Vet en gewicht verliezen, maar lichaam reageert niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet en gewicht verliezen, maar lichaam reageert niet

Hallo,
    Mijn man is drie maanden geleden begonnen met een fit en slank programma waarin hij werkt aan spieropbouw door te sporten en vet en gewicht verlies door geen suikers te eten en meer goede vetten. In de eerste maand waar hij 1800 calorieën per dag at, verloor hij gewicht maar helaas nam zijn spiermassa af. Hij is zwaarder gaan trainen en iets meer gaan eten. Zijn gewicht bleef stabiel. Ook na de derde maand bleef deze stabiel.
    Ondanks drie keer in de week trainen, combi van cardio en gewichten, is zijn spiermassa toch weer afgenomen en gewicht nog steeds stabiel.
    Zijn postuur:
    178cm lang, 102 kilo, spiermassa 68, vet rondom organen 13. Vocht is 51%. De getallen zeggen mij weinig. Gezegd wordt dat hij zware botten heeft, weinig vet op ledematen, en al het vet zit rondom organen. Hij is er serieus mee bezig. Maar het gaat dus de verkeerde kant op. Hij komt maar niet van die kilo's af zonder te roven van zijn spiermassa.
    Heeft er iemand advies hoe dit aan te pakken?

Hoe wordt het vp gemeten?
    Is zijn onderhoud berekend?
    Waar bestaat zijn voeding uit?

Met 68kg vvm zal je zoizo boven de 2000 kcal moeten eten om geen vvm te verliezen. Waarbij ook je inname van eiwitten en vetten voldoende zijn.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Zware botten is onzin. Botten kunnen een hogere dichtheid hebben maar dat gaat niet om kilo's gewicht. Wanneer je spiermassa verliest eet je simpelweg te weinig. Jouw man is duidelijk een beginner en kan veel spiermassa win en met goede voeding en de juiste training g. Laat de voeding bestaan uit 50% koolhydraten 30% eiwit en 20% vet. Kies voor zoveel mogen onbewerkt voedsel. Koolhydraten uit zilvdrvlies rijst, volkoren brood en pasta. Eiwitten uit mager vlees (vette) vis, kwark, melk, whey proteïnen. Vetten uit vis, olijfolie noten etc.

In de voedingssectie staat een excelsheet voor het opstellen van een schema. 1800kcal is erg weinig. 2700kcal komt meer in de buurt. Goede voeding + krachttraining zorgt voor een toename van de spiermassa en een afnam van de vetmassa, zeker bij beginners.

Comment

Originally posted by Annevv View Post
        Hallo,
        Mijn man is drie maanden geleden begonnen met een fit en slank programma waarin hij werkt aan spieropbouw door te sporten en vet en gewicht verlies door geen suikers te eten en meer goede vetten. In de eerste maand waar hij 1800 calorieën per dag at, verloor hij gewicht maar helaas nam zijn spiermassa af. Hij is zwaarder gaan trainen en iets meer gaan eten. Zijn gewicht bleef stabiel. Ook na de derde maand bleef deze stabiel.
        Ondanks drie keer in de week trainen, combi van cardio en gewichten, is zijn spiermassa toch weer afgenomen en gewicht nog steeds stabiel.
        Zijn postuur:
        178cm lang, 102 kilo, spiermassa 68, vet rondom organen 13. Vocht is 51%. De getallen zeggen mij weinig. Gezegd wordt dat hij zware botten heeft, weinig vet op ledematen, en al het vet zit rondom organen. Hij is er serieus mee bezig. Maar het gaat dus de verkeerde kant op. Hij komt maar niet van die kilo's af zonder te roven van zijn spiermassa.
        Heeft er iemand advies hoe dit aan te pakken?
        Dit kun je niet weten.
        De vetmassa en spiermassa kun je enkel weten via een onderwatermeting.
        Ik gok dat je een weegschaal gebruikt. Die dingen zijn totaal niet betrouwbaar.
        Verder wegen je botten pakweg 10 kg en je gewicht niet afhankelijk van zijn.
        Verder doet dit quasi niets aan je uiterlijk.

Mijn advies zou zijn om eens goed in te lezen qua voeding op dit forum.

