter totaal geen idee welke "side effects" erbij komen kijken als je met iemand aan de slag gaat die het zo heeft laten oplopen. Dan bedoel ik vooral met belasting, intensiteit, motivatie eventuele afvalstoffen, gewrichten etc etc?

Wat komt er allemaal extra bij kijken als iemand zo zwaar en uit conditie is waar ik misschien overheen kijk?

Gr
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Volgens mij valt dat wel mee. Als je gewoon een goed plan voor hem opstelt en die uitvoert dan zou het gewoon geleidelijk aan moeten lukken lijkt mij.

Comment

Gewoon gaan met die dikkert en niet aanstellen. Vet verbramd niet vanzelf

Comment

Haha dat was het plan ook maar voor ik hem teveel over de kling jaar met KT... Ik ben zelf altijd wel redelijk in shape geweest dus ik kan niet echt relaten zeg maar. Het lijkt me toch een ander verhaal maar mss denk ik te voorzichtig. Wil er wel mee oppassen namelijk. Blessures of vermoeidheidsverschijnselen zit niemand op te wachten. Zeker geen slepende dingetjes als gewrichten

Comment

Net zoals elke andere beginner de eerste 4-6 weken rustig aan doen met gewicht aan de stangen. Pezen moeten wennen, zenuwstelsel moet zich er op stellen qua herstel en meer van dat soort shizzle. Dus focus op techniek voor uitdaging icm het spelen van sets/reps om toch het volume uitdagend te houden.

Wandelen is goed. Niet gaan rennen en dat soort shit. Niet bepaald bevorderlijk voor de gewrichten. Knien, heupen, klappen op de onderrug...wordt je niet vrolijk van in die situatie. Conditioneel kan probleem zijn vanwege inwendig vet dat tegen de organen drukt. Zou dus richten op conditioneel trainen. Betekend dat je de gewichten op de oefening laag houdt in het begin. Zorg dat zijn rust intervals 30-45sec per set zijn. Zoek dan naar een gewicht waarmee hij technisch goed kan trainen en pas bij de laatste 1-2 sets van de oefening lichtelijk buiten adem raakt. Na verloop van tijd worden de gewichten makkelijker voor hem, maar ook conditioneel worden de trainingen dan makkelijker. Dat is het punt dat je het gewicht kunt gaan verhogen.

Qua voer is schoon en gezond eten al meteen effectief. Dan hoef je niet eens de porties te gaan verkleinen met wat hij nu eet mits hij veel eet. Genoeg water drinken met veel wc bezoekjes en de afvalstoffen gaan vanzelf weg. Enige probleem wat hij wellicht heeft is een "vleesbonk" in de maag. Gaat heel lang duren eer dat weg is. Daarom ben ik groot voorstander om gewoon op de standaardwijze af te slanken tot een acceptabel gewicht en fysiek. Als de vleesbonk er dan nog, dus een uitpuilende buik, dan stel ik voor een 4-6 weken V-diet te doen. Leef je voornamelijk op vloeistof en geen vast voedsel. Ideaal om van de laatste oude troep in je lichaam af te komen.
          Last edited by Falstyr; 09-09-2012, 14:57.

Comment

Ok tnx Fal. Vleesbonk haha klinkt zo... ga eens kijken wat het inhoudt net als v-dieet. Maar zal dan voorzichtig aan doen! Zeker met gewichten verhogen

Comment

weet niet of vleesbonk de officiele naam is. Maar niet al het eten wordt snel afgebroken zo bleek. Dus dan draag je lading doodgewicht met je mee van achtergebleven troep. Velocity Diet loste dat op terwijl ik het eigenlijk gebruikte voor de laatste paar kilotjes toentertijd er af te krijgen.

Comment

Had er nog nooit van gehoord. Ken wel die detox-methoden die al die zooi uit je darmen zouden halen, maar das een heel ander beestje natuurlijk

Comment

Als je bang bent dat zn knieen enz t begeven kan je ook gaan zwemmen.

Weet niet wat voor type t is maar veel van dat soort mensen stellen zich al snel aan kwa inzensiteit.

kickboxtrainingkje in de week is ook een goeie

Comment

Weet niet, heb m nog nooit zien sporten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X