12 % vet kwijtraken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 12 % vet kwijtraken

Beste Bn'ers,

Ik ben een jongen van 18 jaar. Ik weeg 77 kg, ben 1m82 groot en heb een ongeveer 22% vet. Ongeveer een halfjaar geleden woog ik 96 kg . Ik heb toen het proteinedieet gevolgd en heb hierdoor m'n huidige gewicht bereikt. Echter vind ik mezelf nog te dik, vooral m'n buikvet en de lovehandles wil ik graag kwijt. Ik heb een tijdje fitness gedaan maar momenteel ben ik even gestopt ivm persoonlijke redenen.

Ik ben van plan om in 2013 een 12 tal % weg te trainen. Enkel weet ik echt niet hoe ik dit kan realiseren. Ik heb reeds rondgekeken op dit forum maar ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.

Ook vroeg ik me af of cardio verplicht is om vet weg te werken... Of is het genoeg om een goed voedingsschema te hanteren en aan krachttraining te doen?

Groeten

Originally posted by Synchrone View Post
    Beste Bn'ers,

Ik ben een jongen van 18 jaar. Ik weeg 77 kg, ben 1m82 groot en heb een ongeveer 22% vet. Ongeveer een halfjaar geleden woog ik 96 kg . Ik heb toen het proteinedieet gevolgd en heb hierdoor m'n huidige gewicht bereikt. Echter vind ik mezelf nog te dik, vooral m'n buikvet en de lovehandles wil ik graag kwijt. Ik heb een tijdje fitness gedaan maar momenteel ben ik even gestopt ivm persoonlijke redenen.

Ik ben van plan om in 2013 een 12 tal % weg te trainen. Enkel weet ik echt niet hoe ik dit kan realiseren. Ik heb reeds rondgekeken op dit forum maar ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.

Ook vroeg ik me af of cardio verplicht is om vet weg te werken... Of is het genoeg om een goed voedingsschema te hanteren en aan krachttraining te doen?

Groeten
    Nee, cardio is niet nodig, je kan perfect het verschil maken in calorieën in en calorieën uit met voeding en krachttraining. Alleen zal je wel wat meer kunnen eten als je cardio erbij doet.

Maak een voedingsschema en post het hier en dan zullen mensen kunnen helpen.

Ik zou ook nog eens je vet% opnieuw meten want met dat gewicht en lengte begrijp ik niet dat je nu op 22% zit.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Je hebt geen massa.Dat verklaard het hoge VP en de wat vette looks die je omschrijft. ipv cutten kun je beter massa bouwen. Als je dat goed doet word je VP lager en word het buikvet ook minder. Het metabolisme neemt weer een normale snelheid aan.

Mijn advies id dus te stoppen met cutten en iets boven onderhoud te gaan eten en je te richten op zware kt met eventueel wat cardio, maar dat is niet noodzakelijk. Stel een voedings + trainingsschema op.

Comment

Denk ook dat je voor massa moet gaan. Daar valt nog veel te halen waardoor je en hele goede basis neer kan zetten.
        Hierdoor zal je vp in verhouding zakken, maar die love handels gaan pas als laatste weg en zeker niet door massa te bouwen.

Daarom is massa bouwen ook belangrijk. Als je alles weg wilt cutten blijft er niks van je over.
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Wat zijn je doelstellingen? Als je alleen vet kwijt wilt raken en wellicht wat sterker en fitter worden dan kun je ook in het hoekje crossfit / p90x kijken. Alleen zijn dat volgens sommigen een beetje vieze woorden

Er is trouwens imo niks mis met je massa, maar je zit op een bb-forum hè. 70kg bij 10% en 1.82m is niks mis mee namelijk.
          Last edited by pescatore; 26-12-2012, 13:38.
          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by blue_eye View Post

Ik zou ook nog eens je vet% opnieuw meten want met dat gewicht en lengte begrijp ik niet dat je nu op 22% zit.
            Kan prima hoor, toen ik op m'n 34ste in 3,5 maand 40kg (van 120kg naar 80kg) was afgevallen was m'n vvm daardoor destijds ook zo'n 63kg bij 1.83m......kun je je voorstellen hoe het er bij mij een jaar of 4 later uitzag toen ik weer terug 120kg woog zonder ooit meer aan sport te hebben gedaan, geloof niet dat m'n vvm toen nog wat was gestegen......nu weeg ik dan weer 120kg maar ik geloof dat m'n vvm nu wel wat hoger ligt.
            Last edited by okidoki71; 26-12-2012, 14:04.
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by pescatore View Post
              Wat zijn je doelstellingen? Als je alleen vet kwijt wilt raken en wellicht wat sterker en fitter worden dan kun je ook in het hoekje crossfit / p90x kijken. Alleen zijn dat volgens sommigen een beetje vieze woorden

Er is trouwens imo niks mis met je massa, maar je zit op een bb-forum hè. 70kg bij 10% en 1.82m is niks mis mee namelijk.
              Als ik de.mogelijkheid had tot crossfit zou ik het zeker proberen. Maar een uurtje reizen gaat me wat ver.
              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                Als ik de.mogelijkheid had tot crossfit zou ik het zeker proberen. Maar een uurtje reizen gaat me wat ver.
                Insanity is zonder gewichten en p90x kun je thuis zelf doen met halters. Ik heb beiden geprobeerd, omdat ik nieuwsgierig van nature ben maar ik kan het iedereen aanraden hoor, als ik niet of laag zou voetballen en dus meer tijd voor herstel had, zou ik Insanity zeker inpassen. Je kan er om lachen, maar het zijn echt heerlijke en ook zware workouts!

Comment

Zou je het mensen met obesitas ook aanraden pescatore?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                    Zou je het mensen met obesitas ook aanraden pescatore?
                    Nee, ook geen mensen met een houten been . Maar iedereen die een beetje basisconditie heeft wel.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik ga terug beginnen met fitnessen en met de personal coach een trainingsschema opstellen en me dan focussen op krachttraining

Hoelang duurt het ongeveer voordat ik een 12 tal % vet kwijt ben?

groeten

Comment

Reken op een half jaar, mits je goede voeding en training hebt. Alles sneller is meegenomen. Alles minder snel, dan doe je écht wat verkeerd.

Comment

Als je snel in massa groeit en jouw dieet goed voor elkaar is dan kan het vrij rap gaan, maar 6 maanden is wel een redelijke termijn inderdaad. Maar pin jeZelf niet te veel vast op getallen. Maak foto's om de progressie te volgen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X