Zou je zijn trainingsschema en voedingsschema anders eens even willen posten, dan kan er gekeken worden wat er mis is.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Onderstaand een greep uit het voedingsschema waarmee mijn mangewerkt heeft de afgelopen maanden. 1ste maand eet je beduidend minder dan maand 2 en maand 3. Hij gebruikt ipv light of halfvolle, volle producten zoals volle melk en roomboter. We koken in kokosolie.

Maand 1
          Ontbijt Ontbijt
          1 snee
          volkoren brood
          voor 1 snee boter

Voor 1 snee
          appelstroop

1 kopje
          thee/koffie zonder suiker/melk

1 glas water

In de loop van de ochtend In de loop van de ochtend
          2 stuks fruit en op de andere dag ipv fruit een boterham
          1 glas
          water

Lunch Lunch
          2 sneetjes
          volkoren brood
          voor 2 sneetjes boter
          voor 2 sneetjes fricandeau (of kipfilet)
          1 beker melk

1 schaaltje
          Rauwkost met doorzichtige
          dressing

In de loop van de middag In de loop van de middag
          1
          volkoren cracker
          voor 1 cracker boter
          voor 1 cracker beleg (mager)
          Diner Diner

3 opscheplepels
          aardappelen (gekookt)
          70 gram balletje gehakt
          3 opscheplepels sperziebonen (200 gram)

1 eetlepel
          kokosolie om in te bakken OPTIE 1 sauslepel jus OPTIE 1 sauslepel jus

In de loop van de avond In de loop van de avond
          1 schaaltje yoghurt (150ml)****

Maand 3 (maand 2 is net iets minder eten dan maand 3) tussen de dagen zit wel wat variatie tussen hoeveel heid boterhammern en fruit.
          1 schaaltje yoghurt (150ml)****

1 eetlepel Lijnzaadjes (zonnatura)

2 Eieren (gekookt)

1 kopje thee/koffie zonder
          suiker/melk

1 glas
          water

In de loop van de ochtend
          2 sneetjes
          volkoren brood

voor 2 sneetjes
          boter****

voor 2 sneetjes
          achterham en kipfilet*
          1 appel***

1 kopje
          thee/koffie zonder
          suiker/melk

1 glas
          water

Lunch
          3 sneetjes volkoren brood

voor 3 sneetjes boter****

voor 3 sneetjes achterham en kaas**

1 beker melk****
          1 banaan***

In de loop van de middag
          1 snee
          volkoren brood
          voor 1 snee boter****
          voor 1 snee achterham**

1 appel***

1 kopje
          thee/koffie zonder
          suiker/melk

1 glas water

½
          paprika

Diner
          4 opscheplepels
          Volkoren pasta
          90 gram rundergehakt 80 gram gehakt

200 gram
          roerbakgroente
          1 sauslepel saus (zie basisrecept)
          1 eetlepel parmezaanse kaas
          1 eetlepel kokosolie om in te bakken

In de loop van de avond
          1 volkoren cracker

1 kopje
          thee/koffie zonder
          suiker/melk

voor 1 cracker
          boter**** en beleg

2 glazen water

Mijn man heeft een atletisch lichaam maar helaas zit er het nodige vet aan zoals je aan zijn gewicht kan zien. Hij heeft moeite om dat vetpercentage omlaag te brengen. Zijn hele familie is vrij stevig tot dik, maar is geen excuus om er niets aan te doen vind ik en hij gelukkig ook.
          Ik had het idee dat hij wellicht het meeste voedsel overdag moet gaan eten. 's ochtends 3 boterhammen, tussendoor wat fruit of een boterham en dan bij de lunch nog eens 3 tot 4 boterhammen. "s avonds een kleinere portie eten, maar wellicht heb ik het helemaal mis.
          Ik hoor graag jullie mening.
          ook advies hoe te trainen (geadviseerd wordt om nu 1 x per week cardio te doen en 2x per week voornamelijk kracht training)

Comment

Hij eet totaal geen eiwitten en alleen maar simpele bewerkte voeding.
            Om 12 uur heeft een man van 100 kilo 1 snee brood en 2 mandarijntjes op, wat denk je dat zijn lichaam denkt ? 'ik krijg voedingsstoffen genoeg dus ik ga maar eens spiermassa opbouwen' ?
            Laat iemand op dit forum eens helpen (denk bijvoorbeeld aan Robbie1970).
            Wel mooi dat je je zo bezig houdt met de gezondheid van je man, het is voor jullie beide te hopen dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft en richting een gezond lichaam kan gaan werken!

Comment

Stoppen met het eten van zuivelproducten , Kaas / melk / boter , zo weinig mogelijk brood proberen eten , VEEL MEER water drinken , minst 3 a 4 liter per dag ! en havermoet toevoegen aan je voedingsschema, zonder melk te eten dan, heel moezaam en krijg je prachtisch geen vet van bij , op letten dat je zeker ook geen frisdranken of ' valse suikers' (aspartaan) binnekrijgt want hier krijg je vochthoping van ,
              en eet in godsnaam meer Vlees , Steak , kippenborst , vis ,,,, hier bouw je ook veel spieren door ,
              Last edited by drilon; 08-01-2013, 14:17. Reason: vergeten bijzetten

Comment

Je man eet veel te weinig. Daarom verliest hij spiermassa. Ik zou het topic over voeding eens doorlezen. hier
                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by drilon View Post
                  op letten dat je zeker ook geen frisdranken of ' valse suikers' (aspartaan) binnekrijgt want hier krijg je vochthoping van ,
                  Maar heeft geen invloed of gewichtsverlies/toename.
                  (Artificial Sweeteners: A systematic review of metabolic effects in youth) Post de bron omdat dat gezeik over light-producten ook eeuwig voortduurt

Comment

Gewoon een nieuw plan maken, het huidige is dramatisch namelijk http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Annevv View Post
                      Onderstaand een greep uit het voedingsschema waarmee mijn mangewerkt heeft de afgelopen maanden.
                      Arme man. Dit is veel te weinig van zowel eiwitten, koolhydraten alsook vetten.
                      Zoals de anderen je reeds aanraden: studeren op gezonde voeding en zelf berekenen wat een gezond voedingspatroon is voor hem.
                      Bovendien: ik zou het interessant vinden om ook zijn lezing van de ervaring tot op heden te horen.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Goede post pescatore. ik ga die eens zorgvuldig lezen en wellicht heb ik er zelf ook wat aan.
                        Na twee babies (jongste is net 1) mag mijn vetpercentage ook wel weer naar beneden.
                        Doe nu voornamelijk cardio, balans en rug oefeningen want vorig jaar heb ik de diagnose "zware hernia" gekregen. Train nu lekker, maar mag wat meer geshaped worden vind ik zelf.

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                          Dit kun je niet weten.
                          De vetmassa en spiermassa kun je enkel weten via een onderwatermeting.
                          Ik gok dat je een weegschaal gebruikt. Die dingen zijn totaal niet betrouwbaar.
                          Verder wegen je botten pakweg 10 kg en je gewicht niet afhankelijk van zijn.
                          Verder doet dit quasi niets aan je uiterlijk.

Mijn advies zou zijn om eens goed in te lezen qua voeding op dit forum.

Zou je zijn trainingsschema en voedingsschema anders eens even willen posten, dan kan er gekeken worden wat er mis is.
                          Originally posted by niet_hier View Post
                          Arme man. Dit is veel te weinig van zowel eiwitten, koolhydraten alsook vetten.
                          Zoals de anderen je reeds aanraden: studeren op gezonde voeding en zelf berekenen wat een gezond voedingspatroon is voor hem.
                          Bovendien: ik zou het interessant vinden om ook zijn lezing van de ervaring tot op heden te horen.

Ik heb hem de link naar het forum doorgestuurd. kan hij zelf ook even reageren.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                            Maar heeft geen invloed of gewichtsverlies/toename.
                            (Artificial Sweeteners: A systematic review of metabolic effects in youth) Post de bron omdat dat gezeik over light-producten ook eeuwig voortduurt
                            dus met andere woorden zeg je dat ik bv , elke dag 2 liter coca cola zero kan drinken en dat ik hier geen gewicht door zal toenemen ?

Comment

Originally posted by drilon View Post
                              dus met andere woorden zeg je dat ik bv , elke dag 2 liter coca cola zero kan drinken en dat ik hier geen gewicht door zal toenemen ?
                              Wat zeg jij dan? Onderbouw het ff met feiten aub...
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X